• Lizzie09

BIM September 2014

eagle87 skrev 2015-12-18 12:07:13 följande:

Dag 23 idag O fortf inget pos test men linjen börjar bli starkare.. Detta är planen för oss... Ta denna cykeln som de kommer så inte dödligt aktivt försöka. Progestron blodprov igen för O se om de fortf lågt lr om förra gången va låg för att de va första äl efter missfall... Om ja får mens i jan testa en cykel Pergo plus progestron om de nu e lågt... Fick Pergo evigheter sen men aldrig testat.. Har bara en kurs, kommer mensen i feb så tillbaka ti läkaren så han kan skicka tillbaka remiss till lokala fertilitets kliniken... Mars blodprov till ivf.. April remiss till ivf som tar ca 4 veckor... O maj/juni börja ivf... Fick progestron som skulle räcka 4.5 monaden från Sverige....

Hoppas det blir positivt inom de närmsta dagarna och att dina prover kommer se bra ut! Jobbigt att det är så lång väg att gå till ivf, men det kan ju hända grejer på egen hand tills dess <3
  • Lizzie09

Fick ett starkt äl-test igårkväll (men inte riktigt positivt) och ett starkare imorse (men inte heller riiiktigt positivt), vid klockan 12 idag hade det blivit rätt mycket svagare så gissar på att det hade blivit positivt om jag hade varit uppe och testat mitt i natten. Så nu blir det en minst sagt fartfylld helg, hehe!
    Hur ligger ni andra till i cykeln nu?

• Lizzie09

Är det någon av er här inne som provat munkpeppar och som märkt någon skillnad av dom?
    Jag började med det vid mensen slut den här månaden och för mig kom ägglossningen 4 dagar tidigare och jag har haft mycket mer äl-flytningar! Men nu är jag lite förvirrad, jag hade äl-flytningar i torsdags och fredags och fick positivt äl-test natten till fredag. Men idag fick jag en Enorm äl-flytning när jag var på toaletten. Aldrig varit med om så mycket eller att den kommit efter äl, haha. Men nu undrar jag, kan det vara så att jag har äl nu eller kan den ha varit i fredags?

• Lizzie09
    miamarina84 skrev 2015-12-18 21:07:32 följande:
    Vad skönt att allt var bra. Vi hade det besöket för några v sedan och för att utesluta o göra allt så spruta vi in kontrast i mig. Som tur va inget stopp :) nu ska vi fortsätta oxå på egen hand o blir vi ibte med barn innan januari så skulle vi sätta oss i ivf kö för att det är lång väntetid. Har de sagt något om det till er? Hur länge har nu försökt?
    Skönt att allt ser bra ut hos er också! :) Nej vi pratade inget om ivf, hon nämnde dock lite snabbt att insemination nog blir nästa steg. Men samtidigt trodde hon inte att det skulle vara bättre än sex eftersom vi har så bra provresultat. Men vi skulle höra av oss om det inte tagit sig inom några månader :)
    Jag tog ut spiralen i slutet på juli 2014, blev gravid i mars/april i år men det blev ett ma 1 juni. Hur länge har ni försökt?
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-12-21 21:38:04 följande:

Dag 26 fortfarande ingen äl... Jävla kropp jävla missfall

Ett tips är att prova munkpeppar, det är ju känt för att få ordning på cykeln <3
  • Lizzie09
    eagle87 skrev 2015-12-21 21:51:13 följande:
    Tagit Munkpeppar sen i somras men tog slut för ngr veckor sen... Vem vet kanske därför cykeln blivit knäpp... Beställt mer nu ska komma i veckan... Hur vart din cykel efter missfall??
    Jaha okej :) Ja det kanske kan bidra till lite konstigheter i cykeln också. Hmm, kommer knappt ihåg.. Men det tog lång tid innan första mensen efter ma kom. Efter det så har mina cykler blivit 5-7 dagar längre än innan. Men den här månaden med munkpepparn har det blivit samma längd som innan ma!
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-12-23 15:04:31 följande:
    Jag är 11 dagar efter insemination och har en massa molvärk och känner mig lite yr och varm. Testade imorse och fortfarande positivt 13 dagar efter ägglossningssprutan. Men testet var lika starkt som igår så jag blev lite brydd eftersom de andra dagarna har testet blivit mycket svagare inom ett dygn. Så jag tog även cb. Oj vilken skillnad det är med testlagret nya test och de gammal, Cb var mycket tydligare än testlagret nu. Det syns nästan inget torkstreck på testlagret men mycket på cb.

Jag vågar inte ta ett test imorgon för tänk om det är minus då. Väntar tills den 25/12. De andra gångerna vid dag 13 har sprutan varit ute ur kroppen, jag hoppas verkligen att jag är gravid. Men är tveksam.

Försöker lägga in en bild på när testen torkat.
    Åh vad spännande, hoppas hoppas att det är något där! <3
  • Lizzie09

Kram till er tjejer <3 Jag hoppas verkligen att 2016 blir året för oss allihop.
    Själv är jag på äl+8 och känner ingenting alls, så tror inte att det blir något denna gången heller.

Svar på tråden BIM September 2014