Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Jag ser på det redigerade, men ge det nån dag eftersom redigerat likväl kan vara ofärgat så att säga.

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 15:17:25 följande:

grät en skvätt sen försvann det igen

Syftade på allt som pågår. Du mår illa, har yrsel och gråter. Jag bortser från graviditet och frågar av sympati hur du mår rent psykiskt.

Nu hoppas jag ju givetvis att allt det här beror på graviditet men tycker att alla dessa fysiska symtom som du har kan vara lite väl tidigt för en graviditet. Inget illa menat alls, inte så att jag sitter och menar "du kan inte vara gravid, du bara inbillar dig" utan jag säger allt i ren omtanke. Hoppas du förstår vad jag menar.
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 15:19:00 följande:

ja ett streck är där alltså i verkligheten men svårt att se om det är rosa eller inte för det är SÅÅÅ svagt!

Då hoppas vi på starkare imorgon!!
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 15:23:02 följande:

Jag mår bra rent psykiskt. Men vem vet jag kanske är skengravid?

Tänkte eftersom du grät :( För att vara lite ot så har jag när jag mått dåligt fått flera konstiga fysiska symtom. Ofta illamående, svårt för att äta/äter hela tiden, ont i hela kroppen och ett jävla humör. Därför jag frågar.

Förmodligen är du inte skengravid, tycker testet visar på annat jag :)
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 15:29:52 följande:

alltså jag tycker ju att det är lite jobbigt nu med alla graviditeter runt omkring mig.

Ibland påminns man ju om sin egen graviditet. speciellt när min syster ska ha barn samtidigt som jag skulle fått. Men jag känner mig inte ledsen över missfallet längre. ja jag vet inte. tack för att du bryr dig <3 

Jag tycker oxå att det är jobbigt. Min syster fick ju sin bebis för inte så länge sen och min bästa vän väntar barn. Ingenting känns som vanligt längre. Man försöker ju tänka att "vår tur kommer" men sanningen är ju att det gör så jävla ont när mensen kommer.

Jag känner så med dig över missfallet.. Jag kan inte tänka mig känslan och sorgen du burit på. Jag hoppas så att du har ett litet frö i magen som stannar 9månader ut <3
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2014-10-17 15:54:01 följande:

Hej. Behöver verkligen råd. Jag är på dag 35 idag, fort inget pos äl test, lr temp höjning. Cb lila har haft blinkande smiley i en vecka nu. Imorse rann de ner färskt blod o toan o har bruna spottings ngr dagar, ja torka mig men de inget där, o nu är de mörka bruna flytningar i trosan som bara rann till men inget när ja torkar. Va kan de vara? Är orolig. Va på akupunktur i onsdags som skulle framkalla äl.

Oj, ingen aning om vad det kan vara. Kan hända att du inte haft ägglossning denna månad och därför strular det med blödningen. Kanske du ska prova göra ett graviditetstest och visar det neg tycker jag du väntar en vecka och ser om mensen kommer igång.
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 15:44:03 följande:

Ja det ska bli allas vår tur nu tycker jag!! Jag har typ 10 personer (vänner och bekanta och föräldrar till barn på jobbet) som är gravida nu. Varav 2 står mig väldigt nära, min syster och en av mina bästa tjejkompisar. 

Tack! ja den sorgen man kände efter mf var inte att leka med. som tur är går det över. Kan inte ens föreställa mig hur det hade känts om jag var längre gången så tur ändå det hände när det hände.

Svärmor (som är medium) har berättat att samma själ kommer att komma till oss igen. Och detta kommer inte hända så länge sorgen efter mf finns kvar. Men det känner jag inte att den gör nu. Men vi får väl se.

Jag tror inte riktigt på medium men hon har en poäng - sorg kan påverka kroppen fysiskt, det fungerar lite som stress. Har ju med hormoner att göra. Inte så att man blir infertil men kroppen reagerar olika.

Jag tror du får starkare imorgon, kanske du ska ta cb istället <3
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2014-10-17 16:31:21 följande:

Min temp har ju inte stigit sen jag fick ett positivt ÄL-test för ett par dagar sen, jag gjorde test dagarna efter som blev svagare och svagare och så gjorde jag ett test idag igen som är näst intill positivt igen, så jag tror jag hade positivt ÄLtest igår (eller i morgon) och att ÄL är idag i så fall.

Var nog apiforcen som triggade igång hormonerna där runt dag 8-11, slutade ju med de pillerna när jag trodde att jag hade haft ÄL.

Gjort är väl gjort, får se när mensen kommer nästa gång. :)

Men vad struligt! Jag testade dag 11 och fick förvånansvärt starkt men negativt. Dag 13 såg likadan ut, dag 14 var starkare men dag 15 (igår) såg svagare ut... Hade väldiga ägglossningskänningar dag 14, var så pass att jag egentligen behövt alvedon..

Nu kan jag ju inte testa mer :p

Har ni ändå haft "regelbundet sex" nu de senaste dagarna även om det inte varit planerat? Jag hoppas nån spermie lyckats hitta ända fram och väntar på ägget nu.. :)
  • SecretlyMe

Vi kommer inte försöka mer så ni kan ta bort mig. Lycka till allihopa. Kram.

• SecretlyMe

Vi kanske inte ens är ett par längre, jag vet inte.. Alla mina drömmar föll i kras...

Svar på tråden BIM September 2014