• Lizzie09

BIM September 2014

FruA78 skrev 2015-03-11 19:26:40 följande:

Tillklaras: kram på dig. Så jobbigt med all väntan och förhoppningar. Hoppas att det går fort nu för dig att bli gravid efter op.

Själv blev det ännu en dag med tårar på jobbet. Tur att min kollega som jag delar rum med var borta. Hade telefontid idag med läkaren som utförde skrapningen skulle få svar på analysen om det är en mola eller inte. Men analysen var inte klar än, gått 4 veckor sedan och får inte börja försöka innan svaret har kommit. Vill bara att det här missfallet ska vara helt över,så vi kan försöka igen. Testade fortfarande positivt igår dock väldigt svagt men om det inte är borta om en vecka måste jag kontakta läkaren igen.

Stor kram till dig! :/ Hoppas ni får era svar så snart som möjligt så att ni snart kan köra på igen <3
  • Lizzie09

Testsuget har börjat kicka in nu, måste hålla ut nåågra dagar till *smileysymbol som tuggar frenetiskt på naglarna*! Har ju lovat mig själv att inte försöka, tänka eller fokusera på graviditet denna månad men det går verkligen inte att låta bli. Längtan efter ett litet barn är så fruktansvärt stor så vad jag tidigare har lovat mig själv är som bortblåst. Så bra gick det..

• Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-03-12 14:29:13 följande:

Idag fick jag frågan om jag var gravid... Som ett hårt jävla slag i magen...

Usch den är inte rolig.. Jag fick höra den precis efter mitt mf, det sved något så fruktansvärt så fick snabbt låsa in mig och tömma några liter tårar :(
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-03-12 19:28:58 följande:

Varit/är väldigt lättirriterad idag vilket jag inte brukar vara. Även megaont i brösten men som jag sagt innan så brukar dom ömma mellan ÄL och mens.

Spännande! Själv känner jag Ingenting i tuttarna, vilket känns jättekonstigt för jag har alltid superont mellan ÄL och mens. Tror du fortfarande att du kommer kunna hålla dig från att testa innan BIM? :)
  • Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-03-12 20:03:36 följande:
    Åh.. Ja det var ju värre.. :(
    Men snart kommer vi stolta kunna svara "Ja" på den frågan när vi får den :) Snartsnartsnart <3
  • Lizzie09
    tillklaras skrev 2015-03-12 20:33:24 följande:

Verkligen!

Jag testar först på måndag, då det är äl+9 eller +10.. Jag har tyvärr inga höga förhoppningar denna månad, men jag har två test hemma...;)

Ja samma här :) Men det känns som att det är en hel eeevighet tills dess, haha. Jag har nog 7-8 tester hemma så det kliar ordentligt i fingrarna.. Men jag ska hålla mig! :)

Håller tummarna stenhårt för dig!
  • Lizzie09

Usch idag blev det en riktig depp- och gråtdag. Varför ska det vara så jävla svårt att bli gravid för? Längtan efter barn är så stark att det värker i hela kroppen..

• Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-03-13 17:43:30 följande:

Lizzie: Usch för såna dagar. Men när vi väl sitter där med våran bebis i famnen kommer dessa dagar vara ett minne blott och allt kämpande kommer vara värt det. Snart är det din tur!

När jag brukar må så brukar min man säga att det är helt ok att må dåligt. Känns skönt att inte ha press på mig att alltid vara glad.

Dagen efter brukar jag känna mer hopp och orkar ta nya tag. Det är okej att må dåligt. Stor kram

Tack snälla för de fina orden, de värmde verkligen! <3
  • Lizzie09

Jag har provat att ta tempen varje morgon denna månad, dock började jag lite sent så första tempen blev precis innan ÄL. Tempen höjdes med 0,7 efter ÄL och igår (ÄL+6) fick jag en tempdipp på 0,3 grader. Idag höjdes den till det normala igen. Kan inte mycket alls om tempning, är det normalt att det blir så?

• Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-03-13 23:20:04 följande:
    Det är helt normalt, behöver inte betyda något särskilt. Huvudsaken är att tempen håller sig över coverline och är högre än innan äl. Vissa får en implantationsdipp, andra får dippar utan att det behöver betyda något alls som sagt. Det beror ju lite på hur omständigheterna har varit, om man tar tempen samma tid varje morgon, om man sovit oavbrutet minst 4 timmar och att man inte är förkyld/sovit med öppen mun/svettats mycket under natten osv. Men tempar man ett tag så märker man lixom vad som är ett "mellanvärde" och vad man kan lita på :) hoppas du tycker att det funkar bra :)
    Aha okej, tack för snabbt svar! :) Har tagit tempen samma tid och sover alltid som en stock om nätterna, så kan ju hoppas på att det kanske kan vara en implantationsdipp då :) Ja än så länge så känns det bra med tempandet! Jag har fått så osäkra tecken på när ÄL sker så hoppas på att bli säkrare med tempningen :)
Svar på tråden BIM September 2014