• Emmissara

BIM September 2014

LGB87 skrev 2014-09-07 21:50:03 följande:

Jag tänkte nog också testa i morgon, är också jättenervös för att bli besviken, blev det förra månaden när första mensen kom efter pillerstopp. Men samtidigt är vi på första riktiga försöket nu och jag försöker tänka att det brukar ta längre tid och inte räkna med att det ska funka direkt...

Ska hålla utkik efter om du testar i morrn och vad det blir!

Jag håller tummarna för då och kommer hålla utkik efter ditt resultat också men hoppas hoppas för oss båda #girlpower
  • Emmissara
    LGB87 skrev 2014-09-08 07:09:35 följande:

Testade imorse, ett svagt streck - men visst är det ett streck?

GRATTIS!! Åå va glad ja blir för din skull :D

Jag har inte testat än men ska göra de snart
  • Emmissara

Har aldrig mått såhär dåligt innan bim

Har varit yr nu i några dagar, illamående som in i helvete och huvudvärk. igår var ambulansen här t.o.m. Då sjukvården ville att ja skulle kollas upp men de bedömde läget som kontrollerat och slapp åka in men har varit hos min läkare idag och tagit massa tester

Är så sjukt rädd vill inte att de ska vara något fel på mig nu när vi försöker skaffa barn

Har sedan ett antal år tillbaka haft lågt blodvärde och risken finns att det har gått ner ännu mer, vet någon hur de påverkas när man är gravid?

• Emmissara
    Bebben84 skrev 2014-09-09 14:12:18 följande:

Oj var du så dålig att ambulansen fick komma? :O

Har du pratat med din husläkare nu att du tänkt bli gravid? Du kanske behöver mer tillskott eller liknande? Hoppas i alla fall att illamåendet betyder en liten i magen! :)

Aa kunde knappt gå utan de svartnade helt för ögonen.

Ja jag sa till min läkare att vi försöker, och att ja har bim på fredag, så hon tog prover på massa saker (om ja inte hade blodbrist innan så hade ja de efter iaf 7rör)

Jo ja hoppas det också :D men de är så jobbigt att må såhär dåligt
  • Emmissara
    Beth1 skrev 2014-09-09 17:08:41 följande:

Vad läskigt! Hoppas allt står rätt till.

Man behöver ju ofta äta tillskott av järn som gravid i alla fall så det skulle jag gissa att du får göra med om du har lågt blodvärde redan innan.

De hoppas jag med men tack :D

Okej, i juli låg ja på 109 i blodvärde så för mig är de ganska bra då ja brukar pendla mellan 98-105 (123 är de jag brukade ha innan det helt plötsligt sjönk för 4,5 år sedan)
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2014-09-09 17:49:19 följande:

Oj vad lågt.

Mitt ligger runt 140-148. För 1,5 år sen ca låg det på 119 och det va lågt för mig. Va ständigt sjuk.

Mm det är väldigt lågt tyvärr :/ ja hoppas jag blir utredd igen så jag vet varför de ligger så lågt
  • Emmissara

Åå va glad man blir när man går in här och läser att några fått plus GRATTIS

Jag testade igår morse och det var negativt men tänkte vänta till att testa i helgen om mensen inte kommit till dess.

Jag har inga känningar av att mensen är påväg så det är skönt iaf :D

• Emmissara
    mrssol skrev 2014-09-10 16:03:27 följande:

Får man vara med i denna tråd? Har Bim 20/9 tror jag, fast det skulle inte förvåna mig om det ändrats nu då vi precis startat bebisverkstaden!!

Absolut välkommen :D första barnet?
  • Emmissara
    Bebben84 skrev 2014-09-10 18:50:48 följande:

Jag har ju blåst gravid-stoft på er så nu borde ni bli gravida :) <3

Haha ja hoppas det kom lite på mig med även fast att jag är övertygad om att det inte tog sig den här månaden heller, tänkte att ja skulle köra med äl-test nästa månad då jag inte har så stor koll på min äl, sitter och kollar på olika äl-tester

Som sagt övertygad om att ja inte är gravid och inväntar nu bara mensen på fredag
  • Emmissara
    EmmaK1 skrev 2014-09-10 18:57:52 följande:

Tog en cb test nu då jag va lite skeptisk till testet imorse, känns så skönt att få det bekräftat:) tänk att våran lille pojk ska bli storebror:)

Grattis igen, härlig känsla :D
Svar på tråden BIM September 2014