• FiiaN

BIM September 2014

Åh grattis till alla som plussat och styrkekramar till er som inte gjort det <3 BIM idag, ingen mens ännu men väntar nog till imorgon eller söndag innan jag testar :) Tror dock den kommer komma, har inga symtom på graviditet direkt...

• FiiaN

En dag över BIM. Har som mensvärk till och från (haft sedan i onsdags), känns som mensen kommer när som helst :( Humörsvägningar som attan, men kanske kan vara PMS...

• FiiaN
    Det vackraste skrev 2014-09-07 11:26:38 följande:

Tror du är gravid :)

Tror du? Jag har inga ömma bröst eller några andra symptom :/ Vågar inte hoppas för mycket.
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-07 15:43:14 följande:

Åh, skickar en styrkekram till Hummingbirden och tummar till er som närmar sig bim.

Idag beställde jag nya ältester och fick med Folsyra gratis :) även en gratis gravsticka. Så nu håller vi tummarna för att vi lyckas denna gång istället :)

Har du tips på några bra ÄL-tester och vart man beställer du ifrån? Har aldrig testat förut, så vet inte vilka som är bra och mindre bra :)
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-07 16:37:12 följande:

Det är min andra gång med äl-tester och jag köper från billigatester.se :) Så jag är oxå rätt ny på det här ^^ Jag tycker iallafall att dessa test fungerade bra.

Denna gång ska jag testa lite senare i cykeln så att jag förhoppningsvis kan få bättre aningar om när ägget släppt. Sist hade jag positivt i två dagar men hade slut på tester, så räknade med att äl skedde dagen efter senaste positiva utslag. :)

Ahaa se där :) Men tack för tipset! Sitter och kollar lite olika sidor nu ;)

Ne det är ju inte lätt att veta när ägglossningen sker direkt, typiskt att dom tog slut... Min cykel är bara på 21 dagar, så vet inte alls när jag har ÄL... Den som testar får svar :) Lycka till!
  • FiiaN
    Paulas mamma skrev 2014-09-07 16:54:46 följande:

till er som bestäler tester från nätet, vilka köper ni och vilka är bäst och var hitttar jag dem? både ägglossningstester och gravtester.

Jag köpte för första gången alldeles nyss :) Har aldrig testat förut, men jag köpte från gravid-test.se, ett paket med både äl-test och grav-test :) Får se hur det funkar.
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-07 17:58:05 följande:

Härligt, såg att du beställt nu, hoppas den sidan är bra och har bra tester :) vad kostade det?

Jag är glad att jag provade ältest, trodde min äl var tidigare men tydligen är den senare! Har en lutealfas på "bara" 12 dagar.

Lycka till du med!

Hoppas :) Fick 21 äl-tester + 3 gravtest för 199 kr :P Tänkte att det kan va bra att ha några :) haha!

Alltså har lärt mig en hel del sedan jag gick med här, det här med ÄL och BIM och det där, men den där lutefasen har jag ingen direkt koll på, hahaha! :P

Tack det lär behövas, tror jag fått UVI nu :( Dumma dag!
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-07 18:51:01 följande:

Lutealfasen är dagarna mellan ägglossning och bim. 10-16 dagar är mest optimalt. Har man kortare kan man ha svårt att bli gravid, men det kan man få hjälp med av läkare isåfall :)

Lät som ett bra paketerbjudande! Inte för dyrt heller.

Ahaaa men då fattar jag :) Ska se om äl-testerna kan få mig att ha lite bättre koll :) Tack för förklaringen!

Ja jag tyckte också det lät okej :)
    Väldigt drygt, får väl höra av mig till vårdcentralen... Suck!
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-07 19:51:44 följande:

Varsågod :)

Jag ska till VC imorgon. Har problem av och till med klåda och illaluktande flytningar, men det håller inte i sig länge. Det kommer och går lixom. Ska bli skönt att få hjälp nu :)

Åh va jobbigt :/ Hoppas du får den hjälp du behöver :)
Svar på tråden BIM September 2014