Inlägg från: josephiine |Visa alla inlägg
  • josephiine

BIM September 2014

Om det nu stämmer att jag hade ÄL den 10 (kände inget så jag vet inte) så är jag på ÄL+7 imorgon, vilket innebär bara en vecka kvar till testdag.. 
    Än så länge har jag inte nå typiska symptom. Blir illamående när jag inte ätit på ett tag, men det blir jag ibland ändå så behöver inte vara nån graviditet, men är det mer ofta nu än annars. Sen har jag väldigt rikliga flytningar.. Det har jag haft i två dagar, och har jag inte trosskydd på mig så måste jag byta trosor flera ggr, som jag tex glömde ta på mig igår när jag for iväg och var borta i ca 3 timmar, då var jag tvungen att byta trosor när jag kom hem för det var som att jag hade haft urinläckage fast med flytningar. 

Stort grattis till alla er som plussat förresten, så kul att se fast det är jobbigt för en själv <3

• josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-10-18 19:30:43 följande:

Vi kanske inte ens är ett par längre, jag vet inte.. Alla mina drömmar föll i kras...

Neej :( Hoppas allt löser sig! Du kommer vara saknad här inne <3
  • josephiine
    Gummsan skrev 2014-10-17 11:54:21 följande:

Tagna i samma urin. Graviditetskollens test ger jag ej mycket för alltså!

Oj vilken skillnad! Jag kör också med gravkollens stickor.. Man kanske ska köra andra hädanefter.. 
    Grattis förresten! :)
  • josephiine
    Lizzie09 skrev 2014-10-18 12:33:35 följande:

Befarar att jag fick tidigt missfall i tisdags eftersom dagens test visar negativt. För teststrecket måste ju bli rosa, och mitt idag visar ett väldigt tydligt streck, men strecket är alltså Vitt. Antar att det är själva testlinjen man ser så himla tydligt? På bilden har testet torkat något, men ja, ni ser ju. Gravidkollens tester..

Prova ett annat  test.. jag skulle ha provat ett digitalt om jag vore du eftersom du sett tidigare att det stregrat lite.. :)
  • josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-10-18 23:25:07 följande:
    Tack snälla, vad du är omtänksam. Vi får se vad som händer nu. Jag är som sagt ännu ovetande på hur vår relation ser ut just nu..

Jag kikar nog in ibland, för att hålla koll på er tjejer. Lycka till <3
    Oavsett så hoppas jag att du mår bra snart, med eller utan honom, men hoppas så klart att ni fortsätter vara ett par, men det får ni såklart fixa privat, det är ju inget vi behöver lägga oss i :) 

Ja vi kan behöva nån extra tumme sådär :) tack detsamma <3
  • josephiine
    Pyret 85 skrev 2014-10-20 16:45:43 följande:

Ser jag i syne?

Jag ser! Åh vad jag håller tummarna för dig nu! :)
  • josephiine

Nu ser jag ett sånt där svaaagt streck igen, dock är det svårt att få det rättvist på bild, men jag ser det svagt på bilden också. Är jag ensam om att göra det??

• josephiine
    Pyret 85 skrev 2014-10-21 04:40:03 följande:

Så jag tog mitt digitala och lyckan är enorm!!! phpZODtpK55720.jpg

Åååååh shit va kul!!!! Har följt dig länge nu!! Stopport grattis! :)<3
  • josephiine
    Jag hade trillat bort från BIM-listan så jag la till mig igen :) Bim på fredag :)

{#emotions_dlg.flower} BIM OKTOBER

20/10 blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    20/10 Sarasessi, 30 år,2:a barnet, 11;e försöket

22/10 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 2:a försöket

23/10 TigerEmmlis, 3:e barnet, 1:a försöket efter MF o MA

24/10 josephiine 1:a barnet, 4:e försöket
    24/10 missunshine, 2:a barnet, 3:a försöket

25/10 Charlie40

26/10 Ssarapettersson, 1:a barnet, 1:a försöket

31/10 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 7:e försöket 
    31/10 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket
    31/10 Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket

{#emotions_dlg.flower}BIM NOVEMBER

1/11 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 5:e försöket

9/11 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad

14/11 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 3:e försöket

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    BF 16/6 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    BF 26/6 Pyret 85, 28 år, 2:a barnet, 4:e försöket (2:a efter mf), BIM 25/10

EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
  • josephiine

Lägger upp en skärmdump av mitt inlägg i oktobertråden, kanske någon vet? Googlat runt lite men är så otydligt då det är så olika för alla..

• josephiine
    Malinbarre skrev 2014-10-23 13:16:44 följande:
    Jag tror att du får berätta mer om din cykel :) har du fått positivt äl-test tidigare i cykeln?
    Grejjen är att jag har ingen "fast" cykel. Jag har pcos och har tidigare kört med äl-tester men aldrig fått nåt positivt utslag, och då tog jag under en månads tid, varje dag. Sen har jag gått på Provera - ett gulkroppshormon som ska hjälpa mig att få mens, plus att jag håller på med en viktminskning som går sakta men säkert neråt.. Dock är det svårt när man är sockerberoende, men det är en annan historia. Slutade dock med medicinen för 4 månader sen just för att se om det "gått till sig".. Men sedan dess har jag inte haft mens. Körde med ältest från RFSU i ett par veckor efter att jag slutade med medicinen men inget utslag. Och för den 10 oktober hade jag riktig äl-värk det är jag nästan säker på, så vi sexade till det den dagen och dagen efter, plus att vi hade haft sex dagen innan det. Så om jag nu hade ÄL då så är bim imorgon. Men igår fick jag ältest av en tjej och provade att ta ett bara för skojjs skull. Med eftermiddagsurinet blev det bara en rund ring, trots att jag inte hade kissat på ca 4 timmar. Men läste att de är ganska viktigt att ta det med morgonurin så gjorde det imorse, och fick då den blinkade gubben. Gjorde ett till test nu för att se om det gör nån skillnad på morgonurin och eftermiddagsurin, och nu hade det bara gått 3,5 timmar sen jag kissade sist, men fick en blinkande gubbe nu också. Gjorde gravtest i förrgår och igår, cb digital så det borde ju ha visat om jag är gravid?
  • josephiine
    Malinbarre skrev 2014-10-23 23:55:31 följande:
    Okej, tack :) då förstår jag. Grejen är med dessa ÄL-test från clearblue är, 1. Första gången man testar (med undantag om man träffar äl direkt) är att det alltid blir en tom ring på allra första stickan. Det kan ju kännas som slöseri, men det är för att själva testhållaren måste registrera just dina hormonnivåer. 2. Andra dagen ska man ta på morgonurin, blir det ett tom ring då också så tar man morgonurin på dag tre också och tills man får en blinkande smiley. Men får man en blinkande smileys så har den registrera hormonet östrogen. Och då kan man testa när som helst på dagen (minskat vätskeintag). Så alltså, blinkande smiley är östrogen-stigning och en fast smiley betyder LH-stegring.

Det du kände som ägglossning, behöver inte nödvändigtvis vara ägglossning. Jag tror att om du fortsätter med äl-test så kanske du får utslag om någon dag eller två på äl. Eller så var det äl det du kände men då är det ingen ide alls att köra med äl-test eftersom du inte har eller kommer få en LH-stegring. Däremot efter ägglossning har du både östrogen (ev därför du får blinkande :)) och progesteron i kroppen. Men en blinkande smiley kan inte visa på graviditet då östrogen och LH hormon inte är "släkt". Oj, det blev långt :) hoppas du blev lite klokare.
    Jo lite klokare blev jag :) tack så mycket! Men det är inte första gången testet använts, tjejen före mig har använt 3 av stickorna.. ??
  • josephiine
    Malinbarre skrev 2014-10-24 09:19:49 följande:
    Fick din vän Max fertilitet då? En fast smiley? :)
    Hon är en okänd människa jag haft kontakt med på ett forum på ifokus, och jag tror hon har fått fast smiley. Hon är iallafall gravid nu och därför fick jag testen :)
  • josephiine
    Malinbarre skrev 2014-10-25 10:44:26 följande:
    Då är det ingen fara :) då börjar den om och mäter dina hormon istället. Hur har det gått? :) jag gillar dessa jätte mycket, jag blev gravid med hjälp av dessa i juli :) och hoppas på dom igen, men bara blinkande smiley hittills.
    Blinkande gubbe igår också och ska precis ta dagens test, skönt med sovmorgon ;)
  • josephiine
    josephiine skrev 2014-10-25 11:09:35 följande:
    Blinkande gubbe igår också och ska precis ta dagens test, skönt med sovmorgon ;)
    Blinkande gubbe idag också... :(
  • josephiine
    eagle87 skrev 2014-10-27 21:19:50 följande:

Nån Som kan hjälpa mig. Sticka från cb lila. Min sista sticka, de min första då på denna cykel därför visa testet tom ring. Men är de någon som kan säga om ni tror ja kommer få positivt snart?? Kan inte köpa fler :(

Man kan inte bedöma det utifrån strecken på stickan.. :/
  • josephiine
    {#emotions_dlg.flower} BIM NOVEMBER

10/11 Zora, 36 år, 2:a barnet, 6:e försöket

11/11 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad

14/11 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 3:e försöket

18/11 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 3:a försöket

19/11 heyorange
    19/11 Sarasessi, 30 år,2:a barnet, 12:e försöket

20/11 blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket

28/11 TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA

30/11 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 6:e försöket

{#emotions_dlg.flower} BIM DECEMBER

1/12 Reggi, 
    29år, 1:a barnet, 8 försöket

issunshine, 2:a barnet, 4:e försöket

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    BF 16/6 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    BF 26/6 Pyret 85, 28 år, 2:a barnet, 4:e försöket (2:a efter mf), BIM 25/10
    BF 9/7 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10 

EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
  • josephiine

tar bort mig från listan helt.. Någon hade lagt till mig i December.. men mitt återbesök hos läkaren gjorde så vi tappade hoppet lite här hemma.
    Min kropp har tydligen stängt av ägglossning helt, iallafall enligt läkaren på kvinnokliniken. Måste gå ner i vikt, jag vet att jag måste tappa vikt, men att få höra från en läkare: " Du är för överviktig för att FÅ bli gravid" var inte roligt. För det första så bestämmer JAG om jag vill bli gravid eller inte, JAG bestämmer om jag vill ta risker, och för det andra finns det MÅÅÅÅNGA som är tjockare än mig som blir/är gravid. Men jag ska kämpa neråt. Så förhoppningsvis kommer ÄL igång när viss många kilon tappats, ingen vet. Men blir nog ingen bebis 2015 känns det som.. Usch, vill inte ens tänka på det.. Självklart kommer vi fortsätta köra oskyddat och så. Jag kommer självklart stanna kvar här och läsa era inlägg och glädjas åt alla ni som lyckas, och för er som inte lyckats hittills så håller jag tummarna <3

• josephiine
    SecretlyMe skrev 2014-11-03 19:58:42 följande:
    Jag blir så ledsen för din skull när jag läser ditt inlägg. Många läkare är alltför okänsliga när det kommer till fertilitet. Jag hoppas att du lyckas gå ner i vikt och att din önskan att vilja bli gravid blir din sporrning.

Ibland handlar infertilitet enbart om vikten; förmodligen därför även överviktiga kan bli gravida. Jag tex blev ju spontant gravid 2011 när jag vägde närmare 100kg, nu väger jag 20kg mindre och har inte blivit gravid än.

Jag önskar dig ett stort lycka till i fortsättningen och jag hoppas att din ägglossning kommer igång väldigt snart. Om inte annat hoppas jag att du kan få hjälp av pergotime så småningom. Skickar stor kram till dig <3
    Tack för omtanken och kramen <3 Ja både jag och gubben har lite extra av det "onda" runt midjan så vi ska börja köra igång riktigt båda två nu. Det kommer bli massor av promenader och bra kost! 
    Tänker dagligen på graviditet och barn så kommer definitivt använda det som "morot" för att gå ner.. 

Håller tummarna för dig också! <3 Kram!
  • josephiine
    Pyret 85 skrev 2014-11-03 20:07:00 följande:
    Blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Jag är själv ganska överviktig och har gått ner 15kg ganska nyligen. Innan jag gick ner var jag hos en gynekolog som var helt chockad att jag ens hade barn eftersom jag hade Pco-äggstockar. Så om jag ville ha fler barn var jag tvungen att gå ner i vikt. Så fort jag började tappa i vikt så kom ÄL igång. Jag vill verkligen inte gå upp allt jag gått ner nu när jag är gravid. Som du säger så kan verkligen ingen annan bestämma när du ska bli gravid. Det är ditt val. Skickar en stor kram till dig!
    Jag förstår inte att dom kan uttrycka sig på ett sånt sätt när fertilitet är en så sjuuukt känslig sak hos oss kvinnor, även dom som kanske inte satsar på barn, men man vill ju ändå vara "normal" och funka som man ska.. Tycker det är så underbart roligt att du äntligen plussade igen och håller alla tummar för dig nu att det går bra i framtiden, kommer ju som sagt fortsätta följa er här :) kommer nog kika in i bf trådarna och "smygläsa" också :) 

Kram! <3
Svar på tråden BIM September 2014