Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BIM September 2014

Ja äter med ren folsyra. Byter till mittval när jag blir gravid :)

• VioloLaviose

Haha jag har 20 test så jag kommer

Börja testa tidigt. Men jag ska försöka hålla mig!

( jo tjena) :p

• VioloLaviose
    sasa83 skrev 2014-08-28 13:27:23 följande:
    Förra månaden som var vårt första försök, köpte jag nog 9 olika graviditetstest. Helt sjukt, kunde inte tänka på något annat. Vågade inte berätta för min man heller. ÄL kommer som en klocka då jag testat det två månader så där har jag kunnat hålla mig. Är nästan lite sugen nu att testa mig trots att det är 11 dagar kvar till BIM och det omöjligt kan ge utslag på testet. Sjuk man är...
    Då är vi sjuka tillsammans . Jag hade med kunnat testa imorgonjitti . Testnarkoman här! Älskar att testa, så himla spännande.

Förra månaden hade jag räknat fel på äl så trodde min mens var sen och tog ett test som visade negativt. Jag blev så ledsen så det var då vi insåg att jag ville ha fler och vi bestämde oss för att försöka .
  • VioloLaviose
    sasa83 skrev 2014-08-28 13:27:23 följande:
    Förra månaden som var vårt första försök, köpte jag nog 9 olika graviditetstest. Helt sjukt, kunde inte tänka på något annat. Vågade inte berätta för min man heller. ÄL kommer som en klocka då jag testat det två månader så där har jag kunnat hålla mig. Är nästan lite sugen nu att testa mig trots att det är 11 dagar kvar till BIM och det omöjligt kan ge utslag på testet. Sjuk man är...
    Vilket datum har du bim då, 8e?
  • VioloLaviose
    joss82 skrev 2014-08-29 14:09:50 följande:
    Man kan aldrig veta säkert att ägget släppt, testerna mäter Lh-nivån men ett fåtal kan få förhöjd Lh utan att ett ägg släpper, tex om man har PCO eller andra problem. Men om ägget släpper (vilket det ju gör för de flesta) gör det det efter att Lh minskat, alltså efter att sista positiva testet varit. En del säger 12-36 timmar efter sista positiva testet, en del säger 24-48 timmar efter. Jag skulle alltså säga att ditt ägg släpper en eller två dagar efter att du testat positivt. Så om testet visar positivt dag 1 släpper ditt ägg dag 2 eller 3. Om ditt ägg släpper dag 2 blir dag 3 ÄL+1.
    Vilket proffs vi har i tråden! Nu måste du hjälpa min oroliga hjärna . :)

Jag har inte använt tester och om man räknar sådär menscykelvis så skulle jag ha ägglossning i tisdags (dag 14 efter sista mens) och enligt flytningar verkade det stämma. Men... Betydde det då att ägglossningen var på tisdagen eller kom efteråt? Vi har inte haft sex Sedan måndags liksom. Är det kört för oss? :(
  • VioloLaviose
    joss82 skrev 2014-08-29 15:54:00 följande:
    Tackar :). Nåt proffs är jag inte alls, men efter att ha försökt i snart ett halvår börjar man ju få viss koll...
    Det är svårt att veta när du har ÄL bara genom att utgå från när du har mens, framförallt om du räknar från din senaste mens. Troligast är att du har ÄL ca 14 dagar för BIM. Om du har 28 dagars cykel blir det ju som du säger 14 dagar efter första mensdagen, men om du har längre eller kortare cykel blir det något annat. Lutealfasen, tiden mellan ÄL och BIM, är oftast samma från cykel till cykel. Men den kan vara allt från ca 10 till 17 dagar, så svårt att veta hur lång just din lutealfas är.
    Låter inte som att det är kört för er;).
    Min mens är som en klocka, kommer på förmiddagen på dag 28 varje gång.

Men tog det inte sig nu så ska jag nog beställa ältest

Tack för ditt svar :)
  • VioloLaviose

Drömde inatt att min syster och en nära vän testat positivt så jag tänkte "äh, ÄL+5 kan säkert också visa" och gjorde själv ett test som visade STARKT positivt.

Haha det som var sjukt var att i min dröm, så bestämnde jag mig direkt för att posta bilden här i tråden hos er :P 

• VioloLaviose
    MiaIa90 skrev 2014-08-31 12:23:02 följande:
    Mensen kom med dunder och brak en dag för tidigt och har sjukt ont men inget mer en ont i ryggen brukar få ömma bröst innan mens Dick inget sådant denna gång:(.
    Orkar inget mer nu ger upp försökt i 3år kommer aldrig få bli mamma eller ge sambon ett barn.
    Men har ni sökt hjälp? <3
Svar på tråden BIM September 2014