Inlägg från: SRMmamma87 |Visa alla inlägg
  • SRMmamma87

BIM September 2014

Emilix skrev 2014-08-21 00:24:06 följande:

Tack då har jag tänkt rätt :)

Ska föra dagbok eller vad man ska kalla det så jag har lite koll på hur långa cyklerna är. Har ätit p-piller sen jag va 16 så jag har ingen koll alls på hur min naturliga cykel är.

Kan väl bli lite hur som helst nu i början också fter piller stopp antar jag.

Jag använder en app som heter Selene. Fungerar bra för mig, har även använt en annan app någon månad innan jag hittade denna och tyckte inte alls kag fick samma översikt. Appen är dock på engelska.
  • SRMmamma87
    MiaIa90 skrev 2014-08-21 12:19:54 följande:
    Har aldrig hört talas om de hur ska man göra då?
    Här kan du läsa mera: spermmeetseggplan.com/

Här är en översättning av instruktionerna för metoden enligt ovanstående sida:

Dag 1-8 i din menscykel 
    Dag 1 är mensens första dag

Köp hem Ägglossningstest

Köp hem Graviditetstest

Markera startdatum i din kalender: Dag 8, börja ha sex varannan dag tills du får ett positivt ägglossningstest. Dag 10  Börja testa med ÄL-test från och med dag 10.

Dag 8 i menscykeln
    Börja ha sex varannan dag tills du får ett positivt ägglossningstest

Dag 10 i menscykeln
    Börja testa med ÄL-test varje dag tills du får ett positivt test.

Dagen du får ett positivt ägglossningstest
    Ha sex idag, imorgon och i övermorgon.

Ha uppehåll en dag och ha sedan sex ytterligare en dag.

Markera ett datum i din kalender 15 dagar framåt i tiden som blir din nya test dag.

Om du inte får ett positivt ÄL-test, ha sex varannan dag tills din mens kommer eller tills 35:e dagar i cykeln.

Test Dag (eller dag 35)
    Om du inte fått din mens, ta ett graviditetstest. 
  • SRMmamma87

Vi kör ju på SMEP denna månaden. Fast det har blivit lite förskjutet. Hoppas det inte gör något då jag har sen ÄL ändå, så ligger ändå i synk med antal dagar man skulle sexat om man haft ÄL på dag 14.

Började ta ÄL test dag 11, bara negativt än - som förväntat.
    Istället för att börja på dag 8, som metoden säger, tänkte vi börja på dag 12. Snittar på äl runt dag 18,7 enligt min app. 

Blev att vi började på dag 14 istället. Samt att vi körde igår två gånger. Så vet inte hur bra vi är på att följa metoden

Jobbar dygn idag så jag hoppas det kommer bli följande sexat denna månaden:
    19, 20, 22, 23, 24, 25, 27

Vet inte ens om det kan räknas som att vi följer metoden längre.Tungan ute

• SRMmamma87
    Bebben84 skrev 2014-08-21 18:08:03 följande:

Även kärlekens mirakel! Såå bra!

Min favorit är den här:

• SRMmamma87
    Hoppa över texten om du är känslig för beskrivning av flytningar. 

Hej,

tänkte be om er åsikt. Jag har använt teststickor från testlagret i tre månader och de har aldrig gett starka utslag på mig. Men om man räknar med att jag får "låga" utslag, visst verkar det då som om min ÄL skulle skett dag 16? 

Hade då (vad jag märkte) vattniga flytningar. Hade ägglossnings ont dagen efter med krämiga flytningar. Dagen efter det upplevde jag att jag hade klibbiga flytningar på morgonen men på eftermiddagen upptäckte jag brobyggande flytning som försvann igen på kvällen. 

När är troligast att jag hade ÄL-lossning enligt er?
  • SRMmamma87

Hur känner ni varje månad? Tror ni alltid det tagit sig eller känns det hopplöst? Eller pendlar ni?

• SRMmamma87
    NILE90 skrev 2014-08-25 14:19:31 följande:
    Senaste gångerna har det känts ganska hopplöst. Jag har haft en magkänsla varje gång som sagt att jag inte är gravid. I juni sist trodde jag att jag var gravid, men icke. 

Den här gången vet jag inte vad jag känner, än. 
    Vet inte om det är för att jag var så säker på att det tog sig i Juni, men kännts hopplöst sedan dess. Kanske för att man är rädd att bli så besviken igen? Känns dock jobbigt att inte ha bra magkänsla.
  • SRMmamma87
    NILE90 skrev 2014-08-25 14:32:25 följande:

När vi började bebisverkstaden så räknade jag nästan med att vara höggravid till jul. Nu är jag snarare mer rädd att jag inte ens är gravid till jul. 

Men denna månad har vi verkligen försökt allt vi kan, haft sex så ofta vi kunnat (5 av 7 dagar förra veckan som också var den fertila veckan), legat med benen högt upp i 20 min efteråt, ätit bisolvon och mitt val (zink+c-vitamin för mannen), orgasm för båda varje gång (bra om tjejen får det eftersom sammandragningar hjälper till).

Allt detta och så känner jag inte ens den minsta ömhet i mina bröst (!!) har alltid gjort det från ÄL+2 till BIM-2 så bara det gör det hela lite hopplöst. 

Jag har något slags mentalt mål om att vara gravid på julafton. Spelar ingen roll hur långt gånget. Kommer bli sån enorm besvikelse om det inte är så. Så är väl egentligen jättefint att sätta upp några mål av den typen alls.
Svar på tråden BIM September 2014