Pyret 85 skrev 2015-02-11 19:46:16 följande:
Hur ser du på det hela? Jag menar skulle det störa dig att det inte är din mans biologiska barn? Hur ser du på adoption? Vissa vill ju inte det då de verkligen vill vara gravida. Hur som helst så hoppas jag på att ni hittar den lösning som är bäst för er <3
Jag vet inte, alla möjliga tankar har slagit mig det senaste dygnet.
Jag vill att vi tillsammans ska kolla på graviditetstestet och få ögon fyllda med glädjetårar då vi får veta att vi väntar barn. Jag vill ju verkligen uppleva en graviditet, gå runt med en vacker bula på magen och känna små sparkar, en otrolig längtan och nyfikenhet på vem det är som gömmer sig där inne. Jag vill vara med om en förlossning, jag har en så enorm längtan efter att föda mitt barn. Jag vill känna den enorma smärtan för att ögonblicket då jag får upp mitt barn på bröstet helt och hållet glömma bort hur ont det faktiskt gjorde.
Min man vill ju absolut inte gå med på spermiedonation, då han säger att han inte kommer känna sig som en far till barnet, och jag förstår honom. Av just den anledningen så är jag också lite negativ angående spermiedonation, även fast jag hade sett detta lilla barn som vårt eget, mitt och min mans.
Jag vill ju så klart inget hellre än att skapa ett litet liv tillsammans med min man, men det är som sagt uteslutet nu. Och det enda chansen att få uppleva graviditet och förlossning är via spermiedonation. Därav gör det mig så himla ledsen. Jag förstår hans tänkande, men jag hade sett barnet som vårt, min och min mans. Därav hade jag inte haft några problem med det. Men vi är ju två om det, så vi måste ju lyssna på varandra. Ett "jag vill inte" av min man känns mycket starkare än ett "jag vill" av mig i detta läget, anser jag,
Adoption är inget som jag just nu vill tänka på. Det är för mig hela grejen, att vara gravid, föda fram barnet, och sedan ha det här för alltid, som känns rätt. Det kommer kännas mer på riktigt, om vi får uppleva graviditeten och förlossningen tillsammans. Istället för att starta ett liv med ett barn som redan är satt till världen. Förstår ni hur jag menar?
Usch, knappt någon sömn inatt så vet inte om jag fick min text sammanhängande överhuvudtaget. Jag ber om ursäkt att jag kommer här och gnäller och drar ner på stämningen i era tappra försök till att skaffa barn. Men jag är så glad och tacksam för er stöttning och att ni lyssnar och hjälper. Jag har inte så många som gör det runt omkring mig. Alla vänner lever i sin egna värd känns det som. Kram