BIM September 2014
Knasigt! Ta ett test nu så du får ett svar. Att oroa sig är inte nyttigt heller. Hejar på dig!!
Knasigt! Ta ett test nu så du får ett svar. Att oroa sig är inte nyttigt heller. Hejar på dig!!
BIM-lista
1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
1/9 MiaIa90, 24år,1a barnet,inne på 3dje året med försök.
3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
3/9 MagicQueen, 3:e barnet, 9:e försöket
4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket
4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket
4/9 Corner of Queen, 25 år, 1:a barnet, 6:e försöket
4/9 Alvolina, 2:a barnet
4/9 josephiine, 24 år, 1:a barnet, 2:a försöket
5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
5/9 Missyk, 2:a barnet, 1:a försöket
5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket
5/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket
5/9 Kronan84, 29, 2:a barnet, 1:a försöket
6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket,
7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket
7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket
8/9 Mandy1 32år, 3e barnet, 2a försöket
9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket
9/9, vonlarsson, snart 22 år, 1:a barnet, 1:a försöket
9/9 lnzmra, 22 år, 2:a barnet, 2:a försöket
10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket
10/9 EmmaK1 27 år, 2:a barnet 4:e försöket
10/9-12/9 Emmissara, 1:a barnet, 3:e försöket
11/9 Muffins81
12/9 Ienmammasliv, 27 år, 3:e barnet, 1:a försöket
13/9 tillklaras 35 år, 3:e barnet, 7:e försöket
13/9 ammela, 29 år, 1:a barnet, 2:a försöket
14/9 Zora, 36 år, 2:a barnet, 3:e försöket
15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
15/9 Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket
15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket
15/9 CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a
16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket
17/9 iljans 24år, 2: barnet, 2:a försöket
17/9 JOLI 1:a barnet, 15:e försöket
17/9 CarolineElf, 24 år, 3:e barnet, 3:e försöket
17/9 1StoltMamma, 22 år, 2:a barnet, 2:a försöket
17/9 Tant Nettan, 27, 3:e barnet, 2:a försöket
21/9 Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
Pyret 85
Vad har ni för namn ni tycker om?!
Jag och sambon har hur mycket namn som helst.
Kan skriva upp dom som tips till er om ni vill?!
Vi ger oss på vårt 15e försök med en undersökning för mig bokad den 10 september och clearblues spermietest inhandlat. Mensen har som sagt kommit idag och istället för att gråta och deppa så gör vi en myskväll och njuter av varandras sällskap. Vovvarna leker på här hemma, jag och sambon ska avnjuta en kväll med räkor, kräftor och massa tillbehör med härlig musik i bakgrunden. Sedan blir det myskväll i soffan framför en mysig film. Lär ju avsluta kvällen med mys i sängen, trist att mensen är här bara så man inte kan mysa till ordentligt!!!
Detta behöver vi, utan tvekan! Hållet tummarna för alla här denna månad! Kram <3
Och måste tillägga, TACK för att ni här inne finns och stöttar en, ni är guld! Blir så lycklig av att alla här inne stöttar och peppar varandra, det är fint!
Jaha, efter 14e försöker gjorde vi ikväll clearblues spermietest och fick därmed veta att min älskade sambos spermier inte är speciellt många, det blev ett negativt test så nu har vi svaret på varför. Tomma på känslor just nu. Vår största dröm rasar samman just nu
Men då :(. Tänk på att i testet så framgår inte kvalitén på spermierna. Han kanske har superpigga grabbar men inte så många? Vi gjorde testet och min sambo klarade testet men han äter ändå zink+folsyra varje dag för att öka ännu mer i antal och få kvickare simmare. Kanske något ni ska testa? Och sen tycker jag att ni ska ringa en läkare och be om att få göra en riktig undersökning där. Eller just det, ni har ju tid 10 sep. Då kommer dom kolla honom också. Hur mår han efter testet? :(
Men fy fan vad arg jag blir! Så ska INGEN behandlas!! Oj vad jag hade gått i taket! Stå på dig! Överdriv om det behövs. Säg att ni försökt längre, testat allt osv. Sjukt att man ens ska behöva det men tyvärr behövs det ibland för att dom ska lyssna. Och en utredning börjas med att kolla dig. Hittar dom inget så ska enligt regel mannen kollas. Speciellt nu när ni fått neg på testet! Bor du i Sthlm?
Sedam vi fick reda på att min sambo har väldigt få spermier har vi antingen haft total tystnad eller bråkat konstant. Samma kväll vad vi så himla stöttande, vi tröstade varandra. Sedan låtsades han som ingenting, när han såg mig gråta fick jag kommentaren att av böla eller bli blir det inte bätte. Fick en känsla av att han inre brydde sig så mycket och när jag ifrågasatte blev han tokarg. Det är så himla kallt och jag kan inget annat än gråta just nu. Detta har slagit hårt på vårt förhållande. Jag vet varken vad jag ska säga eller göra. Jag älskar honom mer än allt annat men sakerna som sagt emellan oss är oacceptabla. När jag var ledsen igår sa han att jag var omogen och betedde mig som ett barn, då kläckte jag att det var ju tur jag är som ett barn när inte du kan göra några till oss. Sådana kommentarer stup i kvarten, från båda hållen. Jag känner mig så satans elak, men han vill varken prata med mig eller låta mig sörja, och det är så frustrerande. Detta knäcker mig totalt. Jag har inte sovit mer än en och en halv timme sedan i förrgår. Allt snurrar och jag är helt borta på jobbet. Förlåt för jag gnäller hos er, men jag har verkligen ingen att prata med. Efter 14 försök så knäcker ett sådant besked en
Hörde någon skriva förut att man ska låta spermierna "vila" innan testet - att vänta med utlösning i några dagar. Jag tycker alltså inte att ni ska ta testet på fullt allvar.
Kanske ni behöver vara ifrån varandra ett tag. Andas och få låta chocken lägga sig. Han har just fått veta att hans spermieantal är lågt och är ju självklart upprörd, arg, ledsen, sur, förbannad. Men han är inte redo att prata om det. Hans manlighet har blivit krossat; här tycker jag att det är DU som ska stötta HONOM.
För hade det varit du som just fått veta att du har dåliga ägg/inga ägg, visst hade du velat ha hans fulla stöd? Inte hade väl du velat höra att det är bra att någon av er beter er som barn för att du inte kan ge er ett?
Jag vet att du är ledsen. Men han har fått veta att han kan ha lågt antal spermier och kanske inte kan uppfylla din/er önskan. I det här läget får du låta dina känslor vänta lite, för just nu kommer han inte över huvudtaget kunna trösta dig. Nu är det upp till dig som partner agera stöttepelare och finnas där på det sätt som behövs för honom.
Säger allt i välmening. Hoppas det löser sig för er. Kram