Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Lutealfasen är dagarna mellan ägglossning och bim. 10-16 dagar är mest optimalt. Har man kortare kan man ha svårt att bli gravid, men det kan man få hjälp med av läkare isåfall :)

Lät som ett bra paketerbjudande! Inte för dyrt heller.

FiiaN skrev 2014-09-07 18:08:00 följande:

Hoppas :) Fick 21 äl-tester + 3 gravtest för 199 kr :P Tänkte att det kan va bra att ha några :) haha!

Alltså har lärt mig en hel del sedan jag gick med här, det här med ÄL och BIM och det där, men den där lutefasen har jag ingen direkt koll på, hahaha! :P

Tack det lär behövas, tror jag fått UVI nu :( Dumma dag!

• SecretlyMe

Och vad drygt med uvi :(

FiiaN skrev 2014-09-07 18:08:00 följande:

Hoppas :) Fick 21 äl-tester + 3 gravtest för 199 kr :P Tänkte att det kan va bra att ha några :) haha!

Alltså har lärt mig en hel del sedan jag gick med här, det här med ÄL och BIM och det där, men den där lutefasen har jag ingen direkt koll på, hahaha! :P

Tack det lär behövas, tror jag fått UVI nu :( Dumma dag!

• SecretlyMe

Varsågod :)

Jag ska till VC imorgon. Har problem av och till med klåda och illaluktande flytningar, men det håller inte i sig länge. Det kommer och går lixom. Ska bli skönt att få hjälp nu :)

FiiaN skrev 2014-09-07 18:54:02 följande:

Ahaaa men då fattar jag :) Ska se om äl-testerna kan få mig att ha lite bättre koll :) Tack för förklaringen!

Ja jag tyckte också det lät okej :)

Väldigt drygt, får väl höra av mig till vårdcentralen... Suck!

• SecretlyMe

Jag tycker du ska ta ett nytt test :)

Emmissara skrev 2014-09-07 18:51:45 följande:

Behöver lite hjälp

Jag har bim nu i veckan som kommer, jag tror dock att min älskog tidigare än vad jag hade trott så om ja har rätt så är jag på ca äl+13 (eftersom att jag aldrig har tänkt efter när jag har äl så är de svårt för mig att veta utan äl test) iaf jag testade i fredags men de va såklart helt blankt, igår vaknade jag av att jag hade extremt ont i brösten, kändes som jag hade feber också (testa inte) framåt kvällen så börjaden jag må extremt illa men tänkte inte mer på det, idag har jag ännu ondare i brösten, för 2-3 timmar sedan så började jag må illa , för en timma sedan började jag va så yr att jag nästan svimmade, är fortfarande yr och mår illa

Utöver allt detta så har jag helt genomskinliga flytningar känns som att mensen kommer men när ja väl springer till toan så är det inget där

Ja just de, min man åt halstabletter vars lukt jag brukar älska men nu fick jag kväljningar av den så fort han kom nära mig

Är det bara min kropp som spelar mig ett spratt eller kan det faktiskt vara tecken på graviditet?

• SecretlyMe

Tack! :)

FiiaN skrev 2014-09-07 19:56:05 följande:

Åh va jobbigt :/ Hoppas du får den hjälp du behöver :)

• SecretlyMe

Jag skulle gissa på att du kan ta ett redan imorgon :) när väntar du mensen? För du är rätt långt "gången" sen ägglossning. Därför tror jag att det skulle visa sig för dig nu.

Emmissara skrev 2014-09-07 19:59:35 följande:

När tror du att ja ska ta ett nytt test?

• SecretlyMe

Testerna reagerar ju på LH och tydligen hcg. Jag har sett fler som fått positivt på dom när de varit gravida än de som fått utslag innan mensen. Du är säkert visst gravid.

Bebben84 skrev 2014-09-07 20:40:45 följande:

Kan tillägga att jag inte testat med gravtest ännu men testat med ÄL-tar för 2 dagar sedan och fick konstigt nog utslag på den. Men det kan man tydligen få. Även om jag aldrig fått det innan

• SecretlyMe

Fast nä, jag får inte det :)

Bebben84 skrev 2014-09-07 20:50:24 följande:

Men mitt räknades inte som positivt då det inte var lika starkt som kontrollstrecket. Jag reagerade på det för att jag fick tokblanka test under min ÄL (men pos på digitala) men när jag testade med den för 2 dagar sedan kom ett ganska starkt streck snabbt. Men bara hört av alla att deras ser ut så månades alla dagar så väljer att inte tänka något kring det :)

• SecretlyMe

GRATTIS LGB87! :D

Läser alla inlägg men svårt att hinna svara på alla, ni skriver flitigt :) Håller tummarna än för dig Bebben84 och så hoppas jag att ni som väntar på äl får ett fint ägg som släpper och befruktas snart :)

Här är mensen precis över och idag ska jag till VC's gynekolog. Jag hoppas allt står rätt till och jag hoppas vi får en liten junibebis nu <3 Kram på er tjejer, så ni kämpar!

• SecretlyMe

Tack snälla du :)

Bebben84 skrev 2014-09-08 11:23:14 följande:

Och lycka till hos gyn <3

Svar på tråden BIM September 2014