• Emmissara

BIM September 2014

FruA78 skrev 2015-06-26 16:33:17 följande:

Det vackraste: tack för rådet!

Tänkte inte ringa förens efter sommaren men tog mod till mig idag. Ringde en privat ivf-klink där de både gör utredningar privat och via landstinget. Hade sån tur att få en tid redan nästa vecka någon hade precis avbokat :) Så får veta mer på torsdag om vilken hjälp jag kan få. Hoppas på det bästa.

härligt att du fick en sån snabb hjälp (Y) 
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-06-25 19:53:47 följande:
    Ja, ska ta tester den 2/7. Blod och sperma. Sedan drar undersökningarna igång efter sommaren hoppas jag.
    okej, hur länge sedan är det du kontaktade kliniken? 
  • Emmissara
    SRMmamma87 skrev 2015-06-26 20:12:35 följande:
    Kontakta dem 20 Maj.
    Det var ganska snabbt det också :) här är standard väntetiden 6 månader...
  • Emmissara
    eagle87 skrev 2015-06-27 00:16:22 följande:

Vi började utredning i England i oktober O har inte direkt fått ngn hjälp. Tagit massa prover fsh progestron tsh sperm kvalité etc O allt visade bra. De vill inte göra ngn spolning så gjorde de privat för 4500 kr. Gick även till en privat gynekolog O fick 6 kurer letrozol varav jag tagit 3 men inget plus iaf. Har nästa tid den 16 juli. Ska verkligen sätta press på den då. Här får man inte ivf förräns man försökt 36 månader, ni har tur som bor i Sverige

Fy vad segt :/ 
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-06-28 10:51:26 följande:

kikar in och säger hej till er alla! Hur har ni alla det? kram

Hejsan, det går lite upp och ner, det känns skönt att vara på väntelistan för utredning, men önskar att de kunde ha kollat upp mig lite mer nu direkt efter sommaren, än att behöva vänta i 6 månader, och hur mår du? hur går det med bröllopsplaneringen? 
  • Emmissara
    Det vackraste skrev 2015-06-29 19:21:49 följande:
    Hur många försök har ni gjort? Är det via landstinget?

De tänker säkert att du är så ung så ni har tid på er också.

Men har du inte regelbundet äl tycker jag att du borde få hjälp med det direkt.
    är inne på 5e försöket tror jag, (har bara haft 7 cyklar under ett år, eller rättare sagt denna som är nu är den 7e), aa det är via landstinget, men jag tänkte inte söka för en utredning utan ville som sagt diskutera om hur man kunde gå vidare i mitt fall då jag inte har regelbunden ÄL sedan mitt MF. Men det enda de kunde göra (enligt barnmorskan) var att sätta upp oss på väntelistan.... 
  • Emmissara
    FruA78 skrev 2015-06-29 18:29:05 följande:

Emisssara: vilken lång väntetid, vad jobbigt för er. Finns det något mer klinik som gör utredningar som du kan ringa till? Jag ringde förra veckan och talade med två till eftersom den första sa nej. Nu hade jag tur att någon ringde och avbokade så jag fick en sån snabb tid. Håller tummarna att ni lyckas bli gravida snart på egen hand. Stor kram

Idag kom kallelse till kliniken kändes konstigt att läsa att vi var välkomna till Ivf- och fertilitetsmottagningen. Blev glad men samtidigt en klump i magen. Glad för att vi eventuellt snart kan få hjälp men också ledsen för att behöva gå igenom allt det här. Men känner mig mer hoppfull nu iallafall än tidigare. Däremot så verkar det inte som jag kommer få någon ägglossning denna månad har nog aldrig hänt tidigare att jag inte får positivt på stickan men är på dag 15 och testet blir bara svagare.

aa det är en lång väntan, men hoppas självklart på att det går ändå :) 
    det finns ingen mer klinik när jag bor men det finns flera stycken mellan 1-1,5 timme ifrån oss. Om vi inte har lyckats till September så kommer jag ringa en annan klinik och fråga vad de säger. Få fokusera på att planera bröllopet istället. 

känner igen din känsla, jag känner samma sak fast bara av att sättas upp på väntelistan. jag är liksom bara 20 år och känns som att ens kropp borde funka som vanligt.....
  • Emmissara
    Det vackraste skrev 2015-06-29 21:37:55 följande:
    Så ni blev gravida på andra cykeln? Fick mf och sen blev cyklerna långa? Kolla hur din sköldkörtel fungerar?
    Ne fick ett MF i maj 2014 (inte planerat) och vi började inte försöka cykeln efter, sen i cykeln under feb/mars försökte vi inte då jag inte mådde så bra psykisk efter mötet med min gyn, och ville bara vila från allt bebis tänk.
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-06-29 21:37:38 följande:
    Jo måendet är det upp och ner med. Kräkts väldigt mycket i perioder och har fått legerian comp utskrivet. Är inte varje dag jag behöver ta dom. Är i vecka 14. Jo det går framåt med bröllopsplanerna. Beställde äntligen klänning idag. Blev en helt annan än den jag tittat på från början.

Förstår att det är en dryg väntan på utredning. Hoppas tiden får snabbt eller att ni hinner bli gravida själv innan dess.
    Trist med kräkningar, hoppas de går över snart :) men härligt att du har beställt klänning, beställde äntligen min också för en vecka sedan så får min om 2 veckor :D

Aa det är lite drygt men hoppas såklart att vi klarar det själva, funderar på att i början av september ringa en annan klinik ifall vi inte har blivit gravida innan det
  • Emmissara
    Pyret 85 skrev 2015-06-29 21:37:38 följande:
    Jo måendet är det upp och ner med. Kräkts väldigt mycket i perioder och har fått legerian comp utskrivet. Är inte varje dag jag behöver ta dom. Är i vecka 14. Jo det går framåt med bröllopsplanerna. Beställde äntligen klänning idag. Blev en helt annan än den jag tittat på från början.

Förstår att det är en dryg väntan på utredning. Hoppas tiden får snabbt eller att ni hinner bli gravida själv innan dess.
    Trist med kräkningar, hoppas de går över snart :) men härligt att du har beställt klänning, beställde äntligen min också för en vecka sedan så får min om 2 veckor :D

Aa det är lite drygt men hoppas såklart att vi klarar det själva, funderar på att i början av september ringa en annan klinik ifall vi inte har blivit gravida innan det
Svar på tråden BIM September 2014