FruA78 skrev 2015-06-29 18:29:05 följande:
Emisssara: vilken lång väntetid, vad jobbigt för er. Finns det något mer klinik som gör utredningar som du kan ringa till? Jag ringde förra veckan och talade med två till eftersom den första sa nej. Nu hade jag tur att någon ringde och avbokade så jag fick en sån snabb tid. Håller tummarna att ni lyckas bli gravida snart på egen hand. Stor kram
Idag kom kallelse till kliniken kändes konstigt att läsa att vi var välkomna till Ivf- och fertilitetsmottagningen. Blev glad men samtidigt en klump i magen. Glad för att vi eventuellt snart kan få hjälp men också ledsen för att behöva gå igenom allt det här. Men känner mig mer hoppfull nu iallafall än tidigare. Däremot så verkar det inte som jag kommer få någon ägglossning denna månad har nog aldrig hänt tidigare att jag inte får positivt på stickan men är på dag 15 och testet blir bara svagare.
aa det är en lång väntan, men hoppas självklart på att det går ändå :)
det finns ingen mer klinik när jag bor men det finns flera stycken mellan 1-1,5 timme ifrån oss. Om vi inte har lyckats till September så kommer jag ringa en annan klinik och fråga vad de säger. Få fokusera på att planera bröllopet istället.
känner igen din känsla, jag känner samma sak fast bara av att sättas upp på väntelistan. jag är liksom bara 20 år och känns som att ens kropp borde funka som vanligt.....