• Carerra

BIM September 2014

Det vackraste skrev 2014-09-11 07:37:57 följande:

Vad jag läst Om mmonitorn så visar den inte alltid max fert men det kan absolut vara äl ändå.

Hade du tecken på äl så gå på dem. Helst ska man testa mellan 10 och 20 på dagen då lh brukar synas i urinen så kan vara att du testar så tidigt på morgonen som gör att du inte fick maxutslag. Lh börjar öka runt 5 på morgonen faktiskt och sen tar det några timmar i regel innan det kan ge utslag på test.

Tack för svar!

Idag är ialla fall ägglossningsflytningarna över, borde ägglossning varit igår då? Hur är det för er andra? Försvinner dom dagen efter ägglossning? Man får ju hoppas att vi hade sån tur att vi prickade att ha sex på rätt dag trots att monitorn inte visade Max.
  • Carerra

Nu har jag pratat med clearblues rådgivning. Monitorn ska ju fungera om man har en cykel på upp till 42 dagar MEN eftersom det var min 20:e sticka i morse och monitorn endast frågar efter 10 el 20 stickor så visade den låg trots att det mycket troligt skulle vara MAX imorse. Då tycker jag inte att den där monitorn är så lämplig längre....

• Carerra

Ni som använt er av clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator, kan man ta ett test för att se om man har ägglossning idag eller MÅSTE man börja tidigare och ta alla 10 för att få ett riktigt resultat?

• Carerra
    Bebben84 skrev 2014-09-11 13:05:31 följande:
    Jag började som du tänker nu och det funkade finfint :)
    Tack för snabbt svar! Måste väl räcka om man håller sig 4 timmar innan test? Smita in på jobbtoaletten kanske ;)
  • Carerra

Skulle någon av er vilja vara snäll att lägga till mig på BIM 24/9? 30 år, andra barnet, första försöket. Är rädd att förstöra er fina lista från mobilen :)

• Carerra
    fantasifull skrev 2014-09-12 08:53:35 följande:

Plus BIM -5 och BIM +3. Jag är garanterat gravid. Men nu är det Andra graviditeten inom ett år som jag 4-6 dagar efter BIM börjar blöda. Förra gången fick jag kramper och förstod att något var fel, men klarade kroppen av att skapa en bebis som dock inte klarade sig längre än vecka 9. Frågan är hur det blir sen här gången. Igår fick jag en yttepytte blödning utan ont som försvann illa snabbt. Någon med erfarenheter? Får känslan av att det här kommer sluta som sist. Den här graviditeten är så otroligt efterlängtad. Pallar man en gång till?:/

Med min dotter fick jag oxå en liten blödning i början och blev livrädd men allt gick fint ändå! Håller tummarna för att det går vägen för dig. <3
  • Carerra

Hallå brudar!! Nu på kvällen testade jag med CB ägglossningstest och fick en glad gubbe (inte blinkande) Trodde ju att min ägglossning var i onsdags efter att min monitor flippat men blev misstänksam när det gjorde så ont idag. Så HJÄLP mig, kan det hända att det är för sent nu?? Eller har inte ägget släppt när den glada gubben dyker upp, vet ju att den blinkar först :)

• Carerra
    Carerra skrev 2014-09-13 18:12:23 följande:

Hallå brudar!! Nu på kvällen testade jag med CB ägglossningstest och fick en glad gubbe (inte blinkande) Trodde ju att min ägglossning var i onsdags efter att min monitor flippat men blev misstänksam när det gjorde så ont idag. Så HJÄLP mig, kan det hända att det är för sent nu?? Eller har inte ägget släppt när den glada gubben dyker upp, vet ju att den blinkar först :)

Puffar..
  • Carerra

Vill någon ändra mitt BIM till 29/9 då jag fått utslag på ägglossningstest igår och idag, och idag har det mysts :) Är lycklig över att veta att den nu ialla fall finns en chans till plus! Vilken berg och dalbana i känslor det här är :)

• Carerra

Hej Tjejer! Ägglossningstestet till höger togs igår vid 18 och gav en glad gubbe med CB digitala. Jag testade inte dagen innan och var därför orolig att ägglossning var igår. Då CB fortsätter att visa glad gubbe i 48 timmar tog jag idag en sticka och testade med vid 13 tiden. Stoppade alltså inte in den i själva "digitala avläsaren". Den till vänster är alltså dagens test som jag tycker har ett ännu starkare teststreck. Då måste det väl vara så att ägglossning inte ännu varit utan borde ske när som helst? Eller hur skulle ni tolka det?? Vi fick till det idag på em och är orolig att det var för sent. Vad tror ni? Kram på er <3

Svar på tråden BIM September 2014