• NILE90

BIM September 2014

{#emotions_dlg.flower}BIM-LISTAN{#emotions_dlg.flower}
    1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
    1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    5/9 Dakine, 2:a barnet, 13:e försöket
    6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket
    6/9 Fjällsippa,första barnet, 5:e försöket, 33 år. 
    7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a försöket
    15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket
    16/9 joss82, 1:a barnet, 5:e försöket, 31 år
  • NILE90

Äntligen är mensen förbi och vi får börja med den roliga delen på den här "göra-barn"-resan. 

Blir ju bara vårat 4:e försök men blev lite deppig av tanken på att jag kanske inte är gravid till jul som jag hade hoppats när vi började försöka. 

Blir inte bättre av att min närmaste vän säger "Slaaaappna av så går det på en gång" (hon vet även om att vi försöker. Eller att mamma säger lite skämtsamt "Jag har 4 barn och har bara haft sex 4 gånger i mitt liv". Med andra ord tog det sig på direkten för henne med alla barnen. 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-11 22:39:50 följande:

Knepigt. Känner av älsmärtor nu, dag 8. Min mens skulle ha slutat igår men hade idag bruna flytningar som avtog först ikväll. Jag hoppas inte äl är nära än, karln min är och jobbar på ett projekt flera mil härifrån fram till onsdag senast torsdag.. :/

Jag beställde faktiskt ältester igår, fastän jag velat över det. Så jag hoppas kunna tyda dom ordentligt :) och hoppas givetvis på äl, då har jag det iallafall även om vi skulle missa denna gång.

Hur går det för er andra? Tyst i denna tråd nu.

Är på dag 6 idag, hade bruna flytningar igår så jag tror mensen är över för den här gången. Börjar testa med ÄL-test på dag 10 (lördag). Hoppas för allt i världen att jag inte får positivt förrän tidigast på dag 11 då sambon är borta hela helgen. Brukar få positivt på dag 14-15 så det borde vara lugnt. 

Är nog lite mer avslappnad inför detta försök. Känner mig lite taggad kanske. Men ändå har jag inga större förhoppningar än tidigare. Tänkte fokusera på att börja träna igen istället. 
  • NILE90
    joss82 skrev 2014-08-12 11:33:25 följande:
    Bra att fokusera på något annat! Jag fokuserar på att äta nyttigt och röra på mig också. Då känns det också som att man liksom "gör något", både för sin egen skull och för bebisverkstadens skull. 
    Jag har precis börjat vänja mig av vid allt socker som jag stoppat i kroppen under sommaren. Inget godis, fikabröd, glass eller läsk nu på en månad. Försöker även minska ner på det vita brödet. Men i övrigt är kolhydrater till maten och så godkänt, försöker tänka långsiktigt och då funkar det inte med att utesluta det ena eller det andra. 

Frukt, mineralvatten och Aloe Vera-drycken (mitt nya beroende) är okej. 

Hoppas för allt i världen att allt det här har en positiv inverkan på barnverkstaden. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-12 14:35:32 följande:

Själv är jag på dag 9 och tog ett ältest som var negativt (woho!) men ett till streck syns ju och det där svaga lilla (negativa) strecket vill jag se istället för mens om några veckor ^^

Jag tar nästa ältest på dag 11 och fortsätter så en gång per dag. Jag hoppas som bara den att vi kan pricka in, för nästa vecka har jag vik.jobb och då ses vi inte något på hela nästa vecka heller. Om jag nu inte tar första bästa buss raka vägen upp om ältest blir positivt då ;)

Vill också så gärna se två streck på stickan om några veckor! Nu ska det banne mig bakas ett majbarn! Solig
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-12 17:53:01 följande:
    Försökte få tid hos gyn men de är så fullbokade att jag måste vända mig till VC först och främst.. Hon tyckte mina "symtom" låter som en ihållande uvi. Hon frågade om jag använder skydd och sa att jag kan få prata med någon om det. Sa lite blygt att vi försöker få barn då hon förvånat utbrister "jaha, det står inte i din journal!" Visste inte hur jag skulle reagera riktigt, jag är naiv och nojjig som person och får plötsligt för mig att jag är för ung och om jag inte har hand om hygienen hur ska jag då fixa ett barn...

Måste ha missat helt och hållet, men vad är det för symptom du har?
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-12 22:19:14 följande:
    Haft illaluktande flytningar samt att mensen inte var rosor direkt heller. Svider ibland, kissar ofta och mycket samt de bruna slemmiga flytningarna igår. Kunde vara svamp oxå men hon tyckte detta var tecken på uvi.

Usch då, det låter verkligen inte kul! Hoppas det är uvi så att det är lättfixat. :)
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-13 09:26:26 följande:

Vi tänkte försöka med SMEP metoden denna månaden. Någon annan som funderat på det eller har provat?

Vi har provat den i juni, men jag tyckte att sexet kändes väldigt påtvingat. Vi provar nog någon form av varannan-dag-metod denna månad :)
  • NILE90
    Fia90 skrev 2014-08-13 14:17:08 följande:

Hej!

Hoppas också in här. Har efter att ha slutat med Cerazette nu fått en blödning som jag hoppas är mens och inte bara en slutat-med-piller-blödning. Eftersom jag inte alls vet hur min cykel ser ut (ätit p-piller/minipiller i 6 år totalt) så har jag helt enkelt gjort en överslagsräkning och ska börja med ÄL-tester och försöka pricka ÄL. Överslagsräknat att ÄL borde komma ungefär 14 dagar efter mensens första dag men eftersom jag inte vet hur min cykel ser ut testar jag från dag 10, så 21/8 och så snitträknar jag BIM till 14 dagar efter det så ungefär 4/9.

Allt detta är ju en enorm gissningslek då jag precis slutat med Cerazette (1/8) och inte har en aning om huruvida min kropp är igång eller om blödningen bara är för att kroppen tror jag glömt ett piller.

1/9 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 4:e riktiga försöket
    1/9 fruannie, 27 år, 2:a barnet, 2:a försöket
    3/9 camifranky, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    4/9 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    4/9 Fia90, 23 år, 1:a barnet, 1 försöket
    5/9 NILE90, 23 år, 1:a barnet, 4:e försöket
    5/9 Dakine, 26 år, 2:a barnet, 13:e försöket
    6/9 Sandy90, 24 år, 2:a barnet, 4:e försöket
    6/9 Fjällsippa, 33 år, 1:a barnet, 5:e försöket, 
    7/9 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    7/9 Stooke 31 år, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/9 VioloLaviose, 26 år, 5:e barnet, 1:a försöket
    10/9 PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket
    15/9 Wintersagah, 23 år, 1:a försöket
    15/9 Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 10:e försöket
    16/9 joss82, 31 år, 1:a barnet, 5:e försöket
    Alvolina
    Det låter som en bra plan. När jag slutade med mina piller i december så fick jag "pillerblödningen" 2-3 dagar efteråt (tror jag) och nästa mens 28 dagar efter det och så höll det på i 2-3 månader, sen blev cykeln 30 dagar och sen ner till 26 och nu ligger den på stadiga 29 dagar. :)  

Håller tummarna för att din cykel blir regelbunden snabbt! 
  • NILE90

Diskuterade lite bebisverkstad igår med sambon och vi kom fram till att om det inte tar sig den här gången så gör vi ett spermietest på honom. Båda tycker att det vore så skönt att veta att allt är "som det ska" men samtidigt skräckslagna för att få reda på om något är galet. 

CD 8 idag, igår påbörjade vi våran "mys-period". Han åker bort fre-sön och jag har ÄL tis-ons så är lite sur över att han är borta hela helgen. Till råga på allt så är vi än en gång förkylda så det blir väl ändå ingen bebis denna månad i och med att immunförsvaret är nedsatt. 

Svar på tråden BIM September 2014