• NILE90

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-08-25 11:39:48 följande:

Det däremot stämmer alldeles precis :)

Hur går det för dig? Du har ju BIM om en vecka. Några känningar? :) 
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-08-25 12:23:38 följande:
    Fattar inte alls det här med att känna på tappen måste jag erkänna! Vet knappt vad som är vad där inne :O haha!
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 12:16:48 följande:

Märkte nu att efter tappen varit låg och mjuk sen mensens slut är den knappt nåbar alls. :o

Jag känner heller aldrig tappen hur mycket jag än försöker. Däremot så kände jag när sambon stötte in i den igår vid myset, fy sjutton det var ingen behaglig känsla. 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 12:08:44 följande:

Uppdaterade här senast imorse :) Äl +6 nu. Jag har mått illa till och från sen i fredags men tror inte det är ett symptom, det är för tidigt kan jag känna.. Ömma bröst, pms:ig, annars inget ^^

Haha det kanske du gjorde ja, känner igen det du säger. 

Enda "symptomet" jag har är att jag är extreeeemt pms:ig/surkärring för att sedan bli supergo och glad igen. Helt sjukt. ÄL+5 idag. 

• NILE90
    Missyk skrev 2014-08-25 13:46:25 följande:

Vad tror ni om dessa grav-testen?
    http://gamla.tradera.com/item/341825/213712802/10-st-supertidiga-graviditetstest-omgaende-leverans-
    "Testet är känsligt för 10 mIU/ml hCG i urin vilket innebär att du kan få positivt resultat redan 6-7 dagar efter befruktning!"

Kollade på billiga-tester ( som många rekommenderar! Och just för att de går att ta tidigt och att de inte ska ge sk spökstreck som många andra som ex cb.

Men på billighetstester är Känsligheten är 25mIU/ml HCG. 

Är den översta fejk. eller är den så jäkla bra?

ursäkta för tjatet :) 

Jag hade inte litat på de testen. Varför vet jag inte, men bara en magkänsla som jag har. Då väntar jag hellre några dagar extra och får ett tillförlitligt resultat. 
  • NILE90
    Missyk skrev 2014-08-25 14:13:42 följande:

Vilket är ett tillförlitligt test då? :) Tycker det finns så jäkla många att välja bland.
    Min magkänsla gillade inte heller dessa över. Har tidigare testat med något billigt och med CB digital för att övertyga mannen :)

Tänker mest.. lite tokig som man är.. att de är en "kul grej" att beställa lite billiga tester..  :)
    Jag har från billiga-tester.se och eftersom de har fungerat för mig när det gäller ÄL så tar jag för givet att de fungerar när jag ska plussa också. Men jag är ganska säker på att den dagen jag får två streck på mina stickor så kommer jag rusa till närmaste apotek och köpa CB med veckoindikator. 
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:14:03 följande:

Hur känner ni varje månad? Tror ni alltid det tagit sig eller känns det hopplöst? Eller pendlar ni?

Senaste gångerna har det känts ganska hopplöst. Jag har haft en magkänsla varje gång som sagt att jag inte är gravid. I juni sist trodde jag att jag var gravid, men icke. 

Den här gången vet jag inte vad jag känner, än. 
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:24:08 följande:
    Vet inte om det är för att jag var så säker på att det tog sig i Juni, men kännts hopplöst sedan dess. Kanske för att man är rädd att bli så besviken igen? Känns dock jobbigt att inte ha bra magkänsla.
    När vi började bebisverkstaden så räknade jag nästan med att vara höggravid till jul. Nu är jag snarare mer rädd att jag inte ens är gravid till jul. 

Men denna månad har vi verkligen försökt allt vi kan, haft sex så ofta vi kunnat (5 av 7 dagar förra veckan som också var den fertila veckan), legat med benen högt upp i 20 min efteråt, ätit bisolvon och mitt val (zink+c-vitamin för mannen), orgasm för båda varje gång (bra om tjejen får det eftersom sammandragningar hjälper till).

Allt detta och så känner jag inte ens den minsta ömhet i mina bröst (!!) har alltid gjort det från ÄL+2 till BIM-2 så bara det gör det hela lite hopplöst. 
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:51:24 följande:
    Jag har något slags mentalt mål om att vara gravid på julafton. Spelar ingen roll hur långt gånget. Kommer bli sån enorm besvikelse om det inte är så. Så är väl egentligen jättefint att sätta upp några mål av den typen alls.
    Vi blev inbjudna till en fest som är i mitten på oktober. Jag håller redan på att försöka hitta på en massa ursäkter till att inte dricka eftersom jag tror/vill vara gravid då. 
    Samma sak gäller för en kräftskiva vi ska på hos svärföräldrarna i slutet på september...då inbillar jag mig också att ska vara gravid och att vi ska berätta för dom då. 

Men innan jul ska vi väl lyckas få till det! Håller tummarna för oss båda :) 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-08-25 17:58:27 följande:
    Haha, "pencelin-lögnen".. Alla vet att personen som säger det på en fest är gravid ;) Den har körts för länge :p Jag går sällan ut, och blir det tillställningar kan jag säga att det är jag som kör. :)

Min bästa vän körde med den lögnen en midsommar. Haha. Får köra med att jag varit ute och festat med jobbet dagen innan och är/var ruskigt bakfull och vill inte ens smutta på en droppe alkohol. Nej men vi får se, steg 1 är ju att bli gravid först och främst.
  • NILE90
    Emilix skrev 2014-08-25 23:29:08 följande:
    Vad många ni är som har julafton som mål :) Det är fint tycker jag. Ni som har det sim mål, vet era släktingar att ni försöker eller är ni bara säkra på att dom kommer bli glada över nyheten? Jag har ångest över hur jag ska berätta för min mamma och mormor den dagen det är dags. Har en känsla av att dom inte kommer bli så glada som jag skulle vilja att dom blir. :/

Min pappa anar nog att vi försöker. Han fick själv ett barn i juli i år men jag tror ändå att alla i vår närhet kommer bli överlyckliga när vi väl berättar.
Svar på tråden BIM September 2014