• Zora

BIM September 2014

Dakine skrev 2014-08-19 14:08:16 följande:

Nej här får man inte det eftersom man har ett barn sedan tidigare, så får man söka privat. Blir så himla dyrt allting! 

Jag har också ont vid ägglossning... 

Min gynekolog frågade om jag gjort kejsarsnitt osv, men det har jag inte. 

Borde ju inte påverka hursom tänker jag! 

Okej, så det är privat som gäller om man inte lyckas (pepparpeppar) när man redan har barn.

Nä ägglossningen borde ju inte påverkas av kejsarsnitt, jag tänkte mer på när ägget ska fästa i livmodern osv. Kanske finns en massa ärrvävnad eller nåt annat som försvårar?
  • Zora

Jag brukar inte lägga mig i diskussioner på det här forumet, men JOLI, jag förstår att allt känns skit och att det inte är lätt för någon av er. Själv hade jag aldrig litat 100% på vad ett hemmatest säger, utan bett om hjälp på klinik och fått det gjort ordentligt. Vad jag förstår så mäter testet endast antal spermier och inte hur bra dom simmar eller vilken kvalitet det är i övrigt på dem och det borde väl spela en ganska stor roll det också? Har tyvärr inget råd till er mer än att ni bör söka hjälp professionellt (om ni inte redan har det på gång) och kanske ringa en klinik och fråga vad det där hemmatestet egentligen betyder? Hoppas det löser sig för er.

Med det sagt vill även jag att detta ska vara en peppande tråd, visst får man ventilera motgångar, men blir motgångarna så stora att man känner att man inte mäktar med så anser jag att detta inte är rätt forum, utan man bör söka hjälp på annat håll, även om man såklart vill försöka hjälpa till även här.

• Zora

Jisses vad det skrivs! Jag hinner inte läsa

Har börjat testa med CB digitala äl tester nu och än så länge är det bara tomma ringar. Men jag funderar lite på när man väl får glad gubbe, inte behöver man testa mer då? För då har väl äl (eller början till äl) upptäckts och kommer att infalla inom 12-48 h? Tänkte man kanske kunde spara lite stickor om det inte tar sig...

Det typiska är att enligt fertility friend ska min äl komma i nästa vecka, då är sambon bortrest.. Hoppas och önskar att den ska komma liete tidigare så vi iallafall har en liten chans.

• Zora
    Bebben84 skrev 2014-08-27 22:00:11 följande:

Nä du behöver inte fortsätta testa efter att du fått glad gubbe :)

Tack! Vad bra, är ny i äl test världen så jag har inte full koll känner jag
  • Zora

Ni som kan Äl test. Jag testar med cb digital (de rosa) och har hittills bara fått tomma ringar. Men när man kikar på strecken när man tar ut stickan så tycker jag att det ena strecket blivit starkare idag jämfört mot tidigare. Vet att man inte ska kolla på dem men jag gör det ändå..

Vilket streck är teststräcket, alltså det som ska vara starkare än kontrollstrecket? Är det närmast den rosa delen? Isåfall borde det väl närma sig Äl nu?

Kan man missa den glada gubben med det digitala?

• Zora
    Bebben84 skrev 2014-08-29 08:04:24 följande:

testar man bara en gång om dagen KAN man missa om man har snabb stegring och snabb ägglossning. Men du är garanterat i din fertila period :)

Låter lovande!! det dåliga är att vi kommer vara hos hans föräldrar ikväll.... Dvs inte läge att hitta på roliga saker i sängen.. Och imorgon ska vi på bröllop så tidigast vi kan få till något är nog lördag natt. Sen hoppas jag vi hinner med en sväng söndag morgon för efter det åker sambon bort på jobb heeeela veckan. Jag hoppas verkligen att det kommer räcka och att det inte är försent (eller för tidigt)
  • Zora
    ellyangel skrev 2014-08-29 08:35:19 följande:

Japp. De borde bli ÄL+3

lnzmra skrev 2014-08-29 08:20:23 följande:

Hej!

Jag fick positivt på äl testet den 26/8 är jag då idag på äl +3?

Fast ger inte äl testen utslag någon/några dagar innan äl? Eller har jag fattat fel? Isåfall borde du vara på äl + 1 eller +2 idag. Rätta mig om jag har fel någon
  • Zora
    Bebben84 skrev 2014-08-29 12:24:18 följande:

Jag räknar från att ägget har släppt. Då är det äl+1

Här är det fortfarande glad gubbe på stickan (dag 2) så ägget är kvar än så länge men räknar med att den släpper idag. Så imorgon har jag ÄL+1 :)

Jag räknar också från när ägget släppt (alltså Äl) eftersom fertilityfriend, som jag använder, räknar så. Där står det dpo och en siffra beroende på hur många dagar efter Äl man är.
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-08-29 13:44:19 följande:

Hur vet ni att ägget har släppt då? Om jag testar positivt ena dagen (dag 1) och negativt dagen efter (dag 2) så tar jag för givet att ägget släppt under dag 1 eftersom det också är då jag har känningar, och räknar därför dag 2 som ÄL+1. 

Idag är jag på ÄL+9, fick positivt på ÄL-stickan den 20 aug, negativt den 21 aug. 

Jag går på temperaturen, dagen efter Äl stiger tempen och därför räknar jag den dagen som Äl+1
  • Zora
    Bebben84 skrev 2014-08-29 08:05:19 följande:
    Jag får bäst utslag senare på dagen..håll dig i minst 4 timmar, drick inget under tiden och ta ett nytt test senare idag. Tror du får glad gubbe då :)
    Jag fick glad gubbe i morse och lyckades få till lite mys trots att vi är hos hans föräldrar, vad gör man inte Hoppas såååå att det blur något av det! Vi hinner nog bara med en gång till imorgon innan han åker bort.
Svar på tråden BIM September 2014