Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

BIM September 2014

Bebben84 skrev 2014-08-21 09:59:25 följande:

Jag har så vid varje ÄL :)

Ja jag har hört att en del har det. Men om man aldrig har haft det tidigare, bör man oroa sig om det plötsligt uppkommer? Har som träningsvärk nu nästan i magen. (Synd bara att det inte finns något sexpack att ha träningsvärk i, direkt) Djupare i magen liksom.
  • Fjällsippa

Jag har ändrad BIM, om någon har möjlighet att justera (svårt från mobilen). Ny BIM 3/9.

• Fjällsippa
    JOLI skrev 2014-08-22 19:33:04 följande:

Sedam vi fick reda på att min sambo har väldigt få spermier har vi antingen haft total tystnad eller bråkat konstant. Samma kväll vad vi så himla stöttande, vi tröstade varandra. Sedan låtsades han som ingenting, när han såg mig gråta fick jag kommentaren att av böla eller bli blir det inte bätte. Fick en känsla av att han inre brydde sig så mycket och när jag ifrågasatte blev han tokarg. Det är så himla kallt och jag kan inget annat än gråta just nu. Detta har slagit hårt på vårt förhållande. Jag vet varken vad jag ska säga eller göra. Jag älskar honom mer än allt annat men sakerna som sagt emellan oss är oacceptabla. När jag var ledsen igår sa han att jag var omogen och betedde mig som ett barn, då kläckte jag att det var ju tur jag är som ett barn när inte du kan göra några till oss. Sådana kommentarer stup i kvarten, från båda hållen. Jag känner mig så satans elak, men han vill varken prata med mig eller låta mig sörja, och det är så frustrerande. Detta knäcker mig totalt. Jag har inte sovit mer än en och en halv timme sedan i förrgår. Allt snurrar och jag är helt borta på jobbet. Förlåt för jag gnäller hos er, men jag har verkligen ingen att prata med. Efter 14 försök så knäcker ett sådant besked en

Åh JOLI jag är så ledsen. Blir alldeles tårögd när jag läser hur ni har det. Nu när ni verkligen behöver varandra!

Men jag tror det är alla känslor som gör att det blir kaos. Jag tror att det lugnar ner sig för er båda inom några dagar. Och gör det inte det så kanske ni kan prata med någon, typ en kurator på gyn, parterapeut eller liknande. Ni är ju säkert båda jätteledsna, rädda och känner skuld och allt möjligt, och då tror jag det kan bli så här.

Det är ju väldigt olika hur man är som individ och olika relationer skiljer sig också åt, så det är svårt att ge råd. Men när det blir sånt kaos (eller liknande) så man bara är elaka mot varandra och inte kan prata som vanligt, så tycker jag det är bäst att faktiskt hålla sig ifrån varandra ett tag. Inte pausa förhållandet eller bo borta, men kanske faktiskt under dagtid vara lite på var sitt håll. Så kanske det kan lugna sig och så kan ni hitta tillbaka till normal samtalston.

För prata om det måste ni ju göra, annars blir det en elefant i rummet, och det är aldrig bra!

Borde ni inte få hjälp att gå vidare nu, på kvinnokliniken tänker jag?

Stor kram!
  • Fjällsippa

Här med!

Mandy1 skrev 2014-08-23 16:59:50 följande:

Bebben84: Bara jag som äter här också

• Fjällsippa
    Bebben84 skrev 2014-08-23 17:44:53 följande:

Har du märkt någon skillnad?

Ja, förra månaden absolut! Mycket mer flytningar kring äl. Den här månaden glömde jag några då och då, men har ändå mörkt en skillnad. Tills jag fick svamp. Uäh. Det hade ingenting med Bisolvonet att göra iofs.
  • Fjällsippa
    Det vackraste skrev 2014-08-23 19:40:15 följande:

Och vi kom också hit. ;) Försök nr 2 blir det!

Tar Inositol from idag till äl. Sägs förbättra äggen! :D

Insem dag 15 och 16 precis då äl bör vara.

Inositol, vad är det?
  • Fjällsippa

Hehe, julafton är ett mål även för mig. Helst ska magen synas, men nu har jag insett att det kanske inte blir så, det här att göra barn var inte så enkelt som jag ville tro...

Varje månad sen vi började har jag förväntat mig att inte vara gravid, även om jag hoppats och tolkat symtom, och varje månad har jag blivit mer och mer besviken när mensen kommit. Förra månaden trodde jag att jag var gravid, och blev såå ledsen när mensen kom. Den här månaden känner jag mig ganska likgiltig faktiskt, konstigt nog. Antagligen är jag inte gravid, ingenting tyder på det, så jag orkar liksom inte bry mig. :(

• Fjällsippa
    EmmJo skrev 2014-08-27 19:26:16 följande:

Oj vad ni skriver flitigt! Försöker läsa ikapp och vill kommentera allas funderingar, men inser att det är omöjligt.. Såg att nån plussat, stort stort grattis!

Jag känner absolut ingenting, har bim den 3/9 så idag alltså en vecka kvar. Första försöket vi prövade, då mådde jag urk och mensen var nio dagar sen! Andra försöket hade jag sådana höga förhoppningar och jag ville verkligen vara gravid men mensen kom på utsatt tid! Den här gången känner jag absolut ingenting! Mådde illa häromdagen, men ja gick över så fort jag skrev om det här! Vet inte vad jag ska tro, hoppas gör jag, men ser inte så ljust ut...

Vi har BIM samtidigt och jag känner inte heller nånting som jag tror skulle kunna tyda på något. Lite ömma bröst, men det brukar jag ha mellan äl och mens. Jag är så inställd på att det inte blev något (hänger på er pessimister;) så nu vill jag bara att tiden ska gå så vi kan köra på igen. Suck vad dagarna går långsamt.
  • Fjällsippa

Jag väntar nog ut mensen. Har BIM 3:e, men det kan diffa på någon dag så har den inte kommit den 5:e så testar jag. Har som sagt inga förhoppningar alls den här månaden. Har absolut inga känningar och tempen verkar redan vara på väg ner. Liksom mitt humör... :( Jag håller tummarna för att oktober är min månad istället!!

• Fjällsippa
    EmmJo skrev 2014-08-30 06:15:23 följande:

Är såååå glad! För visst är det inget spöksträck jag ser? :)

Grattis EmmJo!!

Trots att jag själv bara är ledsen över fler och fler pms-symtom så följer jag er i tråden och blir glad över varje plus! Ja, utom josephiines kompis, såklart. Fy fasen, jag förstår att du blev ledsen. Vet kompisen om att du försöker?
  • Fjällsippa
    SecretlyMe skrev 2014-09-01 06:52:50 följande:

Tempen sjönk som en sten idag efter att ha hållt sig fast på 37.1 i flera dagar :( 36.6 när jag vaknade. Struntar i test och ser om mensen dyker upp på dag 30 (onsdag) istället.. Inga ömma bröst heller längre. Alla typiska tecken för mens. Så jävla ovärt att gå och må illa, ha ömma bröst och jämn temp så länge.. Kroppen är förrädisk.. Men men, väntar och ser men tänker inte låtsas hoppas när alla tecken för mens finns.

Precis samma för mig idag, tempen sjönk med ungefär lika mycket. Det betyder för min del att mensen kommer i morgon. Jag tycker dessutom att jag har mer ont, och mår mer illa nu när jag har mens sen jag började försöka bli gravid. Spelar psyket så stor roll att man blir så nere liksom så det känns värre?!
  • Fjällsippa
    fruannie skrev 2014-09-03 12:46:53 följande:

Bim och varken mens eller plus. Gahhh så irriterande. Kan man inte bara få det konstaterat att de inte tog sig, Hoppas mensen kommer idag så jag får bryta ihop o komma igen. Hatar detta. Var ju därför jag väntade till bim för att de inte skulle bli så här.

Jag har också BIM idag, men ingen mens. Den brukar komma på morgonen så antagligen är den bara lite sen, den kommer nog i morgon. Min temp har sjunkit och legat precis över medellinjen tre dagar i rad nu, så jag har ingenting att hoppas på. Känner precis som du, vill bara att mensen ska komma så man får bryta ihop och komma igen!
  • Fjällsippa
    VioloLaviose skrev 2014-09-03 13:02:32 följande:

Har man förhöjd temp som gravid också eller det är bara under ägglossning?

Efter ägglossningen är tempen förhöjd och håller sig där till mens. Tempen dippar antingen dagen man får mens eller någon dag innan. Om du är däremot är gravid så fortsätter tempen att vara förhöjd.
Svar på tråden BIM September 2014