Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

BIM September 2014

Fick mens idag så jag hoppat över hit. Vill någon lägga till mig, skriver på mobilen.

BIM 6/9, det blir 5:e försöket, 33 år.

Jag tempar, kör med äl-testet, Bisolvon sen förra månaden, vitamin Kvinna och vetegroddsolja.

• Fjällsippa
    SRMmamma87 skrev 2014-08-07 17:52:28 följande:

Fjällsippa: förstabarnet eller har du barn innan? 

Första barnet. Tänkte prova SMEP den här månaden, någon som testat?
  • Fjällsippa
    SecretlyMe skrev 2014-08-11 22:39:50 följande:

Knepigt. Känner av älsmärtor nu, dag 8. Min mens skulle ha slutat igår men hade idag bruna flytningar som avtog först ikväll. Jag hoppas inte äl är nära än, karln min är och jobbar på ett projekt flera mil härifrån fram till onsdag senast torsdag.. :/

Jag beställde faktiskt ältester igår, fastän jag velat över det. Så jag hoppas kunna tyda dom ordentligt :) och hoppas givetvis på äl, då har jag det iallafall även om vi skulle missa denna gång.

Hur går det för er andra? Tyst i denna tråd nu.

Ungefär samma här. Precis slut på mensen så jag ska snart börja med äl-tester och köra igång igen. Är inte alls peppad den här gången, faktiskt. Men det beror kanske på att jag började jobba igen efter semestern i måndags och det känns lite tungt.
  • Fjällsippa
    SRMmamma87 skrev 2014-08-13 09:26:26 följande:

Vi tänkte försöka med SMEP metoden denna månaden. Någon annan som funderat på det eller har provat?

Vi ska också prova SMEP. Men jag kunde inte riktigt förklara det för mannen. Han tycker vi ska ligga som vanligt minst en gång om dagen, för det borde väl vara bra? Men jag har för mig att jag läst att det kan bli "för mycket" då, så det blir en ogästvänlig miljö så att säga. Ja jag vet inte, jag sa iallfall att jag hade läst att metoden funkar för många, punkt. Och då gick han med på att prova.
  • Fjällsippa

Vad tror ni? Inte positivt äl-test (RFSU) va? Men mycket nära Kulle jag vilja säga. Ska jag testa igen ikväll eller vänta till i morgon? Är rädd att missa stegringen.

Jag brukar ha äl runt dag 17. Vi kör SMEP och idag är det bara dag 11, så det bör inte vara positivt, men jag måste veta hur vi ska agera, haha.

Någon som är bra på äl-tester och LH-stegring?

• Fjällsippa

Det stämmer, äl-testet var positivt igår så då blev det mys. Vaknar idag och det kliar och svider. Befarar att jag har svamp! Kan man använda typ Canesten även om man håller på att tillverka en bebis? Eller ska jag försöka med någon huskur?

• Fjällsippa
    ellyangel skrev 2014-08-18 09:57:37 följande:

Canesten ska gå bra att använda. De sa min BM iaf. Hellre canesten än pevaryl men båda är ok eller vad man nu kan säga.

Oh tack för svar! Vet du om det spelar någon roll om man använder vagitorier, kräm eller piller?
  • Fjällsippa
    Stokke skrev 2014-08-19 21:08:54 följande:

Någon som har erfarenhet ca antibiotika och äl? Försämrar det fertiliteten?

Stackare! Själv har jag fått svamp?! Jag fick uvi för några månader sen och gick till hälsocentralen och sa som det var. Så jag fick en antibiotika som skulle vara ok om man är gravid eller försöker bli gravid. Minns inte nu vad den heter, men ring hälsocentralen eller fråga på Apoteket.
  • Fjällsippa
    MiaIa90 skrev 2014-08-19 21:20:48 följande:

Fy hatar att man blir så sötsugen runt äl och bim.

Har inget gott hemma så döm som jag var så gick jag in på datan och letade efter någe att baka och hittade mugg kaka satan vad gott de var åt en i går och en i dag men den är mättande. 

Vill bara bim ska komma så man kan se om man kan ah blivit gravid eller ej.

Håller med dig! :) blir nyfiken, vad är mugg-kaka??
  • Fjällsippa

Jag hade äl igår eller förrgår. Igår mitt på dagen fick jag jätteont på vänster sida i magen, höll i sig hel kvällen. Idag har jag inte ont men "känner av det" och då framförallt i och under naveln? Jag har aldrig känt av ägglossningen förut så jag tror inte det var det. Någon som haft något liknande? Vad kan det vara? Min temp. har inte höjt sig så mycket som den brukar så frågan är om jag ens haft äl. Men positivt test i söndags. Helt förvirrad nu. Samtidigt är det inte så mycket att gör åt det utan bara vänta och se. Och det gör ju inte så ont längre så det lär väl inte ha varit något farligt, tänker jag.

Svar på tråden BIM September 2014