Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM September 2014

Precis! Jag vet en bekant som blev gravid med första barnet på försök 14 och andra barnet tog 17 månader som för dig. :)

Ellonbellon skrev 2015-06-09 15:09:50 följande:

Men hörrni!!

Förstår att det känns hopplöst ibland, jag vet, har känt det själv, men jag blev gravid på 17:e försöket! :)

Idag är det exakt en månad till BF för mig och jag håller allt jag har att flera av er får börja er graviditet innan jag avslutar min.

Positiva tankar nu tjejer, det är sommar! I år är ert år!!! <3

• Det vackraste

Vad bra. Men har du tagit amh? Tsh? Allt kan man inte se på fsh/amh.. Vad var värdena på spermerna? Kollat livmoderhalssekretet? Hur spermierna simmar i det?

eagle87 skrev 2015-06-09 18:23:12 följande:

Japp, har gjort spolning, fri passage i båda äggledare. Har även tagit letrozol 3 kurer men nej inget. Jag tempar så vet att jag har äl varje månad. Har även tagit blodprov som visar att jag har äl. Har också väldigt bra äggreserv. Dvs lågt fsh.

• Det vackraste

Skulle tolka båda pos. Ffa det nedersta. Äl om ca ett dygn.

.

knaappeen skrev 2015-06-12 02:50:54 följande:
  • Det vackraste

Ok. Det kan ju vara "bara" otur att det inte blivit hitills. Som för tillklaras som det tog 1,5 år för med ett barn, och två försök med nästa.

Annars kan det vara så att insemination direkt in i livmodern kan lösa allt, eller att man hittar något som krånglar om man gör ivf, när man kan följa hela processen.

eagle87 skrev 2015-06-11 21:55:05 följande:

De kollade även livmodern när de gjorde spolning O allt såg bra ut

• Det vackraste

Vad fint. Lyckas ni så är det väl värt att donera också :) det är väl om det inte gör det som det kanske kan ev kännas tufft att ha gett bort ägg. :/

Jag har varit traditionell surrogatmor så jag har fött ett barn med mina gener som lever med en annan familj. Men så har jag fyra egna barn också.

eagle87 skrev 2015-06-15 22:31:37 följande:

Vad tråkigt för alla som fick mens:(

Tack för tipsen :) jag ska nog försöka ta upp ridningen igen. Har ngn av er husdjur? Vi ska skaffa katt i okt om de inte tagit sig. Min man ogillar djur O ja älskar så detta är en deal vi kom fram till.

Jag har sett en grej som jag inte kan sluta tänka på. Som ja tidigare sagt får man inte gratis Ivf här förräns man försökt 36 mån men Jag hitta nu ett ställe som gör gratis ivf om man donerar ägg vid äggplocket. Jag har ju typ ändå för mycket ägg. Pcos och hög ägg reserv skulle kännas så bra O hjälpa ngn annan O typ själv få hjälp men samtidigt tanken på att de ngn stans kommer finnas barn med hälften av min genetik känns helt Sjukt.

• Det vackraste
    FruA78 skrev 2015-06-15 17:54:38 följande:

Idag kom mensen, två dagar för sent :( Nytt Bim den 13/7 20:e försöket

:(

Du har fått två mf?
  • Det vackraste
    FruA78 skrev 2015-06-19 09:15:27 följande:

Det vackraste: ja jag har haft två missfall (vecka 10 och 8). Första gången tog det 11 månader att bli gravid och efter det gick det snabbt att bli gravid men tyvärr var denna graviditet en mola/druvbörd (tumör). Så det blev graviditetsförbud på 3 månader. Allt ser bra ut och tumören har inte spridit sig så nu får vi försöka igen. Får först hjälp om det blir ett tredje missfall.

Så typiskt. :/ Gick det direkt efter första missfallet? Hoppas att det går fort igen.
  • Det vackraste
    FruA78 skrev 2015-06-19 10:03:52 följande:
    Det vackraste: tack det hoppas jag med. Men får nog räkna med att det kan ta ett år igen :( Känner mig inte så hoppfull längre. Efter missfallet väntade vi en mens innan vi började försöka och blev gravid på andra försöket :)

Det kommer! Kan ta tid ja, eller gå snabbt. :)
  • Det vackraste
    Nostalgity skrev 2015-06-21 22:18:19 följande:

Bim 16/7... Känns dock inte som jag har så möe å tillföra just nu :-/

Har fullt upp med de två barn jag har samt går jag min drömutbildning sen i april (går heltid på en körskola och ska ta c och ce körkortet).

Fick missfall i maj förra året...barnet skulle födas i årskiftet 14-15, i Jan i år blev jag faster igen och faster igen sen nyligen i maj och fick igår reda på att jag blir moster igen i januari nästa år.

Jag då? Det gick ju så lätt med de två jag har, nu har de gått ca tio månader...börjar tro att jag inte kan få fler...

Samma man? Kollat sköldkörteln?
Svar på tråden BIM September 2014