Inlägg från: Det vackraste |Visa alla inlägg
  • Det vackraste

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-09-17 11:11:00 följande:

Välkomna alla nya och grattis till plus sina86 :)

Vad jobbigt att försöka få barn. Jag är så trött på att höra olika överallt så jag känner mig bara ledsen hela tiden och tänker att om man ska lyssna på allt så kan man mer eller mindre inte få barn.

En säger: sex varje dag runt äl. En annan säger: sex varannan dag. En tredje säger: sex varje dag för då håller sig spermierna piggare. En fjärde säger: ha sex varannan/var tredje dag för annars blir Spermierna sega. Och en femte säger: ha inte sex för ofta för då blir det för många spermier i livmodern. Gaah, ska jag lyssna på allt detta kommer vi aldrig bli gravida!

Idag fick jag äntligen positivt ältest. Och vi har haft sex varje dag sen i lördags och vi tänker ha det även idag. Nu vet jag inte om jag ska hoppas eller gråta, för som sagt.. Antingen gör man det bra eller så har man haft för mycket sex.

;) :D Det har nog inte särskilt mycket med hur mycket eller lite man ligger :) utan om helt andra saker som vi inte kan påverka, ffa slumpen!

Hoppas hoppas att det nu är din tur!!
  • Det vackraste
    kasovi skrev 2014-09-17 10:46:46 följande:

Det kan ju vara så... Jobbigt att vänta så länge. Skulle bli glad av att få mens till och med...

Nä, jag slutade ju nyligen med minipiller (juli) så jag kände mest egentligen att "händer det så händer det ", men det blir ju ändå jobbigt då när mensen inte kommer trots negativa gravtest.Så kan det såklart vara! Därför jag inte testar så ofta. Kommer det inget plus i veckan så antar jag att mensen kommer nästa månad istället.

Ja, vi får hoppas det är ett tecken!

Mest troligt hade du en anovulatorisk cykel, utan äl alltså. Då dröjer det ett par extra veckor innan blödning kommer, men när det kommit börjar en ny cykel om. Drygt att vänta för dig.....
  • Det vackraste

Gyn hjälper dig först efter ett halvår ;)

Du kan få tag på progesteron i tablettform på internet eller så tar du bara p-piller el minipiller i några dagar för att få blödning när du sen slutar ta dem. Men vänta några dagar till.

Emilix skrev 2014-09-16 21:47:00 följande:

BIM +3 idag och negativt test i morse :/

Sjukt irriterande om kroppen ska börja krångla nu.

Men det kanske inte är så konstigt ändå, slutade med p-piller i slutet av juli så det är ju inte så längesen.

Då va min cykel alltid 28 dagar med piller.

Sen första cykeln utan va 26 och nu är jag på dag 29.

När är det läge att kontakta bm om jag varken får mens eller plus? Alltså hur många dagar eller veckor ska man vänta på mensen innan man borde ta kontakt med bm?

• Det vackraste

Så inte något ligg en enda gång typ en vecka tio dgr före det heller? :D Otroligt att få sådär start utslag så få dgr efter äl! Måste vara trillingar hördu

Nelly88 skrev 2014-09-16 16:26:05 följande:

Enligt min mens-app ÄL den 7/9, vilket också var den enda dagen denna månaden vi lyckades få till det eftersom vi var magsjuka den veckan (trodde det var kört då vi hade tänkt försöka några dagar innan ÄL). Tydligen inte, ÄL plus 9 idag isf ????

• Det vackraste
    Annafransson skrev 2014-09-16 09:43:05 följande:

Hej, jag är på bim+8 och har inte vågat göra något gravtest än. Men då jag har ägglossningstest hemma gjorde jag ett sånt nyss och tror det är positivt, kan det betyda att jag är gravid ?:)

Glr ett riktigt graviditetstest ist. Hoppas :)
  • Det vackraste

Men vad trist! ! Säkert för tidigt.

Vad känner du? När plussade du förut?

carolinheiner skrev 2014-09-17 13:55:28 följande:

Testade precis å visa neg.. Förvänta mig inget annat.. Dels BIM -4 samt eftermiddagsurin.. Får testa igen söndag morgon när sambon sover :)

• Det vackraste

Förstår dig

Det är mest en slump och med 25% kan det ta ett år om man har otur. Men har du kollat tsh för det är vanligt att det blir sämre efter graviditet och påverkar i högsta grad fertiliteten.

Jag kommer nog också få vänta några månader.

Manelma skrev 2014-09-17 19:53:28 följande:

Känner mig så nedlåten idag, varför tar det sig aldrig? Varför tog det sig direkt sist men måste gå mer än 6 månader nu?! Ett halv år har passerat och ingenting har hänt. Känns helt sjukt. Hände det något där inne efter förlossningen med sonen? Va är det för fel kan man fråga sig? Ush känner mig så nere över detta idag. 

• Det vackraste
    Manelma skrev 2014-09-17 20:35:37 följande:

Va är tch? Jag har ju mindre chanser också på grund av att jag haft utomkveds på min högra äggledare så den är skadad. Så det känns verkligen som lotteri detta. 

Tsh är sköldkörtelhormon. Googla gärna tsh fertilitet. Orkar inte förklara nu ;)

Jaha åh vad tråkigt :/ ja då har ni kanske lite mindre än 25% chans per cykel också. Det Är ett lotteri. :)
  • Det vackraste

Fast äggledaren på andra sidan kan fånga upp ägg från andra äggstocken, men är väl långt ifrån säkert förstås. Det kunde väl ta sig då tycker man när rätt sida ägglossat flera ggr :/

Förstår du är frustrerad.....

Manelma skrev 2014-09-17 22:09:03 följande:

Cykeln i sig är det inte nån fara med utan allt hänger på att rätt sida ska ägglossa. Har nu haft på rätt sida flera månader i rad men innan det på dåliga hela tre cykler på rad.

Svar på tråden BIM September 2014