• NILE90

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2014-09-04 14:19:15 följande:

Jävla skit... Jag önskar jag kunde komma med en jättestor peppkommentar men tycker det är viktigt att du får vara ledsen den stund du behöver. Jag hoppas du har styrkan och glädjen nog att fortsätta nästa ägglossning. Jag tycker du kan stanna kvar, din äl blir ju ändå nu i september och vem vet, du kanske plussar innan bim.. :) ????

Det jobbiga är ju att höra hur besviken sambon blir när jag säger att mensen kommit igen. Men jag sa till han att vi fixar det nästa gång :) 

Fortsätter med samma "kur" som tidigare med MittVal Kvinna och Bisolvon för mig, Zink och C-vitamin för sambon. Har även beställt CB fertilitetsglidmedel, jag har en tendens att vara ganska torr så det kanske underlättar lite. Om inte annat så kanske det känns bekvämare för min del. Haha. 

Tänkte försöka hålla mig från FL så mycket som möjligt ett tag, om de går, är ju spänd på att få se hur det går för alla andra. :) 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-04 15:42:06 följande:

Jag vågar knappt berätta om jag får mens längre.. Jag försöker säga det neutralt men jag vet att jag säger det med viss irritation och besvikelse i rösten.. Och jag hör på honom hur besviken han blir.. Han är väldigt rädd för att det ska vara fel på honom.

Glidmedlet ska jag kika på, jag har samma "problem" som du nämligen.

Jag försöker förklara för sambon att inte ha för stora förhoppningar och ta för givet att jag är gravid varje månad. Självklart ska vi hoppas på det bästa och verkligen hålla tummarna för att det finns något frö där inne, men för mycket tror jag inte blir bra. 

Som tur är har vi fullt upp med dop, kräftskiva*2 och massa husplanering nu hela september. Ska dessutom försöka ta mig ut på några joggingrundor också bara för att få skingra tankarna och få igång träningen ordentligt igen. :) 

CB och Pre-Seed är de två jag läste bra saker om idag, så jag beställde CB från billiga-tester. Har även börjat tempa lite smått, mest för att jag tycker det är intressant och se hur tempen kan ändras beroende på var man är i cykeln. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-04 15:42:06 följande:

Jag vågar knappt berätta om jag får mens längre.. Jag försöker säga det neutralt men jag vet att jag säger det med viss irritation och besvikelse i rösten.. Och jag hör på honom hur besviken han blir.. Han är väldigt rädd för att det ska vara fel på honom.

Glidmedlet ska jag kika på, jag har samma "problem" som du nämligen.

Jag försöker förklara för sambon att inte ha för stora förhoppningar och ta för givet att jag är gravid varje månad. Självklart ska vi hoppas på det bästa och verkligen hålla tummarna för att det finns något frö där inne, men för mycket tror jag inte blir bra. 

Som tur är har vi fullt upp med dop, kräftskiva*2 och massa husplanering nu hela september. Ska dessutom försöka ta mig ut på några joggingrundor också bara för att få skingra tankarna och få igång träningen ordentligt igen. :) 

CB och Pre-Seed är de två jag läste bra saker om idag, så jag beställde CB från billiga-tester. Har även börjat tempa lite smått, mest för att jag tycker det är intressant och se hur tempen kan ändras beroende på var man är i cykeln. 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-04 18:51:49 följande:

Han är rätt lugn i det hela, men jag hör ju besvikelsen. Och den känslan är hans egen och den kan och ska jag inte styra över. Det tar tid helt enkelt, allt handlar om tur när en enda spermie ska nå fram till ägget :)

Min temp funkar extremt bra har jag märkt för att indikera mensen. Sjunker tempen under 37.1 för mig är mens på G. Mitt numera egna och gratis gravtest :)

Min sambo hade väl räknat med att det tar sig 1:a eller 2:a gången så han är lite orolig över att det är något som är galet med han. Men jag förklarade att 80% plussar inom ett halvår så vi har ju fortfarande procenten på vår sida. :)

Har du tempat länge? :) jag har lyckats fynda billiga grav-test (testlagret) på tradera från folk som redan plussat och inte behöver dom. Så nu kan jag testa i princip hur mycket som helst när BIM närmar sig. Haha.
  • NILE90
    Glädje skrev 2014-09-04 21:55:19 följande:

Ja jag har faktiskt tänkt att om mensen kommer nu så ska jag köpa en bra termometer och börja tempa nästa cykel, kör du mun eller rumpa eller i öra, tips på bra termometer?

Billiga-tester har erbjudande på en bra termometer nu, jag köpte den därifrån, den visar två decimaler istället för en som de flesta "vanliga" febertermometrar gör.
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-09-05 08:31:10 följande:

Hade en ÄL-sticka kvar och testade med morgonurin och det blev två streck? Är på ÄL+7 idag. Fick inte ens två streck vid ÄL men fick med digitala och tänkte slänga dom. Kan det bli så även en vecka efter ÄL?

De flesta får två streck på stickan under hela cykeln. :) 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-09 10:41:08 följande:

Jag tycker det känns trist att hoppa mellan trådarna hela tiden. Jag ser gärna en fortsättning i denna, tills vi alla får plus haha :) Och som du säger lär man känna så många. Dig och NILE90 har jag ju pratat med mest, men jag känner för alla tjejer här inne, ni är så goa och peppande vilket gör att resan till bebis känns lite mer harmonisk.. :)

Bebben84 skrev 2014-09-09 10:48:57 följande:
    Jag känner precis likadant! Kan vi inte stanna kvar här då? :)

Jag har ju hoppat över till Oktobertråden lite halvt, men jag är minsann här inne och läser och hoppas att ni plussar nu i september! 
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-09 11:40:22 följande:

Jag stannar oxå! Vi gör en ny bimlista sen bara? :)

Jag vill ju följa er till plus så jag får väl stanna kvar här jag med så vi inte tappar bort varandra i vimlet av alla trådar. Nästa BIM 2/10 :) 

Sex-perioden börjar nog i morgon igen. :) 

• NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-09 15:41:17 följande:

Åh, vad glad jag blir! :)

Mina ältester kommer nog idag eller imorgon, får även hem folsyra som jag ska börja med :)

Bebben84 skrev 2014-09-09 16:09:48 följande:

Yeeeyyyy! Stanna här :) <3

Håller tummarna för att vi alla tre snart ska ha ett litet frö i magen!

Ska precis åka och hämta ut vårt fertilitetsglidmedel som jag beställt tidigare, hoppas det gör susen! Hoppar nog över allt vad bisolvon och sånt tjafs heter denna månad, vitamintabletter och regelbundet sex får det nog bli :)
  • NILE90
    Bebben84 skrev 2014-09-09 18:17:12 följande:

Åh! Den är jag lite sugen på också! Köpte du den från CB?

Du är nog gravid redan så du slipper prova. ;) men ja, det är från CB :)
Svar på tråden BIM September 2014