Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

FruA78 skrev 2015-05-29 16:23:00 följande:

Secretleyme:Jobbigt att inte kunna testa. Hoppas att du plussar till veckan. Vad spännande, håller tummarna.

Själv är jag i den jobbigaste perioden den mellan bim och Äl. Är bara på cykeldag 10 Äl brukar komma på dag 13-16. Kör varannan dag fram till positivt ältest kör då på Äl dagen och dagen efter är tanken.

Jag tycker den jobbigaste är mellan äl och bim, just för att jag alltid överanalyserar varenda symtom. Ibland önskar jag att vi inte försökte alls så att jag på riktigt slapp tänka, haha. Men nu har längtan varit för stor och pågått under en så lång tid att det är omöjligt.

Idag har det varit rätt lugnt med mensvärk förutom imorse, trodde jag skulle få mensen när jag klev upp. Nån timme senare högg det till ordentligt mellan äggstockarna (mitten på "magen") så att jag fick huka mig. Tempen har inte gått under 37.1 på de här tre dagarna. Under 37.0 brukar vara ett tydligt tecken på att mens är på g.
  • SecretlyMe

Tempen fortsatt hög. Mensvärk av och till men tycker att det avtagit en del. Har inga typiska tecken på att vara gravid, är inte extra trött och har ännu inte fått mitt typiska pms-illamående. Det är lite frustrerande att inte veta exakt var jag ligger i cykeln. FF har satt ut ett "mellanvärde" på menscykeln och visar bim den 3/6.

Hade älflytningar och älvärk helgen 15-17/5.

Jag har en bokad tid på vc på måndag eftersom jag vill kolla mitt prolaktinvärde. Om inte mensen kommer, ska jag chansa på att ta ett test imorgon..? Måndag morgon vore ju lite sent eftersom man inte får avboka samma dag utan att betala.

Gah, mycket tankar nu. Det blir såhär varenda gång jag närmar mig bim. Och jag kan inte sluta heller!

Hur går det för er andra nu?

• SecretlyMe

Hoppar ur. Fått reda på att sambon varit otrogen.

• SecretlyMe

Nej, ingen mens... Är på dag 29 och tempen är hög.. Får se om den kommer snart..

• SecretlyMe

Var gravid men fick missfall kort efter. Tack för er omtanke och lycka till i er bebisverkstad. Kram

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-11 12:15:18 följande:

hoppas flera pluss ramlar in i tråden snart! Håller alla tummar och tår!

Jo, jag behöver verkligen er hjälp tjejer, då ni verkar så erfarna utav allt. Sesam Etc är stängt så...

Jag MÅSTE klura ut när jag blev gravid! Lr störst chans.

MensenS första dag var 13e aug. Enligt en app var äl 28e aug, använder inga tester alls för att veta när den var. Den 6e september fick jag svagt på em testet, 7e på morgonen var de lite starkare.. Finns bilder på dessa lite längre bak. Hade sex med medicin den 24e aug, utan medicin 26e, 28e och 29e. Fick gravid 1-2 den 8e september, gravid 2-3 idag. Vilken dag av 24e lr 26-28e tror ni är störst chans?

Dom säger ju att äl infaller vanligast 14 dagar efter, har en cykel på genomsnitt 28 dagar..enligt uträknare så blev barnet till ca 27e.

Hoppar in i tråden igen och ger dig min fundering :)

Då du fick gravid 1-2 den 8/9 och 2-3 den 11/9 (idag) låter det som att du är gravid i vecka 2 (räknat från ägglossning). Isåfall verkar det som att du blev befruktad/ägget fäste 28/8.

Eftersom ägget fäster nån gång mellan dag 3-10 så kan det vara möjligt att din ägglossning skedde redan den 25/8.

Hoppas det inte blev för struligt med min förklaring :) Grattis och lycka till.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-11 13:19:09 följande:

Kan jag ta reda på det genom att ta ett digitalt på onsdag..visar det 3+ då, så är det 3 veckor och 2 dagar sen för samlaget 24e, visar det fortf 2-3 är det 2+6 alt 3 veckor precis, sen samlaget 26e och efter...Så borde jag veta?

Det är nämligen så att jag måste enligt läkaren ta bort embryot om den blev till under medicinering.

Jag är väldigt osäker.. Du kan inte få till ett tidigt ultraljud?

Varför måste du ta bort det?
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-09-11 13:57:17 följande:

Välkommen tillbaka SecretlyMe! Hur har det gått för er? <3

Hej! :)

Vi försöker inte med barn just nu, med tanke på det som hänt. Vi har däremot kommit överens om att göra fertilitetsutredningen ändå. Vi jobbar mer på relationen nu, men vi får se hur det blir i framtiden :) <3
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-11 16:18:39 följande:

Tror inte dom vill göra ul.

Det kanbli allvarliga avvikelser som inte är bra för varken bevis lr mig.

Tänkte på testet jag la upp den 7e. Ser det inte lite väl svagt ut för att isåfall varit på äl +13? Om äl va 25e.

Vilket test använde du då? Du kan ju haft äl den 28/8 oxå, men svårt att veta.

Klart de gör UL, du har ju en god anledning till varför :)
  • SecretlyMe

Nostalgity, hör av dig så fort som möjligt till gyn/läkare och förklara hur det ligger till. Om det finns någon möjlighet att göra ultraljud. Annars kan de säkerligen hjälpa dig vad gällande dagar, när ägglossning troligtvis skedde och ev befruktning.

Hur skulle medicinen skada ev embryo? Eller ägg? Även om du blev befruktad vid medicinering så har inte det befruktade ägget någon koppling till ditt blod. Det får det först i v 6, har jag för mig. Före dess lever den på gulkroppen (om jag inte minns fel). Är du säker på att läkaren inte menade att du inte får ta medicin när du ÄR gravid? Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden BIM September 2014