Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BIM September 2014

NILE90 skrev 2014-09-25 10:35:57 följande:
    Tycker vissa borde läsa andras recensioner av den senaste batchen innan vissa uttalar sig. Återkom gärna när du själv får ett falskt positivt och berätta hur kul det kändes. 
    Håller helt med dig! Vadå Inte kunna glädjas, klart man blir smått avundsjuk men vi är väl inga häxor här som inte har någon medmänsklighet!
  • VioloLaviose

Det är en sak att det är fel på ett test, en helt annan om en hel dags- eller veckoprodukton visar fel. Alla har inte konto här eller hänger i grupper på face och det är möjligt många går med falska plus nu. Viktigt att gå till botten med detta

Jag kommer fortsätta köpa från testlagret ändå.

• VioloLaviose
    NILE90 skrev 2014-09-25 10:43:24 följande:
    Nej men det finns det uppenbarligen vissa som tycker. Flört Personligen hade jag bara blivit glad över att någon varnar om en sticka som jag fått positivt på. Men då är man ju en häxa som inte vill att andra ska få plus. 
    Jag med. Jag har fått plus som visade sig vara ofostrig graviditet så jag vet hur det känns att komma på ul där det är tomt...

Det är ju av omtanke man informerar och "varnar" om feltesterna
  • VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 10:49:27 följande:
    Haha! Jag har varit i samma sits med testen på gekås :) stog där och kikade lite diskret på vad som fanns, var påväg att ta några stycken och gömma längst ner i en korg men vågade inte :P tillslut tog jag en flaska med klorhexidin som stod jämte för att det inte skulle se allt för konstigt ut att jag stått där en lång stund :P

Om du ska försöka köpa i smyg så tänk på att inte ställa dig i samma kassa som de som är med dig ;) lättare att gömma testen i vagnen än på rullbandet ;)

Vill du köpa bebisgrejer så kan du kanske låtsas att det är en present till någon annan som precis fått barn :)

Lycka till! :)
    Hahaha men guuuud.... Alltså det är min moder och mina systrar som jag är riktigt tajt med, de ser också rakt igenom mig om jag ljuger. Haha så har jag inte en enda vän som ska ha barn. Eller jo en. Åh jag kan ha henne som syndabock!!

Skitbra idé att ställa sig i en annan kö!

Köpte du något alls den gången?
  • VioloLaviose
    Lizzie09 skrev 2014-09-25 10:53:23 följande:
    Ja verkligen :D

Ja det tror jag också, de skulle nog "offra sig" för den som är gravid för att vara på den säkra sidan. Som du säger så skulle nog tanterna verkligen gilla det! Har en dam på jobbet som varje dag frågar mig hur många barn jag har, man hoppas ju på att snart kunna säga att första är påväg! ;)

Javisst, det är ju sådant som man funderar på och som är skönt att kunna prata om redan innan :)

På den avdelningen jag jobbar nu är det 6 av 17 som behöver två i personal och som tas upp med lift. Hur många har ni?

I vilken del av landet bor du? :)
    Åh men visst är det helt underbart att arbeta

Med äldre? Ffa dementa då! Trodde jag skulle tycka det var jobbigt men nej verkligen underbart oftast!

Ja då förstår jag hur du längtar :) måste vara helt fantastiskt att vänta första barnet, det är 10 år Sedan jag var nygravid med mitt första :) så man glömmer haha :p

Oj har ni 17 på avdelningen? Vi har 9 :o vi är två på 3 stycken varav en har turner. Inga liftar (än).

Bor i södra Sverige (vågar inte vara mer ingående än så just nu haha,

man vet aldrig cen som ser vad man skriver och kan lista ut vem man är ahha). du då?
  • VioloLaviose
    NILE90 skrev 2014-09-25 10:56:50 följande:
    Om hon vet om att du skulle ha din mens igår så kan du ju säga att du fått den och har sån fruktansvärd mensvärk att du mår illa och inte är sugen på vin? 
    Titta. Ett skitbra svar! :)
  • VioloLaviose
    NILE90 skrev 2014-09-25 11:01:28 följande:
    Gå till kassan före dom, annars kan det ju hända att dom hänger på dig när du helt plötsligt byter kassa. Haha ;) 
    Alltså... Nästan så jag önskar att det inte är positivt ändock :p blir nervös redan nu
  • VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 11:08:13 följande:
    Haha! Det där är knivigt :P jag är sämst på att ljuga, börjar alltid skratta för jag hör själv hur dumt jag låter :P

Nej, det blev ingenting i graviditetsväg den gången :P åkte hem och beställde test på internet istället :) dock blev vagnen ganska full med andra saker ;) längtar tills man får åka dit och köpa bebisgrejer! <3
    Hahahaha jag är precis likadan. Kan aldrig hålla mig. Visst kan man säker säga att testen är till en kompis, men med fyra barn redan och de VET att jag älskar barn och familjelivet så kommer de aldrig tro mig.

Åh jag förstår det :) har inte koll på listan, vilket försök är du på ? När har dy bim?
  • VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 11:18:39 följande:
    Hahaha! Nä, de genomskådar nog en oftare än vad man tror när man försöker ljuga om såntdär :)

Femte försöket med första barnet, tror att jag har BIM på mån men skulle kunna vara tidigare för jag tror att jag har kortare lutealfas än vad jag haft tidigare. Känns som att den har kortats ner efter tidigt mf i juli, men jag vet inte om den kan göra det? Är iaf på Äl+10 idag och neg på stickan.

Hur ligger du till?
    :)

Oj du det har jag ingen aning om ifall den kan! Är inte så haj på vilken del som är lutealfasen heller, är det mellan mens o äl eller äl och mens?

Påverkar det ens chanser om man har kort/lång? (Någon annan som kan svara kanske ? Hehe)

Åh då håller vi tummarna! Har du några symtom?

Du jag har den eviga väntan mot bim, 12 dagar kvar. Hade äl i tisdags :/ sååååå drygt
  • VioloLaviose
    NILE90 skrev 2014-09-25 11:27:44 följande:
    Lutealfasen är den delen mellan ÄL och mens. Har man under 10 så rekommenderar dom att man kanske kollar upp det och får någon medicin som förlänger den lite :) 
    Aha! Men då undrar jag OCH liinis ifall lutealfasen kan rubbas ? :)
Svar på tråden BIM September 2014