• Bebben84

BIM September 2014

quina skrev 2014-08-23 13:24:54 följande:

Eftersom jag blev gravid på förra tråden och många av samma personer gått över hit och jag hejjar på er och följer för att se om nån blir gravid vill jag passa på att LÄNKA MIN NYA BLOGG här också

quina.vimedbarn.se

Hoppas ni vill följa min gravidresa! :) kärlek!

Vad kul! :)
  • Bebben84
    Mandy1 skrev 2014-08-23 15:04:20 följande:

Måste bara slå ett slag för bisolvon. Jag har ordentliga älflytningar (för första gången efter pillerstopp) och lite smärta på vänster sida smile2.gif Så även om vårt försök denna månad inte blir som tänkt så var det en trevlig upptäckt och ett steg i rätt riktning smile1.gif Vet inte om det är bisolvonen men man vet ju aldrig smile1.gif

Häftigt! Jag provar bisolvon just nu. Ska bli spännande och se resultatet ;)
  • Bebben84
    Mandy1 skrev 2014-08-23 15:59:24 följande:

Bebben84: Spännande om du också märker skillnad smile1.gif Äter din man också?

Ja jag bör märka snart då jag ska ha ÄL på onsdag :).

Nä bara jag som äter. Hur gör ni då? :)
  • Bebben84
    Fjällsippa skrev 2014-08-23 17:01:32 följande:

Här med!

Har du märkt någon skillnad?
  • Bebben84
    Elsa83 skrev 2014-08-23 21:19:57 följande:

Bisolvon

Ser att många rekommenderar detta här och på andra ställen. Blev själv intresserad och sökte därför på Fass.se

Följande står: Graviditet och amning

Om du är gravid eller ammar, tror att du kan vara gravid eller planerar att skaffa barn, rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du använder detta läkemedel.

Bromhexin passerar över till fostret, men inga ogynnsamma effekter har påvisats. Man bör dock bara använda Bisolvon under graviditeten om det är nödvändigt. Detta gäller speciellt under de första tre månaderna av graviditeten.

Bromhexin går över i modersmjölk och bör därför undvikas under amning.

Låter inte helt ofarligt.

Men man äter det bara fram till ÄL så det hinner inte tas upp av det eventuella fostret :)
  • Bebben84
    Fjällsippa skrev 2014-08-23 21:31:33 följande:
    Ja, förra månaden absolut! Mycket mer flytningar kring äl. Den här månaden glömde jag några då och då, men har ändå mörkt en skillnad. Tills jag fick svamp. Uäh. Det hade ingenting med Bisolvonet att göra iofs.
    Kul! Jag har ju inte haft några märkbara ÄL-sekret så hoppas på att få det nu :)
  • Bebben84
    CarlaVeloso skrev 2014-08-23 22:06:43 följande:

Nu blev jag nyfiken! Bisolvon i flytande form - hur mycket ska man ta och hur ofta/länge? Och vad väntas för effekt?

:)

Jag har tagit från mensens första dag och ska äta fram till ÄL. Tar i tablettform. Äter maxdosen dvs 3 tabletter om dagen. Den ska vara slemlösande= mer flytningar vid ÄL :)
  • Bebben84
    Emmissara skrev 2014-08-24 11:18:18 följande:

Jag känner lite samma sak, jag och min sambo köpte ett hus i våras och vi längtar efter att inreda ett av rummen till en barnkammare :D

Samma här! Köpte hus för snart ett år sedan och väntar på att få inreda det tomma rummet :)
  • Bebben84
    1StoltMamma skrev 2014-08-24 12:19:16 följande:

Nu är äntligen blödningen slut och vi kan köra igång på försök 2, tror jag ska testa med äl stickor denna månaden även om jag känner av min ägglossning och rätt kraftigt@. Någon annan som känner att sin ägglossning starkt?

Jag känner av min väldigt starkt. Förra månaden kände jag även när ägget släppte. Ganska häftigt tycker jag :)
  • Bebben84
    Emmissara skrev 2014-08-24 13:48:08 följande:
    Det kommer vara en underbar känsla när vi väl får göra det :) dock är jag rädd att börja köpa lite småsaker när jag väl blir gravid då jag är så rädd att få missfall, så det blir som en liten konflikt i mig själv
    Ja det kommer vara helt overkligt! :)

Vi kommer nog köpa efter rutin-ul om allt är ok då. Men fram tills dess ska vi (försöka) hålla oss borta från inköp :). Kommer göra kub också så efter RUL bör det vara fritt fram :)
Svar på tråden BIM September 2014