Inlägg från: Paulas mamma |Visa alla inlägg
  • Paulas mamma

BIM September 2014

Jag tror jag fått missfall. :( kan man försöka bli gravid direkt eller vänta en till mens emellan? Och hur vet jag när jag har ägglossning om jag börjar försöka direkt?

• Paulas mamma

Har idag börjat testa med clearblue äl test och där står det att "många kvinnor väljer därför att använda morgonurin". Jag har ju hört att man inte ska testa på morgonurinet, utan mellan 10 till 20.00. Jag gjorde så imorse att jag ställde klockan på 4, gick och kissade. Gick å la mig igen och kissade sedan kl 8 igen och gjorde testet då, dvs inte första kisset och väntat 4 timmar. Funkar det tror ni? Har svårt att göra på jobbet och dricker stora mängder vatten under dagen så eftermiddag/kväll blir svårt!

• Paulas mamma

Jag har en fråga, hoppas någon har tid att svara. Kag använder cb digital äl test denna månaden. Är idag på dag 13 efter mensens första dag och har fått negativt i morse. Tänkte ta ett nu i eftermiddag. På jobbet tidigare idag kände jag små "hugg" på vänstra sidan och tog det som älsymptom. Men när man får såna känningar, är det när ägget släpper? Isåfall borde jag väl fått positivt test för 2 dagar sen? Och det är rätt bråttom att ha sex? Hoppas någon förstår vad jag menar? Eller får man ont någon dag INNAN ägget släpper?

• Paulas mamma

Om man är gravid utan att veta om det och väntar på ägglossning och gör äl test clearblue digital, får man ingen glad gubbe alls då? Eller kan den visa något på grund av gravidhormoner? Borde haft äl nu men inte visat nåt på ältesterna. Hade i augusti vad jag tror missfall. Börjar undra om jag är gravid ändå, eller att jag inte har nån äl denna månad :(

• Paulas mamma

Fortfarande negativt på ÄL testerna.... Borde ha ägglossning nån gång från igår till lördag. Men ännu ingen lh-ökning :(

• Paulas mamma

Ledsen idag! Är idag på dag 17 och ingen stegring på ÄL testet än. :( nu har jag bara en sticka kvar. Köpte clearblues digitala. Verkar inte som jag har nån ägglossning. Min cykel är oftast på 28-30 dagar och nu har jag tappat hoppet helt för denna månad

• Paulas mamma

Åå tack gör ditt svar :) jag testar efter jobbet med det sista testet och får jag ingen glad gubbe då går jag och köper nya. Hoppas verkligen det är så att jag har kort lutealfas. Tack igen för ditt svar.

ÄlskarMina skrev 2014-09-05 09:55:17 följande:

Jag ser att med min förra graviditet så kom glada gubben på CB på dag 17 när jag tog testet kl.13. Jag hade då en cykel på 28-30 dgr. Men räknade på 30dgr. Så jag har nog en kort lutealfas-kanske du med?

• Paulas mamma

Fast nu läste jag att kort lutealfas inte är så bra. Svårare att bli gravid. Jag blir tokig av att analysera allt detta hela tiden :(

Paulas mamma skrev 2014-09-05 10:07:52 följande:

Åå tack gör ditt svar :) jag testar efter jobbet med det sista testet och får jag ingen glad gubbe då går jag och köper nya. Hoppas verkligen det är så att jag har kort lutealfas. Tack igen för ditt svar.

• Paulas mamma

Jag har skrivit en del det sista ang min ägglossning som inte ville komma enligt äl testerna. Jag började testa på dag 10 till idag och alla negativt. Nu är testerna slut. Läst massor om detta och kom precis på att första gången jag började med lchf ändrades min menscykel. Har haft en paus i sommar med lchf och började för två veckor sen igen. Läste att många som äter lchf förbättrar sina chanser att bli gravida och att många fick tidigare äl. Så chansen finns att jag hade äl ändå fast mycket tidigare än vanligt. Den kanske var dagen innan jag började testa dvs dag 9. Hoppas hoppas verkligen det för då hade vi sex. Någon här inne som äter lchf/lowcarb/gi och märker någon skillnad på cykeln/äl?

• Paulas mamma
    flugsvampis skrev 2014-09-06 11:01:59 följande:
    Skulle säga att allt hormonellt i kroppen blir bättre med lchf! Jag slipper humörsvängningar, störtblödningar och ibland är hela pmsen så svag att jag inte får någon föraning alls innan mensen kommer. Har dock ingen koll på om cykeln ändras tidsmässigt då jag aldrig haft något intresse av att räkna dagar före denna månaden. Slutade med lchf ett par dagar före äl och jag blev gravid på första försöket. 
    intressant:) 
    Varför slutade du med lchf ett par dagar innan äl? har du ätit det länge?
Svar på tråden BIM September 2014