Inlägg från: pialotta |Visa alla inlägg
  • pialotta

Luktfri kattsand sökes!!!

Har haft min fina kattunge i en vecka nu, men står verkligen inte ut med lukten på kattsanden. Jag har googlat många timmar på kattsand och efter det testade jag Cattia som skulle vara en stark konkurrent till den betydligt dyrare Everclean.

Jag rensar kattlådan ca 4-5 gånger per dag men jag tycker att det luktar långt utanför badrummet. Jag tror främst att det är sanden i sig som luktar. Är villig att betala dyrt för Everclean just nu så vad säger ni som har den, är de så luktfri som många säger? Eller kan ni tipsa om någon annan kattsand?

• Svar på tråden Luktfri kattsand sökes!!!
  • pialotta

Spelar det någon roll vilken Everclean man köper? Är väldigt känslig mot lukter så om det oparfymerade fungerar lika bra så är det nog mitt val.

• pialotta
    nemo1 skrev 2014-08-04 23:27:42 följande:

Extreme classic fick bäst i test. Är faktiskt ännu bättre än Ever Clean då den inte dammar så förbenat som Ever Clean. Har alltid huset fullt av jourkatter och det luktar ingenting.
    Ger du samma mat som katten fick hos uppfödaren? Annars kan ju lukten vara värre för att du ger ett foder kattens mage inte är van vid. Man ska alltid ge samma första veckorna för att sedan mycket långsamt fasa in det man vill ge.

När jag rensar lådan tycker jag inte att kisset och bajset luktar så illa, utan jag tror mer att jag inte gillar lukten av sanden i sig.

Uppfödaren var inte så noga med maten utan hon hade fått olika foder så det var svårt för oss att ge samma. Vi frågade flera gånger om detta men fick bara svaret, jag har gett olika. Katten verkar tack och lov ha klarat av det väl för hon har inte problem med magen(vad vi kan se i alla fall)
Svar på tråden Luktfri kattsand sökes!!!