Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Luktfri kattsand sökes!!!

Extreme classic fick bäst i test. Är faktiskt ännu bättre än Ever Clean då den inte dammar så förbenat som Ever Clean. Har alltid huset fullt av jourkatter och det luktar ingenting.
    Ger du samma mat som katten fick hos uppfödaren? Annars kan ju lukten vara värre för att du ger ett foder kattens mage inte är van vid. Man ska alltid ge samma första veckorna för att sedan mycket långsamt fasa in det man vill ge.

• nemo1
    pialotta skrev 2014-08-04 23:48:54 följande:
    När jag rensar lådan tycker jag inte att kisset och bajset luktar så illa, utan jag tror mer att jag inte gillar lukten av sanden i sig.

Uppfödaren var inte så noga med maten utan hon hade fått olika foder så det var svårt för oss att ge samma. Vi frågade flera gånger om detta men fick bara svaret, jag har gett olika. Katten verkar tack och lov ha klarat av det väl för hon har inte problem med magen(vad vi kan se i alla fall)
    Vad ger du då?
  • nemo1
    pialotta skrev 2014-08-05 00:50:20 följande:

Just nu ger vi Mjau

En bra regel 
    är att aldrig köpa torrfoder i mataffären, dessa är mycket dåligt foder med massor med spannmål. Blötmat Mjau är däremot en av de bästa sorterna. Köp ett kvalitetsfoder i djurbutik.
Svar på tråden Luktfri kattsand sökes!!!