Inlägg från: zitaplita |Visa alla inlägg
  • zitaplita

helgöl

Hej
    Har aldrig skrivit något inlägg innan men känner att det är dax att söka hjälp!
    Har träffat en man,en dansk man..Och som vi vet är danskarna mycket för öl.Hela dagarna på helgen dricker han öl.Dock grön tuborg?men många.
    Beteer sig ordentligt(lite löjlig ibland) fixar o donar,lagar mat,går gärna på stan men ändå.Är det verkligen ok att ge sig in i detta???
    Kan man påverka tro?
    Jag har barn,tonåringar ,han har inga?Vill jag i framtiden låta mina tonåringar leva i ölens helg!!! Visst skall vi vuxna föregå med gott exempel!
    Ge mig lite respons på detta är ni snälla..Behöver höra!

• Svar på tråden helgöl
  • zitaplita

Vet inte.Har tyvärr endast träffat honom helger.
    Hans dag startar med rejält med kaffe sen tar han första ölen vid 9tiden.Sen blir det som jag sa 10-12 öl under en dag.Räknade ut att det blir 40 cl sprit.Visst F-n är det mycket.Eller? Det märkliga är att han slutar oftast dricka ungefär vid kvällsmatsdax.Sen inget mer?
    Och som sagt kör lastbil dagtid och är verkligen nykter då!!!

• zitaplita

Inte vad jag ville höra,såklart men bra att få höra! En genomgo omtänksam man men så klart har inte de alltid en akileshäl!!! Attans hur tänker jag nu!!!!!

• zitaplita

Ja absolut,dansken har ett annat förhållningssätt till öl.Men vad gör jag?
    Påpekar jag? Är ju påhopp på livsstil."Kan man lära gamla hundar sitta"?

• zitaplita

tack för ni svarar.jag har inga problem med hans öl,men ser längre fram.Han skall träffa mina vänner,familj etc.Ser det något jag inte ser? Blev egentligen "ett problem" när jag började tänka?och ett så såddes från han att hur tänker vi framåt?
    Och till dig charlotte73 från Danmark..Tack! Jag möter många av hans vänner och är mycket ute i Danmark,men blir ju endast helger och då fungerar de så.
    I bakgrunden finns hemska saker som gör att han lever mycket i nuet,fanns en tid då "min Dansk" inte trodde han skulle finnas i jordelivet?
    Tro inte det värsta tack,men ytterst få i världen har varit i denna situation.Så jäklar var känsligt och kusligt jobbigt att ta upp...

• zitaplita

10-12 öl ensam,men i sällskap då..Knappast eller hur?
    Problemet är ju hur man tar upp det utan att egentligen gå på personangrepp..Eller skall jag lägga ner.Avsluta NU!!!!!?

• zitaplita
    Charlotte73 skrev 2014-08-07 21:01:05 följande:

Du kan ju kanske påpeka att han får ölmage...??:)

Haha den var go,ska jag absolut göra : )
Svar på tråden helgöl