• zitaplita

helgöl

Hej
    Har aldrig skrivit något inlägg innan men känner att det är dax att söka hjälp!
    Har träffat en man,en dansk man..Och som vi vet är danskarna mycket för öl.Hela dagarna på helgen dricker han öl.Dock grön tuborg?men många.
    Beteer sig ordentligt(lite löjlig ibland) fixar o donar,lagar mat,går gärna på stan men ändå.Är det verkligen ok att ge sig in i detta???
    Kan man påverka tro?
    Jag har barn,tonåringar ,han har inga?Vill jag i framtiden låta mina tonåringar leva i ölens helg!!! Visst skall vi vuxna föregå med gott exempel!
    Ge mig lite respons på detta är ni snälla..Behöver höra!

• Svar på tråden helgöl
  • Anonym (ssiia)

Hur många dricker han då?

• Anonym (ssiia)

Låter inte så allvarligt, kan han låta bli om det behövs?

• zitaplita

Vet inte.Har tyvärr endast träffat honom helger.
    Hans dag startar med rejält med kaffe sen tar han första ölen vid 9tiden.Sen blir det som jag sa 10-12 öl under en dag.Räknade ut att det blir 40 cl sprit.Visst F-n är det mycket.Eller? Det märkliga är att han slutar oftast dricka ungefär vid kvällsmatsdax.Sen inget mer?
    Och som sagt kör lastbil dagtid och är verkligen nykter då!!!

• Anonym (C)

Låter helt sjukt, inte det minsta normalt att dricka på det sättet. Jag skulle inte fortsätta att träffa honom.

• zitaplita

Inte vad jag ville höra,såklart men bra att få höra! En genomgo omtänksam man men så klart har inte de alltid en akileshäl!!! Attans hur tänker jag nu!!!!!

• Tow2Mater
    zitaplita skrev 2014-08-04 06:58:33 följande:

Vet inte.Har tyvärr endast träffat honom helger.
    Hans dag startar med rejält med kaffe sen tar han första ölen vid 9tiden.Sen blir det som jag sa 10-12 öl under en dag.Räknade ut att det blir 40 cl sprit.Visst F-n är det mycket.Eller? Det märkliga är att han slutar oftast dricka ungefär vid kvällsmatsdax.Sen inget mer?
    Och som sagt kör lastbil dagtid och är verkligen nykter då!!!

Svenskar brukar ju typiskt borja dricka dem runt kvällsmatdags och sen sluta då de däckar runt 2-tiden eller så på natten. Så Danskarna har en sundare dryckesstil tycker jag.
  • zitaplita

Ja absolut,dansken har ett annat förhållningssätt till öl.Men vad gör jag?
    Påpekar jag? Är ju påhopp på livsstil."Kan man lära gamla hundar sitta"?

• Kastrullresan

Har du problem med hans beteende när han har druckit? Det är i så fall också ett problem förutom mängden.

Jag tycker det låter som mycket öl, det måste ju bli förskräckligt stora mängder vätska förutom alkoholen och dyrt tänker jag.

Om han har problem med alkohol eller inte är svårt att säga. Han verkar ju kunna sluta dricka och sköter sitt jobb. Det kan ju vara så att han helt enkelt tycker att det är väldigt gott och missar hur mycket det blir totalt.

Om jag var du så skulle jag försöka lyfta hur du ser på det hela och se om ni kan mötas på halva vägen.
    Jag tror inte du kommer att lyckas med att få honom att sluta helt men kanske dra ner rejält.

Svar på tråden helgöl