• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

carrolinea skrev 2014-08-21 20:34:29 följande:

Jag måste fråga er.

Har senaste dagarna typ börjat gråta för ingenting, satt och kollade på film igår med mina elever och höll på att börja gråta. Satt och läste idag på väg till jobbet och höll på att börja gråta, men typ som jag känner mig vid PMS. Men fick ju "mens" för 1 vecka sen, idag högg det till i bröstet och jag fick jätteont en stund men blev bättre när jag tog av bh-n. Har även varit sjukt trött (kan vara för att jag började jobba för ca 1 v sen efter semestern) igår när jag tränade blev jag sjukt trött och illamående. Hmm är lite fundersam över detta. Det ordnar sig nog, blev tvungen att skriva av mig lite.

När jag var gravid med dottern började jag gråta på jobbet två gånger för ingenting. Men chef ringde och frågade om jag kunde ta en tid en dag, vilket jag inte kunde och bröt ihop totalt. Haha! Då det kan säkert vara ett symtom. :)

Var det mens du hade för en vecka sedan eller bara en liten blödning?

Har du testat dig? :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-21 21:57:26 följande:

Nej har inte testat. Gör det nästa vecka. Var typ bara trosskydd lite rosa/brunt men kom lite färskt så tror faktiskt inte det är ngt men man vet ju aldrig

Det kan ju ha varit en nidblödning du hade med tanke på att det inte kom mer än så?

Det är nog bra att du håller dig så länge du kan så man slipper onödiga negativa test! :)
  • Ozzy09

Nu har jag haft en smileygubbe på mina ÄL tester i förrgår & igår. Idag var det bara en rund ring igen. Nu börjar nästa väntan!

"Fick till det" dagen innan första glada gubben och på dag två. Hoppas det räcker. Både jag och sambon ligger utslagna med feber, snuva och hosta så man är ju inte på topp till att göra något egentligen! ;)

Någon annan som testat sig än?? ????

• Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-24 00:02:55 följande:

Härligt! Då håller vi tummarna. Jag testade neg i torsdags morse. Det var väl iofs i tidigaste laget, men jag tror inte att det tagit sig denna månad (delvis pga det blanka testet, delvis pga nada symtom). Väntar ut mensen nu som ska komma på tisdag, sen är det nya friska tag i september :)

Än är hoppet inte ute, vingård hålla tummarna för att nästa test visar annorlunda.

Ska du göra något test idag? :)
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-24 08:43:14 följande:

Nej jag tänkte vänta ut mensen nu. Borde komma imorgon, eller senast på tisdag. Gör den inte det får det bli nytt test i slutet av veckan :) Helt säker kan man såklart aldrig vara, men känns som att mensen är på g.

Ja, det är lika bra att ställa in sig på att mensen kommer varje månad så kanske man inte blir lika besviken när den faktiskt kommer.

Men det är starkt av dig att du kan hålla dig. Jag skulle aldrig kunna hålla mig från att testa så många dagar. ;)
  • Ozzy09

Tiden går såååå fruktansvärt långsamt. Jag har inte bim förarens torsdag nästa vecka.

Någon annan som testat sig eller snart ska göra? Eller som har några symptom? :)

• Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-26 14:05:39 följande:

Har fått mens idag :( äsch, och det som kändes som vi prickat äl så bra och allt den här månaden. känns iaf skönt med en ny chans direkt

Ånej. :/ ja, det är bara att ta nya tag om två veckor igen! Har du provat ÄL tester?

Jag testade ju clearblue digital ÄL test nu denna gången eftersom jag ville veta om jag hade ÄL efter mitt missfall.

Jag hade ÄL, dock torsdag/fredag istället för söndag/måndag förra veckan som jag trodde.

Så det skiljde ju ändå 4-5 dagar vilket kan göra mycket om man försöker då man tror sig ha ÄL. :)

Jag har ju iofs inget resultat än, det får vi se nästa vecka om det hjälpte! :)

Vanliga stickor stressar mig, då tycker jag det är bättre att lägga en extra slant och få digitalt så man slipper spekulera i om man har stegring eller inte. :)
  • Ozzy09
    MatildaMamman skrev 2014-08-27 08:51:08 följande:

Hej. Testade positivt i lördags å började blöda igår... idag var testet negativt, kanske nån antydan till streck men inte mer än så.. så blev missfall i vecka 4+2 :( var första försöket till 3 e barnet.. inte fått missfall förut... bör man ringa BM eller behövs inte det när det är så tidigt missfall?

PH vad tråkigt. :/ har du sett att det har kommit ut några klumpar?

Jag ringde både KK och min bm när jag fick missfall men dom tyckte att jag kunde avvakta om jag inte började blöda mer igen eller fick väldigt ont.

Men ring du och kolla, du kanske får ett annat svar. Det är ju ganska vanligt att man blöder tidigt i en graviditet. Och att hormonerna går ut så snabbt låter konstigt. I och med att du testade dig igen.

Jag skulle nog ringt och velat kolla upp det.
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-27 00:58:47 följande:

Har testat med stickor och tycker att jag kunnat läsa av dem hyfsat bra. I kombination med regelbunden cykel och tempning så känns det som jag har rätt bra koll på cykeln. Men det kan säkert vara värt att testa digitalt nån månad bara för att dubbelkolla.

Usch jag känner mig så nere nu. Kände ju på mig innan att det inte tagit sig, men det blir så påtagligt när man blöder och har ont också. 4 månader sen missfallet nu och jag hade nog hoppas att bli gravid igen snabbare. Man hör ju om de som knappt hinner blinka innan de är gravida igen... Speciellt nu när jag vet att vi prickat äl två månader i rad...

Måste försöka fokusera på nåt annat än detta med graviditet men det är lättare sagt än gjort. Vill ju att detta med att försöka få barn ska kännas kul och spännande (som det gjorde innan missfallet) och inte som en kamp. Nån som har nåt tips?

Jag blev ju gravid på första försöket, något som jag aldrig hade väntat mig, men å vad lycklig jag var den där månaden. Nu känns det bara jobbigt och jag har svårt att hitta tillbaka till livsglädjen. Alla gamla kompisar är antingen gravida eller har barn...och det gör ju inte saken lättare.

Till slut så borde det väl ändå funka igen tänker jag, om man blivit gravid en gång och dessutom fått tillbaka äl och regelbunden cykel och såvitt jag vet blir man ju inte steril av missfall. 4 månader är ju såklart ingenting.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, där jag ligger och inte kan sova. Så skönt att kunna ventilera lite här :)

Jag förstår dig precis. Jag skulle haft i början på mars. Nu har jag en kompis som ska ha i januari och en i februari, min bror i mars och min sambos bror nu i oktober. Man är såklart jätte glad för deras skull men verkligheten kommer ikapp en och man tänker att "när dom får sina bebisar så skulle jag haft min med". Jag tänker på det dagligen och det är skit jobbigt. Det tär verkligen på kroppen och man vill inte göra någonting annat än att bara stänga in sig och vara ensam.

Det tar nog en lång tid innan man kommer över ett missfall, att bara ha tanken på sin "förlust". Men vår tid kommer den också.

Jag blev gravid på första försöket med både dottern och denna (mf). Så tyvärr är jag nog inställd på att jag ska vara gravid nu med. Dumt, jätte dumt.

Jag letar symtom som jag hade sist, speciellt stickningar i brösten. Man blir inte klok av det här, och den eviga väntan, 2 veckor känns som 2 år! :(

1 vecka kvar idag. Jag kommer nog inte kunna hålla mig i början på nästa vecka. :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-08-27 21:18:59 följande:

ja, det kom både klumpar och massa blod :/ men ringde gyn iaf då jag kom på att jag är rh-neg för att kolla att jag inte behövde anti-d spruta... men behövdes inte när det var så tidigt tydligen...

Så nu är det bara att vänta ut blödningen å hoppas att det tar sig snabbt igen..

Tror att grav kanske stannade upp ännu tidigare, tog ett test på fre som var svagt positivt, ett digitalt på lör som va "gravid 1-2" å tog en ny sticka på sön (bim dagen)som inte var mkt starkare än fredagstestet, så antagligen stannade det upp redan fre/lör tror jag..

Ok. Jag är också RH-neg. Hade inte en tanke alls på något sådant! :/

Skönt att man inte behövde en spruta. Jag blir inte klok på alla papper jag fick hos BM vid min första graviditet. Tycker det är komplicerat det här med blodgrupper och komplikationer vid nästa graviditet om första barnet är samma..
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!