• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Det skickades för tidigt (svårt att skriva från mobilen)

...på om jag inte skulle köpa ett digitalt test för att verkligen se att hcg nivån ökar och att det stod 3+.

Jag köpte aldrig något test, jag är glad för det. Det skulle bara gjort mig mer illa i själen.

Jag är inne på min tredje vecka med sjukskrivning. Jag har mått så psykiskt dåligt över att det kan bli missfall igen. Mitt råd till dig är att ta det så lugnt det går och gör andra saker som får dig på andra tankar. Skönt att du fått en tid för VUL. Snart är du där!

Det kommer gå bra denna gången. Jag håller tummarna för dig!

Och jag känner din oro. Den är skitjobbig. Jag nojjar ändå trots att jag fick se mitt lilla pyre igår.

Dock inte lika mycket för mina bruna flytningar då min bm sa att det är VÄLDIGT vanligt att man blöder när man blir gravid direkt efter missfall utan någon mens mellan.

Stor kram till dig!! :)

• Ozzy09
    frippan90 skrev 2014-10-28 15:07:55 följande:

Okej :) visste inte ens att man kunde göra så!! Den här tråden är himla bra :)

Vet ni hur det är med tunga luft och sånt där? Är ni nojjiga över sånt? Vad räknas som tunga lyft? 3-4 räknas väl inte som tungt? :)

Lyft saker med sunt förnuft. Man kan inte få missfall av tunga lyft men kroppen tar skada.

Kroppen säger ifrån när det blir för mkt. Men jag undviker tungt ändå. Det är ganska skönt när man kan be andra slita och jag titta på.

Minns när jag var gravid med dottern. Alla var så hjälpsamma, öppnade dörrar, fick gå före i kön, flyttade sig ur vägen med mera. När hon var född och magen borta var det INGEN som gjorde de där sakerna. Försök tänka på det. Ganska kul såhär i efterhand. :)
  • Ozzy09

[quote=74253542][quote-nick]Sommar15 skrev 2014-10-29 14:41:01 följande:[/quote-nick]

Är på gynakuten nu, förhoppningsvis kan de se om det är missfall eller ej... Vore skönt att veta säkert.

[/

Ånej vännen!! :( hoppas att det är en ofarlig blödning!

Håller alla tummar och tår för dig!!

Kraaaaaam

• Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-10-29 16:06:00 följande:

De kunde inte om det var en blödning från något annat eller ett missfall. Men gravtest var negativt. Fick lämna blod för att mäta hcg som de ska ringa om imorgon. Förmodligen kommer jag få lämna blod på fredag också för att se om det sjunker eller mot förmodan stiger. Jag orkar inte tänka framåt nu ens på nya ägglossningar, eller någonting. Vet inte ens om jag vill ha barn längre, det gör för ont.

Åh fy, jag känner såååå med dig! Gjorde dom inget VUL?

Hur är det med blödningarna nu?

Håll hoppet uppe! Jag har med jätte ont blöder brunt. Men min bm sa ju att nästan alla som blir gravida direkt efter mf/ma blöder. Det kanske är något sånt?

Tänker på dig! Kram
  • Ozzy09

Förstår att du är ledsen! Men vi finns här för dig allihop när du vill skriva av dig!

Tror alla tänker på dig och hoppas att det finns något där!

När skulle dom ringa idag och hcg nivån?

Har det kommit mindre blod idag?

• Ozzy09
    Anonym (Eva) skrev 2014-10-30 12:17:21 följande:

Hej!

Får jag vara med här? Jag plussade i somras efter 13 månaders försök. För fyra veckor sedan miste jag graviditeten i ett missfall. Jag var i vecka 11 och blev alldeles förkrossad. Nu är det enda jag kan tänka på att bli gravid igen!

Jag fick tillbaka mensen här om dagen och laddar nu om för fullt. 

Det är klart att du får vara med! Beklagar ditt mf. Fick också ett i vecka 10-11.

Man tror att allt är lugnt då när man kommit så långt så rycks lyckan ifrån en! :/

Det bästa är att du har massa hormoner i kroppen nu och att den är inställd på att vara gravid så du är väldigt mottaglig för en ny graviditet. Hoppas det tar sig fort för dig igen.

Du får hålla oss uppseterade här inne. :)
  • Ozzy09

Det är ju så typiskt att släktingar/vänner ska komma med sina glädjande nyheter samtidigt som man själv går igenom et mf. Jag fick höra att min bror, en vän och en kollega skulle ha barn samtidigt som jag fick mitt mf. Jag var inte alls glad för deras skull just då. Jag bara önskade att det kunde hända någon av dom istället. Men när jag fick sörja färdigt var jag givetvis glad för deras skull och önskar dom såklart inget illa i deras graviditeter.

Hoppas att du mår så bra som du kan och får mkt kramar och styrka från din familj.

Kan förstå att det är ännu jobbigare att gå igenom allting igen. :/

Sänder många styrkekramar till dig!!

• Ozzy09
    Anonym (Lolly) skrev 2014-10-30 17:11:50 följande:

Hej Allihopa! Läst lite lite grann i tråden och vill gratta alla gravida och beklaga för er som det inte gick så bra för. <3

I söndags visade det ett svagt plus på stickan .Jag och maken blev så glad och sa till vår dotter (1,4)  att hon ska bli storasyster. Tyvärr gick det inte hela vägen och blev ett tidigt missfall idag. 

Skulle ha varit i v.5 idag men då tog jag ett nytt test igår som visade "Inte gravid". Efter det fick jag bruna flytningar och nu i skrivande stund så ligger jag i sängen med mensvärk och en mindre blödning. 

Jätte jätte trist..men vi måste försöka igen.

Nu får vi se vad som händer.. Smärtan och hur blödningen blir. Ska jobba i helgen.  Någon med erfarenhet av tidiga missfall? Min bästa vän fick mf v.7 och hon tyckte att smärtan var värre än en förlossning. 

Tråkigt att höra om ditt mf! Man blir så ledsen och besviken! :(

När jag fick mf började det med bruna flytningar som övergick i ljusrosa och blev rödare och rikligare. Tillslut blödde jag som en vanlig mens. Jag hade aldrig ons, alls!

Det var bara när jag kände att det började spänna och något var på väg ut som det gjorde ont en stund. Sen avtog allt snabbt!

Det är väldigt individuellt för alla. Hoppas det blir lindrigt för dig och att du slipper skrapas!

Stor kram till dig!
  • Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-10-30 17:31:23 följande:

Ja fy, det är inte kul just nu. Läkaren ringde precis, hcg igår var bara 9, så det var mest troligt ett tidigt missfall som kroppen tog hand om själv. Skönt med tanke på mitt ma där kroppen nog aldrig riktigt fattade. Ska ta nya prover om 1,5 vecka för att se att det går ner helt och hållet. Känns ändå bra att de följer upp.

Men - hon rekommenderade att man väntar en mens innan vi försöker igen. Jag fick helt andra råd efter min skrapning, då sa de att "blir det så blir det" att kroppen då är redo. Vad sa de till er? Känns ju sjukt pissigt att behöva vänta så himla länge. Jag har så långa cykler så då är det liksom nästa år vi är inne på vid första försöket igen om jag måste hoppa över en gång. Funderar på att strunta i det rådet. Hur skulle ni gjort?

Åh! :( hoppas att det går över fort då så du slipper ha ont

När jag var på UL i måndags sa hon att man borde vänta in en mens för att man ska hinna blöda klart. Jag slutade ju blöda men hade antagligen gammalt blod kvar som kom ut nu.

Längtan efter barn är ju så stor så jag hade nog struntat i råden. Är kroppen inte redo för en ny graviditet så blir det ju inget heller. Men var isåfall beredd på att det är stor chans att du blöder vid nästa graviditet. Som oftast inte är någon fara. :)

Om du och din sambo är redo med en gång så kör! Vad kan bli värre än nu? :/
  • Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-10-30 18:39:38 följande:

Sant! Vi har ju liksom redan varit med om det värsta... 2 ggr nu dessutom! Vi väntar nog inte... Finns ju inget som säger att jag skulle bli gravid på det försöket heller så då blir det ju säkert minst en mens emellan i alla fall!

Fy vad det känns orättvist... Alla blir gravida till höger och vänster men våra små bara dör... Vi har tyvärr också flera dödsfall i närmaste familjen min man och jag de senaste åren så tycker vi har fått nog av död och kunde få lite mer liv! Känns som dags för det nu...

Stor kram till dig Ozzy09, tack för allt stöd du ger! Så glad att din lilla bebis lever och frodas :)

Jag förstår din frustration! Det ä verklig orättvist!!

Följ din/er magkänsla och gå efter den. Nästa gång är eran gång!!

Kram!!
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-11-06 20:24:17 följande:

Herregud... Kan inte tro det! 

Skyndade mig iväg och köpte två rfsu test, tog precis ett för jag kunde inte vänta med båda tills imorgon, och det visar positivt!!

Ååååh, ÄNTLIGEN, Gud så underbart!! Stort grattis till dig!!! :)
  • Ozzy09
    Madicken01 skrev 2014-11-24 21:08:36 följande:

Det ger ju hopp till oss andra :) Hur tidigt testade du negativt efter mf?

UNDERBART!!! Stort Grattis till dig!

Tänk på att det är vanligt att man blöder ut rester från missfallet graviditeten efter ett missfall när man inte haft någon mens mellan.

Jag önskar att någon kunde ge mig den infon när jag blev gravid igen och vaknade med brunt blod i trosorna. Det fortsatte vara brunt, Rött ska man kanske kolla upp. :)

Grattis igen!! :)
  • Ozzy09

Gott nytt år tjejer!!!

Hoppas detta blir ett riktigt bebis år! :)

• Ozzy09
    Carerra skrev 2015-01-25 19:22:07 följande:

Tycker att det måste vara en ny graviditet, men känns konstigt med 3 + ??

Jag fick missfall 11 januari, 3 dagar efter att jag plussat. Har inte tagit några nya gravtest utan tagit för givet att de inte skulle visa nått eftersom missfallet kom i v 4+4. Förvirrande det här!

Jag tror definitivt det är en ny graviditet. Var det över en månad sedan ditt missfall så hade nog testet inte visat 3+. När du också efter mf gjorde ett neg grav test. :)

Ring till MVC och säg som det är så kanske dom kan göra en kontroll och ett VUL. :)

Grattis och lycka till. ;)))
  • Ozzy09
    Bullen11 skrev 2015-02-06 21:15:38 följande:

Har inte skrivit på länge, men fick detta svaaaga streck idag (bim-2 ungefär). Trodde dock mensen kom igår (några dagar tidigare alltså), hade bruna blödningar och så även idag men den har liksom inte kommit igång.... håll tummarna för att de bruna blödningarna avtar och att strecken blir starkare!!!!

Hur har det gått för dig? :)
  • Ozzy09
    Bullen11 skrev 2015-02-08 08:21:38 följande:

Nååågot starkare streck idag :)

Åh vad bra! Inga mer blödningar?

Jag håller tummarna för er båda! :)
  • Ozzy09
    Bullen11 skrev 2015-02-08 10:16:45 följande:

Typ en halvtimme efter testet kom blödningen... känns som om det är för mycket färskt blod för att det ska vara ofarligt i sammanhanget..... jaja, blev väl ett tidigt mf men är ändå glad för strecken som tyder på att vi ändå prickade rätt denna månad :)

Åh nej! :( avvakta och se, det är ju faktiskt vanligt att man blöder tidigt i graviditeten med.

Kram till dig!!
  • Ozzy09
    Bullen11 skrev 2015-02-09 17:35:43 följande:

Ingen mer blödning här och starkare streck på testet idag.... jag blir SÅ förvirrad!! 

Det låter som ett gott tecken! Ring och boka tid för VUL om du vill vara säker och slippa din oro.
  • Ozzy09

Någonstans har jag hört att man har all rätt på sin sida att få ett VUL när man haft missfall innan för att stilla sin oro. Är du orolig är bebisen med orolig.

Det kanske är olika beroende på vart du bor. Jag sa att jag SKA HA ett tidigt VUL när jag skrev in mig med denna graviditeten efter mitt missfall.

• Ozzy09

Nä vad skulle dom säga?! Jag sa bara att jag inte tänker vänta till RUL innan jag ens vet att det finns någonting där inne. Jag mådde så psykiskt dåligt av den rädslan jag hade för att få gå igenom det igen. Sen fick jag ju en blödning även denna gången före mitt andra UL runt vecka 12. Trodde det var kört igen. Jag mår fortfarande dåligt över att något ska vara fel trots att jag sett att allt ser bra ut tre gånger.

Det bästa är att ringa och bara säga hur dåligt man mår. Och att man har en blödning.

Även om du inte har det, för då måste dom nästan ta in dig för kontroll. Blödningen kan ju vips ha gått över när du kommer dit. :)

Min blödning var troligen gammalt blod sen missfallet eftersom jag inte fick någon mens mellan gångerna. Det fick jag höra senare att det visst är VÄLDIGT vanligt och ofarligt. Därför rekommenderas en mens mellan iallafall. Men jag är för otålig. :)

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!