• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Björan skrev 2014-09-08 20:08:01 följande:

Ja jag har starka symtom och han kunde se att Jag va gravid

Då får vi hoppas! Bra att du har symtom iaf. ;)
  • Ozzy09
    GravidSvetsare skrev 2014-09-08 20:09:13 följande:

Läser om allas missfall och deras framgångar..

Men jag känner mig ensam, tom och vilse...

Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..

Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..

Behöver lite råd.

Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?

Känner att jag behöver prata av mig och få lite råd ..

Jag tror att den där tomheten kommer sitta i länge. Verkligheten hinner ifatt mig många gånger om dagen. Om man blir nedstämd. Jag tror inte jag kommit över mitt mf på långa vägar. Men man måste låta sig sörja det. Prata om det! Att bara få prata ut om det gör att en liten tyngd lättar från hjärtat iallafall.

Det är en stor förlust, men man får försöka tänka på att se framåt.

Jag väntade inte på en mens, varken jag eller sambon ville vänta. Vi hade ju bestämt oss, vi var ju gravida och hade byggt upp en framtid i huvudet med två barn.

Jag läste mycket, och det stod att "är kroppen redo för en graviditet så tar det emot en ny. Är den inte redo så blir man helt enkelt inte gravid". Känner du att du klarar av att försöka direkt igen så gör det! Det finns inget att förlora på det.

Hoppas det löser sig för dig, men prats mycket om det. Det kanske lättar din ensamhet lite iallafall!

Stor kram till dig!
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-08 22:39:36 följande:

Trodde ju mensen skulle dyka upp nu men har inte kommit något blod alls, ja väldigt mycket molande värk också!

Funderar även på om det va äl jag hade den 29e så är det ju inte dags för mens än och skulle det då kunna vara en nidis..? Nej usch alla dessa funderingar :(

Man vet aldrig. Men du sa väl tidigast den 10: de så ta ett nytt test imorgon. :)

Spännande! Det kan ju komma en liten blödning när man blir gravid. :)
  • Ozzy09
    mrshellstrom skrev 2014-09-09 19:27:06 följande:

Tog ett nytt test precis (annat märke) och det visar också plus! Jeaj! :) verkar som jag blivit gravid direkt efter förra mf, även om strecket är svagt men fullt läsbart.

Hoppas så att det lilla pyret vill stanna denna gång!

Har inte sagt något till mannen då det är så tidigt och vill att han ska slippa bli ledsen om det skiter sig igen.

Läskigt att gå och jämföra detta med mitt ma i april och mf i början på augusti som startade en vecka efter plus.

Hoppas så att jag slipper gå igenom det igen.

Grattis till plusset!! :)

Ja, oron finns där för att man skall vara med om samma sak igen.

Men be om ett tidigare ul. Det gjorde jag och det var inga problem!

Det kan ju lindra oron en aning iaf när man ser att något finns där och hjärtat slår! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-09 13:01:26 följande:

Nu måste det vara mensen som börjat här för min del, blod men inte mycket, men men! Sa det till sambon och sa "äsch nya tag som gäller denna månad då" men han verkar ha ångrat sig, antar att han inte vill ha barn nu.. 

Jaha från ett missfall till längtan att bli gravid igen, tre månader sen jag fick missfall och hunnit en månads försök med många förhoppningar och långa dagar och nu detta.. Vadå lurad.. Ursäkta men vafan gör man nu då? 

Har det kommit mer blod nu på kvällen? :/

Har han sagt att han inte vill? Min sambo var lite svårt efter mf med. Han tog nog det hårdare än han visade och tyckte nog att det var jobbigt om det händer samma igen.

Och flikade ibland in att vi kanske ska vänta lite. Vi pratade inte så mycket om det. Jag hade koll på min ÄL och försökte få hans intresse då. Han gick ju med på det då. Allt blev inte så "planerat". Din sambo vet kanske hut mkt du vill detta och är rädd att du blir besviken när det inte blir en månad? Prata med han hur du känner om han inte vill så ger han säkert med dig.

Det gjorde min. För jag kände att tiden var såå rätt för en bebis nu! Inte sen!
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-09-09 20:17:03 följande:
    Bad du din bm om det? :)

Jag går kommunalt så tror det blir ett nej tyvärr. Men ska testa! :)
    Ja jag har inte heller någon privat barnmorska.
    Har man ett missfall eller andra komplikationer bakom sig kan dom inte neka dig det. Säg bara att du vill ha ett tidigt ul baraför att stilla din oro från ditt förra missfall.
    Annars - stå på dig, Du har rätten på din sida!

Lycka till, skriv gärna här vad dom sa! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-09 20:27:00 följande:
    Ja nu är det verkligen mens :( en sån besvikelse men gav mig mer hopp om nästa försök, detta med att skaffa barn handlar ju om att försöka tills det går, det hör ju till! :)

Han sa att han inte va säker, han frågade om jag skulle lämna honom om han inte ville och lite så, så magkänslan den va att han inte kommer vilja! Vi skulle prata mer imorgon iallafall, vi båda har haft en rätt jobbig dag!

Ja det har du rätt i, det kan det ju faktiskt vara! Vi får se imorgon :)

Ja jag kände precis som du, att det är nu det känns rätt, inte sen. Man vet ju heller aldrig hur lång tid det kan ta för att lyckas heller!

Tack för dom fina orden! :)
    Ja, man blir ganska nere båda två efter missfall. Jag tror varken jag eller sambon har kommit över det riktigt än trots att vi nu är inne i en ny graviditet!
    Man kanske inte skall prata så mycket om det, eller ta "försökandet" på så stort allvar. Många killar får lite prestationsångest. Håll koll på din ÄL och försök pricka in någon dag innan och samma dag som ÄL. Prova stickor om du är osäker. Så kan ni ju försöka utan att han behöver känna någon press på sig. :)
    Kanske låter taskigt, men man lurar ju inte honom. :) Jag förstår din frustration och vill gärna följa dig hur det går fram till ditt efterlängtade plus! :)
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-09-09 21:09:20 följande:

Va länge sen jag var inne, såg att jag skrev fel i mitt tidigare inlägg. 
    Jag gjorde skrapning 8/8 och blödde i ca 3½ vecka. Var i v. 11, fostret dött i v.8. Har inte fått någon mens sen dess och inte märkt av någon ägglossning (vilket jag inte gjorde månaden jag blev gravid heller). Kan ägglossningen komma samtidigt som man blöder lite, var bara bruna flytningar sista 2 veckorna? 

Har börjat försöka direkt och är så otålig... vill ha ett plus nu. 

Jag är inte så vidare bra på det där, men det sägs ju att det kan ta ett tag innan kroppen återställer sig efter en skrapning. Kanske är det så?
    Ring annars MVC och rådfråga, det skadar ju ingen! :)

• Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-09 22:38:40 följande:

Det har du rätt i! Okej men det förstår jag, det tar oerhört hårt på en! Jag har inte kommit över vårat missfall än, känns så fel på något sätt att få/ha mens när jag egentligen skulle haft en stor mage.. Hur min sambo känner nu en tid efteråt vet jag inte för han tycker inte om att prata om det, det är ju jobbigt att påminnas! 

Så du har nog helt rätt i det du säger :) 

Vi ska ju som sagt prata om det imorgon, jag håller tummarna för att han bara hade en dålig dag! 

Ja men precis, även om jag skulle ta att han inte vill nu så kan det ju hända att vi blir gravida för ingen av oss har eller kommer börja använda skydd, det vet jag! Så om jag nu skulle kolla med ältest så är ju chansen nästan lika stor att det blir till även om jag inte testar, för jag har väldigt regelbunden cykel (innan missfallet iallafall) och det är ju ganska lätt att räkna ut när man har äl. Kanske svårare att veta just vilken dag ägget släpper men ja, förstår du vad jag menar? Blev kanske lite otydligt! 

Jag kommer fortsätta följa tråden, vill följa dig såklart :) och dom andra tjejerna! 

Jag förstår vad du menar! :) berätta gärna hur det gick sen när ni fått pratat igenom det! :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-10 17:00:28 följande:

Goda nyheter! :)

Vi kommer försöka! Vi ska bara ta det lugnt och ha kul, inte tänka för mycket på att vi försöker bli gravida och vi ska heller inte prata om det :) jag ska hålla koll på min äl och då som du sa så ha det lite mysigt någon dag innan och på just rätta dagen! Sen blir det till när kroppen är redo helt enkelt :) 

Det tycker jag låter väldigt bra och förnuftigt! Så ska du se att du har ditt plus på stickan nästa månad! :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!