Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
Ja jag har starka symtom och han kunde se att Jag va gravid
Ja jag har starka symtom och han kunde se att Jag va gravid
Läser om allas missfall och deras framgångar..
Men jag känner mig ensam, tom och vilse...
Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..
Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..
Behöver lite råd.
Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?
Känner att jag behöver prata av mig och få lite råd ..
Trodde ju mensen skulle dyka upp nu men har inte kommit något blod alls, ja väldigt mycket molande värk också!
Funderar även på om det va äl jag hade den 29e så är det ju inte dags för mens än och skulle det då kunna vara en nidis..? Nej usch alla dessa funderingar :(
Tog ett nytt test precis (annat märke) och det visar också plus! Jeaj! :) verkar som jag blivit gravid direkt efter förra mf, även om strecket är svagt men fullt läsbart.
Hoppas så att det lilla pyret vill stanna denna gång!
Har inte sagt något till mannen då det är så tidigt och vill att han ska slippa bli ledsen om det skiter sig igen.
Läskigt att gå och jämföra detta med mitt ma i april och mf i början på augusti som startade en vecka efter plus.
Hoppas så att jag slipper gå igenom det igen.
Nu måste det vara mensen som börjat här för min del, blod men inte mycket, men men! Sa det till sambon och sa "äsch nya tag som gäller denna månad då" men han verkar ha ångrat sig, antar att han inte vill ha barn nu..
Jaha från ett missfall till längtan att bli gravid igen, tre månader sen jag fick missfall och hunnit en månads försök med många förhoppningar och långa dagar och nu detta.. Vadå lurad.. Ursäkta men vafan gör man nu då?
Va länge sen jag var inne, såg att jag skrev fel i mitt tidigare inlägg.
Jag gjorde skrapning 8/8 och blödde i ca 3½ vecka. Var i v. 11, fostret dött i v.8. Har inte fått någon mens sen dess och inte märkt av någon ägglossning (vilket jag inte gjorde månaden jag blev gravid heller). Kan ägglossningen komma samtidigt som man blöder lite, var bara bruna flytningar sista 2 veckorna?
Har börjat försöka direkt och är så otålig... vill ha ett plus nu.
Det har du rätt i! Okej men det förstår jag, det tar oerhört hårt på en! Jag har inte kommit över vårat missfall än, känns så fel på något sätt att få/ha mens när jag egentligen skulle haft en stor mage.. Hur min sambo känner nu en tid efteråt vet jag inte för han tycker inte om att prata om det, det är ju jobbigt att påminnas!
Så du har nog helt rätt i det du säger :)
Vi ska ju som sagt prata om det imorgon, jag håller tummarna för att han bara hade en dålig dag!
Ja men precis, även om jag skulle ta att han inte vill nu så kan det ju hända att vi blir gravida för ingen av oss har eller kommer börja använda skydd, det vet jag! Så om jag nu skulle kolla med ältest så är ju chansen nästan lika stor att det blir till även om jag inte testar, för jag har väldigt regelbunden cykel (innan missfallet iallafall) och det är ju ganska lätt att räkna ut när man har äl. Kanske svårare att veta just vilken dag ägget släpper men ja, förstår du vad jag menar? Blev kanske lite otydligt!
Jag kommer fortsätta följa tråden, vill följa dig såklart :) och dom andra tjejerna!
Goda nyheter! :)
Vi kommer försöka! Vi ska bara ta det lugnt och ha kul, inte tänka för mycket på att vi försöker bli gravida och vi ska heller inte prata om det :) jag ska hålla koll på min äl och då som du sa så ha det lite mysigt någon dag innan och på just rätta dagen! Sen blir det till när kroppen är redo helt enkelt :)