• Alvisen76

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ozzy09 skrev 2014-08-07 13:34:18 följande:
    Vi får hoppas att det har gått ur! :) uppdatera gärna när du testat. :)
    Det hade gått ur. Testade med digital clearblue. Det enda jag litar på. Jag vill inte analysera streck. Jag vill ha svart på vitt exakt resultat. Enda gången jag känner mig nöjd med ett ej gravid resultat är efter missfall och man vill försöka igen. Känner pms så jag tror jag får mens i helgen Sedan känner jag mig mer bekväm med att försöka. Då är mer rester från missfallet bortspolade.

Fler som haft flera missfall ? Fler som har barn ? Vilket nummer i ordningen kom missfall/missfallen och barn/barnen ?
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 17:16:07 följande:
    Åh vad härligt att det visade negativt! Känns så fel att säga så. :)

Jag skall testa mig om ett par dagar, men jag känner mig inte alls gravid så det mesta är nog borta! :)

Då blir denna månaden som blir eran första försök? :)

Jag har ju en dotter innan, hon fyllde 2 år nu i Juli. Hon blev till på första försöket. Även denna graviditet blev på första. Så jag hoppas att det tar sig lika snabbt igen! :)
    Vi gjorde ett försök när jag hade ägglossning nu sist. I af halvhjärtat. Det blev kanske tre dagar innan ägglossning. Sedan gjorde omständigheterna så att vi inte kunde göra fler försök förrän ägglossningen var över. Arbete och plikter gjorde att vi inte kunde vara tillsammans de dygnen. Nåja, det kommer en ny ägglossning. Jag väntar mens på lördag eller söndag. Sedan så!

Jag har fyra barn sedan innan. Samtliga graviditeter är 7 st nu. Så snart lika många missfall som jag har barn. Son född 1997, son född 1999, dotter född 2005, missfall vecka 8 2008. MA vecka 17 2009, son född 2010 och nu MA vecka 13.  Mina första två barn tog sig på första försöket. De har en och samma pappa. Sedan bytte jag partner. Vi har de två kommande barnen efter de största i hop och de tre missfallen är våra gemensamma missfall. Vårt första barn född 2005 tog sig på försök nummer tre. Missfallet 2009 tog sig på första försöket med. Missfall 2009 tog sig på försök nummer tre, sonen 2010 tog sig på femte försöktet. Missfallet nu tog sig direkt på ett försök.  Som längst har det alltså tagit mig fem månader att bli gravid. Jag är redo att försöka så pass. Sedan kommer jag att få panik.

Jag är rätt gammal nu. Jag är 38 år. Läkaren på akuten ansåg att det är min ålder som orsakat missfallen, jag tror inte på det. Jag var ju yngre 2008 och 2009 än nu och fick missfall. Jag kunde få en frisk son 2010, så jag tror på att det finns hopp om ett barn till Jag ger inte upp.
  • Alvisen76
    Björan skrev 2014-08-07 21:06:15 följande:
    Håller med, kändes skönt att det visade negativt efter mf så vet man att man kan köra igen. Förra gången tog det sig direkt efter mf.

Missfall sep-12

Gravid igen, nov-12 Har en dotter född juni-12

Missfall juli-14
    Vad skönt att det tog sig direkt efter mf    För mig blir det lite svårare tror jag. Jag är särbo och vi kan inte ses mer än två dagar i veckan cirka. Ändå har vi lyckats bli gravida förr på detta, så det ska väl gå igen. Dock gör det att det går lite långsammare tyvärr.

Ja vi är lite udda. Vi skaffar barn ihop. Har redan två tillsammans bland våra missfall och vill ha ett tlll. Vi vill dock inte ha någon kärnfamilj rent boendemässigt

Jag har blivit lovad en tid hos gynmottagningen i höst och prata om missfallen. Ingen utredning men för att få svar på alla frågor akuten inte hade tid att svara på i Juli när jag fick missfallet, blev akut skrapad och hade tusen frågor gråtandes. Om de kommer i håg att ge mig en tid som de lovat, ska jag tigga progesteron. Har hört att de hjälpt de som fått flera missfall.
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 22:31:34 följande:
    Vad härligt med en stor familj! Jag själv vill ha tre barn men min sambo är inte riktigt med på samma noter. :)

Jag tror inte på det där med ålder. Så länge man inte kommit in i klimakteriet och kam bli gravid så kör! Kroppen "säger till" när den är klar. Det märker du!

Med tanke på att man lätt kan bli gravid efter missfall och du verkar ha lätt för att bli gravid kanske den gången räckte för er! :)
    Det kanske kan vara egoistiskt att vilja ha fler barn när man redan har fyra. Om jag hade nöjt mig med tre barn, hade jag aldrig behövt lära mig vad missfall är och hur det känns. Ändå var det värt allt när vårt mirakel kom 2010. Vår Aaron född efter ett missfall och ett MA. Det var verkligen som att vinna högsta vinsten. Om man en gång haft sådan tur, kanske man inte kan få det igen.

När jag blev gravid sist, tänkte jag att det blir nog missfall. Jag ställde in mig på det. Jag trodde jag skulle klara det bättre om jag var inställd från början. Sedan gick jag förbi veckan jag fick missfall i först och sedan förbi vecka 12. Då fick jag hopp. Jag hade mage och mammakläder, var inskriven på mödravården och vi började prata namn. Jag har haft två missfall och borde vara van. Kanske man inte kan bli van ?

Nu har jag mammamagen kvar och inga vanliga kläder passar. Inget fick jag för det.

Nej, måtte vi alla i denna tråden bli gravida snabbt och få behålla våra små hela vägen ut !

• Alvisen76

Första mensen efter missfall här. En dag tidigare än beräknat till och med. Vilket gör att ägglossning måste varit medan jag fortfarande blödde efter skrapning. ( Blödde 18 dagar ). Inte så konstigt att det inte gick vägen direkt för mig.

Nåja, nu är allt ok iaf En ny chans kommer

• Alvisen76
    mrshellstrom skrev 2014-08-08 21:11:47 följande:

En frisk son, ett ma och nu ett tidigt missfall - allt inom loppet av ett år.

Fick njuta av sista plusset i en vecka, började blöda idag. :/ skulle varit i v5+0.

Nya ältest är beställda och vi ska fortsätta försöka direkt.

Vad blev det för äl test ? Jag ska köpa jag med och funderar på vilka.
  • Alvisen76
    Björan skrev 2014-08-08 16:57:07 följande:
    Ja dom brukar rekommendera en mens emellan när man har fått skrapning. Förstår om det känns tråkigt man hoppas ju att det ska gå direkt. Har läst att får man sin mens kan man va säker på att allt är återställt så förhoppningsvis prickar du in denna ÄL ;)

Håller tummarna!

Själv vet jag inte vad som händer känner mig väldigt trött och orolig i magen är hemma idag. Vet inte om det är oro stress eller besvikelse som tar ikapp, har jobbat väldigt mycket sen mitt mf...
    Fick mens kl 15. En timma senare var den över och borta. Inget spår efter den alls. Aldrig varit med om liknande. Det var inte kul.. nu  känns hoppet om ny graviditet snart långt borta   Mitt missfall har gjort kroppen skum helt klart.
  • Alvisen76
    mrshellstrom skrev 2014-08-09 00:30:14 följande:
    Kör från billigatester; fungerar ok för mig!
    Låter bra det! Tror jag ska kombinera. Köpa billiga och lite dyrare. Jag har ju ingen regelbundenhet efter missfallen och måste nog testa flertalet dagar. Att köpa enbart dyra då skulle ruinera mig.

Såg att det fanns på ebay med Kanske ska beställa lite sådana också.
  • Alvisen76
    Eriksson85 skrev 2014-08-09 19:06:46 följande:

Hej!
    Hoppar in här. Jag och min sambo blev gravida efter att ha försökt i nästan 1 år. Är försök till vårat 1 barn. Men förra torsdagen började jag blöda och fredag natt var vi till gynakuten där dom såg två hinnsäckar som var i c.a v 6-7 och jag skulle ha varit i v 11. Var på återbesök i tisdags men inget hänt så blev skrapad igår. Blöder sparsamt så hoppas att jag inte skall blöda så länge.  Vi kommer att försöka direkt bara blödningarna slutat och det gått en vecka (som dom ordinerar att man skall vänta). Dr på gyn tyckte att det är bra om man får mens 1 gång men att vi ändå inte skulle behöva skydda oss.

Ledsamt   

Hoppas blödningarna slutar snabbt så ni snart är på banan igen och kan försöka.
  • Alvisen76

Har precis shoppat ägglossningsstiickor. Först 7 stycken beställda från billiga tester. Sedan 60 stycken beställda från ebay Nu borde de räcka ? De första 7 får täcka upp första månaden, sedan hinner de från Hong Kong komma hem.

Billiga och kanske svårare att avläsa, men omöjligt torde det inte vara  

• Alvisen76

Min mens kommer efter missfallet 12/7 kommer aldrig riktigt i gång Känns som om det kommer att ta lång tid för mig att nå ett nytt plus. Ett par droppar blod varje dag sedan förra veckan. Någon riktig mens kommer ej. Ägglossning kan då inte ens varit innan. Jag som hade mens var 28:e dag innan regelbundet precis. Inne på dag 31 i menscykeln utan riktig mens. Depp..depp...

( någon graviditet är det inte. )

• Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-12 20:14:57 följande:
    Tråkigt när det inte kommer när man går och väntar på det!! :(

Men det kan väl ta ett tag innan mensen blir som innan igen?
    Jag har haft två missfall innan och det tog cirka tre månader efteråt båda de gångerna innan mensen började bli sig lik. Men det blir så mkt svårare att räkna ut ägglossning nu. Om det ens blir normal ägglossning förräns dess...Nåja, har iaf 100 ägglossningstester på väg hem via post snart.
  • Alvisen76
    Bella06 skrev 2014-08-14 09:32:06 följande:

Själv har jag testat nu - negativt.. Fast hade inte trott nåt annat..
    Så nu slutar jag med krämen och hoppas mensen dyker upp riktigt snart!

Jag kan ju iofs ha haft senare ÄL än vanligt eftersom jag fick MF förra månaden - men det känns som att greppa efter halmstrån..

Är nog bäst att vara lite realistisk istället! Skäms

Vart beställde du krämen ifrån ? Jag undrar om det finns fler än ett ställe att beställa ifrån på nätet.
  • Alvisen76
    Bella06 skrev 2014-08-15 09:33:45 följande:
    Jag har beställt från www.harmoni.se

Har funkat bra med beställning och så...

Eftersom jag fått tidiga missfall så funderar jag på om jag har lågt Progesteron - för det är en av de få saker som de konstigt nog inte testat på mig, ska ta det med läkaren den 23:e.

Jag har lite ångerst för att jag inte tog krämen förra månaden när jag faktiskt blev gravid - då kanske det hade gått vägen - vem vet?! Fast det är ju bara gissningar från min sida, men känns lite som att jag "slösat" bort en chans lixom.

Att bli gravid till att börja med är ju steg nummer ett, och det händer ju tyvärr inte varje månad..

Vem var det nu som skulle testa i helgen?!
    Tack! Ska gå in och lägga en beställning efter helgen   Jag är ju så pass gammal att jag säkert behöver progesteron. Jag har inte en aning om vad som orsakar mina missfall, så jag testar allt man bara kan testa själv utan läkarhjälp.
  • Alvisen76
    Fiiaaa skrev 2014-08-17 20:28:44 följande:
    Jag kommer ihåg att du var en av dem som stöttade mig genom hela mitt missfall i en annan tråd i våras. Jag är så himla ledsen att höra att du har fått mf igen! Måste bara få beklaga, skicka en massa varma kramar och tacka för ditt stöd i våras. Det var oumbärligt att ni var några stycken som tog er tid att ventilera. Hoppas att allt ordnar till sig snarast och att vi har varsitt nytt plus i en inte allt för avlägsen framtid.
    Tack ! Ja jag minns dig och er andra i den där tråden. Jag vågade aldrig gå in i annat än missfallstrådar där trots att min graviditet fortskred efter mina första blödningar. Jag hade på känn att det inte skulle sluta väl trots allt. Din tråd hjälpte mig att orka mig igenom min ångest där och då med. Jag hann till vecka 13 och fostret dog i vecka 11. Tog mig en bit iaf trots att jag blödde redan i vecka 5.

Ja nu får vi kämpa vidare. Hopp finns det alltid.   Jag har snart 100 ägglossningsstickor Nu har jag till flera månaders försök.
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!