• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Anonym (m) skrev 2014-10-01 16:31:27 följande:

Ja jag får göra det! Men skulle jag ha ägglossning nu har jag en lutealfas på bara 9 dagar..

Nej bara att magen svullnar upp på kvällen och speciellt höger sida av "tjejmagen". Men inga som helst känningar på ägglossning! 

Men då kanske kroppen bara ställer in sig på en ÄL. :)

Tycker ni ska köra på redan nu och typ två veckor framöver. Räcker ju med 3 ggr i veckan.

Hoppas det tar sig denna gången! :)
  • Ozzy09
    Mesakura skrev 2014-10-01 16:42:06 följande:

Hmm mm får se hur jag gör. Ett privat vul kostar liksom 900kr här så vill inte riktigt betala det bara för att se om det finns rester kvar

Klart att du inte ska betala för privat. Du har rätten på din sida att få ett ultraljud.

När jag var inne på akuten så var det inte konstigheter alls. Jag fick ett VUL på en gång.

Tog väl 15 minuter från att jag kom in till jag fick mitt VUL, :) det var en lördagskväll dessutom. Så åk in bara. :)

Nu var jag i Varberg, vilket jag tycker är ett jäkligt bra sjukhus. Dom har inga långa väntetider på något och är alltid tillmötesgående, därför valde jag det sjukhuset för min första förlossning trots 1 timmas bilväg dit när jag har Borås 20 minuter bort. :)

Måste varit en barnmorska som jobbat där allt för många år och har vaknar på helt fel sida. Såna tanter finns det gott om överallt! :D
  • Ozzy09

Som du fick prata med alltså. Den sista meningen kom lite knasigt där i slutet, :)

• Ozzy09
    Innaj skrev 2014-10-01 20:17:24 följande:

Hej allihopa!

Kom hem från SöS igår och tog 4tabketter vaginalt. Hade riktig mensvärk till och från hela dagen/natten och lite lite även idag. Blod blandat med brunt och klumpar då och då. Vill höra med er hur det fungerar med cykeln efter ma? Räknas den här blödningsperioden som mens och sen ÄL om två veckor ? Egentligen om allt vore normalt så ska jag ha ÄL i morgon, och mens om två veckor.

Snälla hoppas ni kloka kan svara på mina frågor :)

<3

Ja dom säger ju att man kan räkna missfallets första dag som mensens första dag.

Men cykeln kan ju bli rubbad efter mf/ma. Oftast blir även ÄL lite senare än normalt.

Men så är det säkert inte för alla men dom säger ju att direkt efter mf så ändras allt lite.

Men tog du tabletterna igår? Började du blöda idag kan du nog räkna ÄL om två veckor plus några dagar. Det är jätte olika från person till person.
  • Ozzy09
    Mesakura skrev 2014-10-01 22:46:22 följande:

Oh så om man kan räkna på det sättet som ni skriver att äl kan komma igång efter ca 2 veckor borde jag ha äl den 10 okt och framåt:)

Min ÄL kom igång efter 2 veckor och 4 dagar efter mitt mf. :)
  • Ozzy09
    Mesakura skrev 2014-10-03 18:23:34 följande:

Jag funderade också över det att allt inte skulle kommit ut men jag tog ett test nu 7 dagar senare och det är verkligen negativt.

Då är det bara att köra på! Det är som andra säger, om kroppen har kvar rester tar den inte emot en graviditet och du får mens istället. Hoppas det tar sig! :)
  • Ozzy09

Hur går det för dig Carrolinea, är det inte testdage snart? :)

Och hur går det för er andra? Någon som skall testa sig nu till veckan? :)

• Ozzy09

Idag är jag på samma dag (9+4) som jag var när vi åkte in till akuten och gjorde VUL som konstaterade vårt mf.

Första milstolpen nådd! Nu ska jag bara vänta 2,5 vecka på nästa som är mitt UL där jag hoppas få se en sprattlande liten bebis med ett fint tickande hjärta!

Hur går det för dig bjoran?

• Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-10-11 10:36:58 följande:

YES! Glad gubbe på äl-testet idag! :D så skönt att veta att kroppen fungerar som den ska, och i linje med mina gamla menscykler också på ett ungefär. Sen om det skulle råka bli ngt nu vore ju bara en bonus... :)

Jaaaa, ha en trevlig lördagkväll! :) det borde bli glad gubbe imorgon med så ni får ha en riktig myshelg! ;D
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-10-12 18:40:00 följande:

Usch jag är så nere idag. Går in i v 8 idag men tycker att det molar och spänner oroväckande i magen. Är så orolig för att det är mf på g. Tycker dessutom att illamåendet lagt sig något. Åh, vill bara vrida fram tiden nu. Det är 9 dagar kvar till dagen då missfallet satte igång förra gången...

Jag känner precis som du! Mår riktigt dåligt, känner mig deprimerad.

Har otroligt svullen mage på kvällen som är lite öm. Så man tror ju att det gått åt h***ete denna gången med. :/

Är i vecka 11 nu. Ultraljud om 2 veckor. Då hoppas jag att jag får ett positivt svar så jag kan hitta glädjen igen! :/
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!