Alvisen76 skrev 2014-08-04 21:50:06 följande:
Jag vet inte när jag väntar min mens. Jag har tre missfall bakom mig med detta. Jag fick tre barn, sedan två missfall, sedan ett barn och nu missfall igen. Så jag vet av erfarenhet att mina menscyklar strular efter missfall. Det kan ta 3-4 månader innan jag får mens var 28 dag igen. Innan dess har jag fått mens på dag 25-35 beroende på månad. Sedan efter ett litet tag går det tillbaka till sin vanliga lunk. Det är först då jag har blivit gravid tidigare efter mf. Jag har inte tagit något test för att se alla hormoner är borta, men jag tror det. Jag känner inget av graviditeten längre. Jag har pms känning nu, så jag gissar att mensen kommer denna vecka. Om den ska komma enligt vanlig räkning, ska den komma i morgon cirka. Men jag kan tänka mig att jag kanske drar över ett par dagar i och med att cykeln säkert blivit rubbad.
Jag hoppas och drömmer om att bli gravid innan 2014 tar slut. Jag försöker ha tålamod. Helst skulle jag bli gravid redan i dag dock.
Har köpt folsyra och knaprar och en burk vitaminer. Tänkte öka mina odds om det bara går. Odds för att slippa fler mf om det möjligt går. Bara för att känna att jag gör något annorlunda kommande gång.
Planerar att handla ägglossningstester efter mensen och då försöka mer på allvar Jag är särbo så det krävs att veta när vi ska se till att ses extra mkt .
Jag förstår dig! Helst ville man ju blivit gravid igår! Denna väntan är såå jobbig!
Jag ska ta ett test ett par dagar efter att jag slutat blöda, enda gången man kanske hoppas på ett negativt gravtest! Börjar man då försöka med en gång sen så vet man ju om man är gravid om testet är positivt sen! :)
Jag använde ägglossningstester när vi planerade dottern! Men jag blev sååå stressad av dom och blev inte klokare på det ändå. Jag testade nog i 10 dagar vilket visade två fina steck varje dag. Men kanske en sån där clearblue fertilitetsmonitor skulle jag kunna tänka mig att testa, den är ju digital så man slipper analysera alla tester själv. Men dom är svindyra. Tror en sån ligger på 1500 kr ungefär. Men sen har clearblue ett digitalt ägglossningstest med.
Men får med 10 stickor som man byter och testar när man tror att man har ÄL.
Är det inget är det bara en rund ring i rutan, men är man vid ÄL kommer en glad gubbe upp.
En sån skulle jag nog kunna tänka mig denna gång så man vet om man har ÄL efter MF!