Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
Hej! Beklagar ditt missfall! :(
Jag fick missfall i vecka 15 för några veckor sedan. Så fort jag varit på återbesök ska vi försöka igen! Vill gärna följas åt! :)
Hej! Beklagar ditt missfall! :(
Jag fick missfall i vecka 15 för några veckor sedan. Så fort jag varit på återbesök ska vi försöka igen! Vill gärna följas åt! :)
Vet inte vad det berodde på, läkaren sa att det förmodligen va genetiskt fel från början.
Vet du vad ditt berodde på?
Nej jag har inga barn sen innan!
Ska ni försöka direkt efter blödningen eller ska du vänta en mens?
Hoppar gärna in här också!
Fick mf för ca 3 veckor sedan i tidigt stadie (v7). Har kört på som vanligt, men osäker på äl etc eftersom jag ännu inte haft någon mens imellan. Det får bli bebis om det vill sig direkt helt enkelt. Hur har ni tänkt, väntar ni en mens eller kör ni på med en gång?
Första barnet för vår del!
Äntligen drog mensen igång här idag efter missfallet, brukar vanligtvis ha mens runt den 20e så den har flyttat fram. Känns skönt för nu kan man börja försöka igen!
Funderar på att börja med ÄL-tester, men har inte riktigt förstått när man ska testa med dom.. Någon som kan rekommendera bra ÄL-tester?
Ni som fått mens efter mf/ma, hur lång tid tog det efter det att blödningarna uppehörde till ni fick mensen, och vad var ni i för vecka när missfallet inträffade?
Skulle vara i V 11 (10+3) idag, men i lördags fick jag åka in till akuten för att kolla om bebisen mådde bra eller om det hade blivit ett missfall. Gynläkaren konstaterade att det var en så kallad missed abortion. Utvecklingen stannade av i vecka 5-6 och nu först stöter kroppen ut det. Så ligger hemma i plågor och väntar på att allt ska vara över.
Detta var min första graviditet och jag var så överlycklig att jag äntligen skulle få bli mamma.. Men all den lyckan är nu borta. Vi hade t.o.m bokat ultraljud..
Vet inte hur jag ska ta mig igenom detta, men hoppas att jag kan få stöd och tips härifrån och av kvinnor i samma sits..
Jag och min sambo är fast beslutna om att vi ska försöka igen och hoppas verkligen på att nästa graviditet går hela vägen och att bebisen är frisk...
Jag beklagar ditt missfall, är så fruktansvärt att något sånt verkligen händer!
Jag blev gravid och vi va så lyckliga över det, såg framtiden framför oss som familj.. Vi va iväg på KUB och såg den lilla krabaten "hoppa" runt i magen i vecka 12. Jag har nog aldrig sett min sambo så förväntansfull som då.. Vi berättade för alla runtomkring oss och alla blev dom glada och började små planera lite.
MEN.. I vecka 15 kom en liten blödning, ringde rådgivningen som sa att jag skulle åka till akuten. Väl där gör dom ett VUL och allt ser bra ut??? Fick åka hem men skulle komma tillbaks om jag fick en kraftig blödning eller smärta. Dagarna gick med lite blod ibland, ingen smärta mer än ryggont som dom sagt var foglossning. Men en dag helt plötsligt kände jag något stort på väg ut, blev akut kissnödig och ut kom fostret.. Då blev det ambulans till sjukhuset för en skrapning..
Där försvann all livslust kände jag då. Jag kände mig alldeles tom.
Det va många dagar då jag bara låg inne, grät och försökte att inte minnas.
Men med tiden blev det bättre, istället för att gråta varje dag blev det varannan dag och tillslut inte alls. Gjorde en liten minnesplats som jag brukar titta på ibland, tänka en tanke till barnet som va men inte fick bli. På något vis stärker det mig!
Nu om dagarna tänker jag framåt mer än bakåt, vi kommer försöka igen, vi kommer att lyckas, vi kommer få barn!
Så försök tänka framåt, men ta den tiden du/ni behöver för att sörja! Eran tur den kommer också! Ett missfall är aldrig enkelt, man får gråta och vara arg! Men nånstans där emellan måste man tänka framåt också!
Jag skickar styrkekramar till dig!
Hej!
Hoppar gärna in här. Fick ma i påskas, blödde länge och fick återkommande blödningar. Vi har försökt efter de utan att de blivit något plus.
Har bim 25 hoppas denna gång. Har mycket irriterande flytningar, kan vara annat. Har trott innan att jag varit gravid utan plus.
Hej, idag är det fem dagar sen jag hade äl, har molande värk i magen som har suttit i sen igår. Någon som känner igen det? Aldrig haft så innan..
Jaha, ja såklart, ursäkta jag är lite trött och slö i huvudet idag! Men då är ju det jätte positivt! Men kroppen kan ju vara lite lurig också..
Jag tänkte testa just på bim, och det är nästa fredag! Jag kommer inte kunna hålla mig längre haha! Dudå? :)