Samarbete?
Vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg eller vad jag ska göra.
Jag och min fd fru har 3 barn tillsammans (födda 02, 07 &12). Vi har varit separerade sedan årsskiftet och har gemensam vårdnad. Under februari skolades minsta in på dagis och i början var de hos mig varje helg för att senaste tiden vara hos mig från torsdag kväll till tisdag kväll varannan vecka.
Vi har varit på samarbetssamtal och det sista fungerade bra tycker jag men nu har det skurit sig rejält. Dottern som är den äldsta av dessa har lätt att uppfatta saker man pratar lite löst om som att det är något som är bestämt. Mamman hade pratat med hon om en resa och då får jag det förklarat av dottern att hon sparar pengar till den. Vi har tillsammans bestämt att vi skulle kolla med varandra om det skulle bli förändringar av dagar eller så innan barnen fick veta detta. Nu finns det en öppenbar risk att mitt ex kommer att fråga mig om dottern kan vara hos henne en specifik helg då hon egentligen ska vara hos mig. Det innebär att om jag skulle säga nej så blir jag boven i dramat istället för att mitt ex kunde kollat detta innan.
Nu denna torsdag så är tanken att jag ska hämta alla 3 och de ska vara hos mig men jag fick ett sms igår kväll om att min dotter inte ville (mamman som skickade detta). Hon behövde "vila". Jag sa att det var ok men hade väl tänkt att hon iaf kunde säga hej till mig när jag hämtade de andra 2 men det var inte säkert att hon ens skulle vara hemma utan skulle vara med sin mormor.
Det känns som att mitt ex ger henne en väg ut som är enklare att ta vilket gör att mitt umgänge med dottern minskar allt efterhand.
Lång inlägg men vad fasen ska man göra? Nästa samarbetssamtal är inte förrän i mitten av september.