Inlägg från: fredsduvan |Visa alla inlägg
  • fredsduvan

vilket är det bästa sättet du gått ner i vikt på

Vill veta andra tips än lchf som jag testat 2 gånger och mått jättedåligt av...

• Svar på tråden vilket är det bästa sättet du gått ner i vikt på
  • fredsduvan

Jag har hört talas om nåt pulver man blandar i vätska o h dricker en gång om dagen som minskar aptiten tror det heter tarazine men har inte provat själv nån som provat??

• fredsduvan
    Vickisen skrev 2014-07-30 21:42:08 följande:

Mitt bästa sätt var att skita i alla dieter. Har under säkert 10 år dietat med LCHF, lågkolhydratskost med lite fett, frukteriandiet m.m. Visst gick jag ner, men sen kom perioder då kroppen och knoppen bara strejkade och jag börja svulla på godis om kvällarna, vräkte i mig pasta och mackor för att kroppen helt enkelt inte var i balans och så var jag tillbaka på ruta 1.

Sen insåg jag att min kropp mådde bättre av en kombo med lite av allt, räknade kalorier ett tag för att komma på rätt spår och förstå hur mycket energi min kropp egentligen behöver. Jag lärde mig lyssna på kroppens signaler, om jag ätit förlite kolhydrater, förlite fett, protein m.m. Mitt sockersug har försvunnit helt eftersom kroppen får allt den behöver i maten men visst kan jag ta en rad Marabou från sambon på kvällen om jag blir hungrig. Eller äta en glass eller bulle ute - om jag blir hungrig och behöver snabb energi. Till film på helgen kan jag smaka några chips och någon godisbit om jag inte är mer hungrig, sen är det bra helt enkelt. Förr hade jag sånt sug att allt bara försvann...

Sen är träning det bästa jag upptäckt! Nu tränar jag 20-30 min om dagen styrka, mage och kondition varvat och promenerar så mycket jag kan i vardagen. Har jag tid tar jag gärna en powerwalk eller jogg också eller tränar pilates 20 min på kvällen. Vilken skillnad det gör på kroppsfettet!

Svar på tråden vilket är det bästa sättet du gått ner i vikt på