• fredsduvan

vilket är det bästa sättet du gått ner i vikt på

Vill veta andra tips än lchf som jag testat 2 gånger och mått jättedåligt av...

• Svar på tråden vilket är det bästa sättet du gått ner i vikt på
  • Anonym (Lågkolhydratkost)

Lågkolhydratkost. Sötsuget försvinner och jag äter bra mat och håller mig mätt länge.

• Lovisa09

Äter "vanlig" kost fast i mindre portioner, äter kanske lite mindre kolhydrater och mer motion. Löpträning och Räkna kalorier har hjälpt mig.

• MS

Tror inte det finns kvar på marknaden men jag har gått ner i vikt m h a ngt som heter In zon. Har ätit det två ggr. Tre månader varje gång. Det var ett pulver som man blandade m vatten och drack till frukost. La in lite GI- tänk i vanliga maten, men inte enbart. I övrigt gjorde jag inget särskilt. Åt inte mindre, tränade Max en gång per vecka (bugg i en timma). Första gången (2004) gick jag ner 16 kg. Andra gången (2009) gick jag ner 9 kg. Väger 59 kg (170 cm lång) och har hållit vikten. Att jag gick upp och inte gick ner berodde på graviditeter.

• lövet2

Jag skrev upp allt jag åt och allt jag rörde mig i en veckas tid och utgick från det. Sedan såg jag till att äta lite mindre godis och fika och att röra mig lite mer. Bekvämt och bra sätt.

• fredsduvan

Jag har hört talas om nåt pulver man blandar i vätska o h dricker en gång om dagen som minskar aptiten tror det heter tarazine men har inte provat själv nån som provat??

• Mabaja

Lchf...

Nu har jag dock kört fast... Står still!

• Vickisen

Mitt bästa sätt var att skita i alla dieter. Har under säkert 10 år dietat med LCHF, lågkolhydratskost med lite fett, frukteriandiet m.m. Visst gick jag ner, men sen kom perioder då kroppen och knoppen bara strejkade och jag börja svulla på godis om kvällarna, vräkte i mig pasta och mackor för att kroppen helt enkelt inte var i balans och så var jag tillbaka på ruta 1.
    Sen insåg jag att min kropp mådde bättre av en kombo med lite av allt, räknade kalorier ett tag för att komma på rätt spår och förstå hur mycket energi min kropp egentligen behöver. Jag lärde mig lyssna på kroppens signaler, om jag ätit förlite kolhydrater, förlite fett, protein m.m. Mitt sockersug har försvunnit helt eftersom kroppen får allt den behöver i maten men visst kan jag ta en rad Marabou från sambon på kvällen om jag blir hungrig. Eller äta en glass eller bulle ute - om jag blir hungrig och behöver snabb energi. Till film på helgen kan jag smaka några chips och någon godisbit om jag inte är mer hungrig, sen är det bra helt enkelt. Förr hade jag sånt sug att allt bara försvann...

Sen är träning det bästa jag upptäckt! Nu tränar jag 20-30 min om dagen styrka, mage och kondition varvat och promenerar så mycket jag kan i vardagen. Har jag tid tar jag gärna en powerwalk eller jogg också eller tränar pilates 20 min på kvällen. Vilken skillnad det gör på kroppsfettet!

• fredsduvan
    Vickisen skrev 2014-07-30 21:42:08 följande:

Mitt bästa sätt var att skita i alla dieter. Har under säkert 10 år dietat med LCHF, lågkolhydratskost med lite fett, frukteriandiet m.m. Visst gick jag ner, men sen kom perioder då kroppen och knoppen bara strejkade och jag börja svulla på godis om kvällarna, vräkte i mig pasta och mackor för att kroppen helt enkelt inte var i balans och så var jag tillbaka på ruta 1.

Sen insåg jag att min kropp mådde bättre av en kombo med lite av allt, räknade kalorier ett tag för att komma på rätt spår och förstå hur mycket energi min kropp egentligen behöver. Jag lärde mig lyssna på kroppens signaler, om jag ätit förlite kolhydrater, förlite fett, protein m.m. Mitt sockersug har försvunnit helt eftersom kroppen får allt den behöver i maten men visst kan jag ta en rad Marabou från sambon på kvällen om jag blir hungrig. Eller äta en glass eller bulle ute - om jag blir hungrig och behöver snabb energi. Till film på helgen kan jag smaka några chips och någon godisbit om jag inte är mer hungrig, sen är det bra helt enkelt. Förr hade jag sånt sug att allt bara försvann...

Sen är träning det bästa jag upptäckt! Nu tränar jag 20-30 min om dagen styrka, mage och kondition varvat och promenerar så mycket jag kan i vardagen. Har jag tid tar jag gärna en powerwalk eller jogg också eller tränar pilates 20 min på kvällen. Vilken skillnad det gör på kroppsfettet!

• Dina08

När jag tränade tre dagar i veckan och cyklade till jobbet. Hann inte äta onyttigt. Sprang 8 km en gång i veckan.

• pinkie

det bästa sättet jag går ner i vikt är GI. Tveklöst. Jag har provat LCHF var lite för strikt för mig. Viktväktarna, orka räkna points. Pulver, skit tramsigt eftersom man SKA äta mat. Och pulver är räligt. Bläh.

Jag kör GI tänk. Började faktiskt på ny kula idag så jag kör så lite kolhydrater som möjligt. Undviker gluten helt. Och socker.

När jag velat ha en extra boost så har jag kört 16:8. Dvs periodisk fast. Man fast ar 16 h och har ett ätfönster på 8h. Funkade kalas för mig. Vilket gjorde att jag automatiskt åt färre kalorier.
    Jag är heller ingen frukostmänniska så det passade att börja med lunch.

• Anonym

testat lchf, pulverdiet, raw food fasta, säkert något mer.. Inget fungerade.

LCHf gick jag ner i vikt på kanske 2 kg på 2 månader men trivdes inte med den dieten kände mig äcklig och "fettig" om man kan säga så haha plus att den var dyr, blev väldigt mätt av den och lyckades aldrig komma över 800 kalorier per dag så på så sätt var den väl bra. De flesta som jag känner som testat den dieten (15 personer ca) har gått ner mkt av lchf och mår bra av den men håller inte för någon i mer än nått år/ett par år. sen så börjar de lägga till lite kolhydrater, efter ett tag äter de som vanligt och så går de upp allt igen, ett halvår senare börjar de med lchf igen. går ner.. håller ett tag... 

Raw food fastan körde jag under 2 veckor, åt bara okryddade råa grönsaker/frukt. Urtrisst men ledde till att jag efteråt åt mer grönsaker i min vanliga kost än innan. Vet inte om det är en diet, men jo jag gjorde den ju för att jag ville få en rivstart i viktnedgång. gick dock inte ner ett enda gram på det. tror min kropp är seg och behvör en lång startsträcka (lchf perioden tyder ju också på det)

pulver var nått jag fick för mig att testa också, icke mätbara resultat därför att det var så vidrigt att jag valde att inte köra någon längre tid på den.

Hittat det som funkar för mig nu utan att egetnligen veta hur, slutat med mkt i sockerväg även om jag äter både fika och godis ibland. Börjat äta mindre portioner och rör på mig mer, tänker mer på att få i mig grönsaker och mindre mättat fett men jag tycker inte att jag äter så jätte genomtänkt alla gånger men går visst ner ändå. äter inte mat som jag vet att jag gänra vräker i mig av (typ pasta ) eller grädde och sånt, väljer fettsnåla alternativ. Kalorier in och kalorier ut och så tänka lite på näringsvärde och innehåll.. räknar inte kalorier men försöker ha ett hum om vad det jag äter innehåller så att det inte drar iväg allt för mkt. Samt att låta det ta den tid det tar. gått ner 10 kg!

• Idun

borde kanske rättat stavfel innan jag postade ;) + blev anonym

Svar på tråden vilket är det bästa sättet du gått ner i vikt på