Inlägg från: Anonym (Anon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anon)

Det är allvar nu...

Anonym (vv) skrev 2014-08-03 12:55:31 följande:
    Låter som en otroligt kass mamma iallafall som väljer att skaffa barn med en sån man. Det är DU som valt pappan till denna bebis, ingen annan. Det är DU som valt att utsätta barnet för en våldsam pappa. DU. Så sluta lipa om hur synd det är om dig. Ditt val.
    Tvi för sånna som dig! Skulle jag ha dig framför mig skulle jag kräkas på dig!

Du måste vara (i egna ögon) en förbannat bra människa som kan kasta sådana fördömanden över någon annan?
  • Anonym (Anon)

Rent teoretiskt och ett påhittat exempel:

en kvinna lever ihop med en man som systematiskt bryter ner och misshandlar. Sex är något han kräver och tar precis när han vill ha det. Kvinnan blir gravid och lyckas äntligen bryta sig loss fr detta destruktiva förhållande men klarar inte av att abortera livet hon har i sin mage. Då är hon, enligt din filosofi, per automatik en kass mamma??

• Anonym (Anon)
    Anonym (TS) skrev 2014-08-04 18:21:50 följande:
    Min familj är allt jag har och jag skulle förmodligen inte klara av att flytta någon annanstans.. alla jag känner bor här. Jag får försöka ta det så långt jag kan.. förhoppningsvis tappar han intresset eller nåt, men tvivlar på det.. 
    Jag levde i nästan 5 år med en sådan man... 5 långa, hemska år. Och jag trodde ALDRIG att han skulle släppa mig. Av olika omständigheter fick vi avstånd mellan oss, i början hängde han sig fast. Ringde och messade. Men till slut så släppte han taget om mig.

Tyvärr tror jag inte det är särskilt vanligt, men jag ville ge dig hopp i af och berätta att det KAN hända! Önskar dig all lycka!
  • Anonym (Anon)
    en syster d skrev 2014-08-04 20:12:29 följande:

Vad det gör mig ont att läsa alla hårda ord skrivna av förmodligen andra kvinnor. Om TS skriver sanning, vilket vi borde utgå från, så är varje elak kommentar ett slag under bältet.

Seriöst människor, vad är det för fel på er? Varför sparka på den som ligger och vara så snabb till att döma?

TS, jag hoppas att allt går väl för dig och var stark! Med tiden blir allt hemskt bara dåliga minnen, men din framtid kan bli bra . Jag önskar dig och din flicka lycka till.

Bra skrivet!

Det gör fan ont i mig att se hur många som verkar njuta av att "sparka på den som ligger"! Jag kan ta det (bättre i af) om det är ignoranta män som skriver, men när det kommer från andra kvinnor blir det bara fruktansvärt..!

TS, skit verkligen i dom "trollen". På riktigt! Tycker att det är grymt bra gjort av dig att lämna den mannen och du ska vara stolt över dig själv och fortsätta vara stark för dig & din dotters skull!
Svar på tråden Det är allvar nu...