• tjej89

Gravida i Stockholm med BF våren 2015

Hej! Hoppar in här. Är gravid med andra barnet, har en son på snart nio månader och den lilla i magen är beräknad 18 april.

Är 24, snart 25 år och bor i Gubbängen.

Jag är så lycklig över den här lilla bebisen! :):)

• tjej89
    DiplomatiskaJag skrev 2014-08-11 20:19:03 följande:

Imorgon ska jag träffa barnmorskan :) hon ska skriva remiss till VUL......hoppas så på att få se ett tickande hjärta snart!

Hur gick det hos barnmorskan? :):)
  • tjej89
    Voluspa skrev 2014-08-11 19:11:17 följande:

Hej! Får jag hoppa in här? Jag har BF 20/2 så lite före de flesta kanske.. Vi är dock i lite chock fick i torsdags på kub- testet veta att det är TVÅ:)) Vi har precis flyttat från Vasastan till hus i Täby så det är tur att platsen finns haha.

Jag har en liten dotter på 1,5 sen innan :)

Grattis till dubbel lycka! :):)
  • tjej89
    Gocha skrev 2014-08-13 08:06:13 följande:

Hej!

Plussade i måndags (bf borde vara runt den 18-20 april), känns fortfarande ganska overkligt även fast det här är vårt andra barn. :) Är på semester utomlands just nu men planerar att göra ett VUL så fort vi kommer hem för att kolla att hjärtat verkligen slår.

Är 35 år, bor mitt i city tillsammans med min man och vår 1,5 åring. Har inte berättat om pluset för någon ännu så skulle någon råka veta vem jag är så kan ni väl vara tysta några veckor till :)

Grattis till plusset!
  • tjej89
    lin80 skrev 2014-08-14 10:25:19 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in i eran tråd :) är 34, bor i farsta och väntar oplanerat andra barnet! Har en pojke på 13 mån. Vi hade velat vänta lite med syskon men lilla krabaten i magen ville visst annorlunda! Men det finns ju dom med ännu tätare mellan barnen så det ska väl gå bra :)

Gjorde vul igår så nu känns det lite verkligare!

Mamma2014 hoppas verkligen att illamåendet är lindrigare denna gång för dej! Jag mådde väldigt illa och kräktes till v 16 förra ggn men denna gång mår jag mindra illa och slipper kräkas iaf. Så tydligen kan det variera mellan olika graviditer.

Grattis till plusset!

Jag bor i Gubbis, har en son på nio månader. Och lilla bebisen beräknad komma 18 april :)
  • tjej89
    Mamma2014 skrev 2014-08-14 08:53:58 följande:

hej alla stockholms mammor (eller blivande mammor ) :)

Jag bor också i västerhaninge som ett par av er andra =)
    Jag har en dotter på fyra månader och lär vara i ca vecka 4.
    Är rädd för missfall men ska försöka att inte tänka på det, det blir ju som det blir oavsett. 

Jag tänker vänta några veckor innan jag ringer mvc.

Förra graviditeten så började jag må illa i början av vecka 7 och började kräkas vecka 8. Mitt illamående och kräkningar höll på hela graviditeten, ja till och med under förlossningen men så fort min flicka kom ut så slutade illamåendet direkt.
    Jag fick äta mycket mediciner mot illamående och tyvärr var det inget som hjälpte helt för mig och jag hamnade på akuten med dropp cirka en gång i månaden hela graviditeten. Att må illa och kräkas hela graviditeten är inte det normala och vanliga utan det är bara ett par procent som får så och det heter hyperemesis. 
    Hoppas för fullt att jag slipper skiten denna gång för det går inte beskriva hur hemskt det är och det är inget jag vill uppleva igen. Dock kan jag intyga att allt är värt det i slutändan =)

Grattis!

Så kul med täta barn!

Jag har en son på nio månader.

Blev dock gravid när han var tre månader, men den graviditeten slutade med mf :'(

Jag bor i gubbis, men svärisarna bor i vh :)

Hur gammal är du?
  • tjej89
    Mamma2014 skrev 2014-08-14 18:26:13 följande:
    tack! grattis till din graviditetet också =)
    ja ska bli riktigt kul men lär ju bli jobbigt också såklart =)
    jag är rädd för att det ska bli ett mf men förösker att inte tänka på det nu det blir ju som det blir.
    jag är 27 född 87 =)
    Fru Sveden skrev 2014-08-14 17:25:38 följande:

Välkomna alla nya :)

Är det någon som kommit till funderandet kring vagn? Har varit helt inställd på en Bugabo Buffalo i flera år tills jag provkörde den. Är så besviken och nu känner jag mig bara tom. :( vad tusan köper jag nu..?

Jag har nyligen köpt en bugaboo donkey och är nöjd med den =)
    Tack så mycket !

Jag blir 25 iår.

Också rädd för mf. Men vill inte tänka på det. Gläds åt att det bor en bebis i min mage, min bebis!
  • tjej89
    lin80 skrev 2014-08-14 17:10:26 följande:

Tjej89: då bor vi nära varann :) vi bodde i gubbängen tills april i år, men behövde nåt större och det hittade vi i farsta! Har ni bott länge i gubbis?

Vi har bott precis ett år :)

Vad kul, vart i Farsta? Är ofta i Farsta C :)

Trivs ni bra där?

När är du beräknad? :)
  • tjej89
    Frutess skrev 2014-08-14 22:56:41 följande:
    Här tror jag det blir en brio smile. Men tänkte köpa en beg. Om det finns några. Annars har jag kollat på en tambero. Verkar vara en bra vagn lätt och smidig, dock är det luftdäck vilket jag drar mig för. Vill helst va punkteringsfria;)
    Jag har en brio smile! Jag är super nöjd! Men då min son kommer vara sjutton månader när bebisen föds måste jag köpa Syskonvagn. Och tycker inte jag hittar nån jag gillar! Kommer verkligen sakna min smile!
  • tjej89
    DiplomatiskaJag skrev 2014-08-15 17:07:56 följande:
    Kolla in babyjobber city select. Funkar både som singelvagn och dubbel.
    Har du den? Tänker att det blir så himla brett. Är kanske mer inne på att köpa en Syskonvagn med över/under. Främst för att den inte blir så bred. Åker kommunalt dagligen, så vill ha en smidig vagn. Dock svårt med Syskonvagn kan jag tro... :/
Svar på tråden Gravida i Stockholm med BF våren 2015