Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-06-23 20:30:48 följande:

Alltså, springmask - hur fantastiskt är inte det?! Dottern på 5,5 år har panikkli i rumpan för andra kvällen i rad. Fy fan!!

Men fy fan vad vidrigt! Hoppas ni andra klarar er
  • LillLouise84

Till slut somnade lilleman efter mycket bärande och en alvedon. Jag hoppas att vi får en hyfsad natt i alla fall då vi ska iväg och eventuellt köpa ny bil i morgon.

• LillLouise84
    SMA87 skrev 2015-06-23 23:03:38 följande:

Sedan var det de här med spiral... Frågan är koppar eller hormon. Låter ju lockande om mensen blir mycket mindre med hormonspiralen. Inte lika lockande med rikligare blödningar med koppar... Hormon kostade ju ca 1000 kr och koppar var gratis...

Vad rekommenderar ni? Funderar på att testa koppar och om inte det fungerar byta till hormonspiral?

Jag hade tänkt koppar men det blev hormonspiral. För jag har normalt 21-24 dagars intervall med mens och då kan det hålla på 7-10 dagar. Då räknades jag som extra fertil och då var det större risk att bli gravid och att blöda jätte mycket och länge.

Det dumma med hormonspiralen är att jag fick ett grymt sockersug och gick upp 2 kilo på några dagar utan att äta onyttigt.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-06-24 04:52:24 följande:

Tröttheten alltså! JAG ORKAR INTE MER!

"Det är ju därför det kallas snorungar höhö" sa läkaren igår. Jävla lustigkurre, en rejäl spark i skrevet ska du ha!

Usch ni har det inte lätt. En kompis berättade när hennes ena barn var liten bebis och täppt så de inte kunde sova, så hade hon bebisen i bärsele och bäddade upp i soffan så hon kunde halvt ligga och sova med bebisen på magen. Men att bebis fortfarande var ganska upprätt och fick luft
  • LillLouise84

I kväll har jag första gången sen W kom varit iväg utan barn. Så skönt! Men så kom jag hem och blev kvar ute en liten stund, då ringde maken och ville att jag skulle komma in. Då hade han däckat i badrummet med sitt livs värsta migrän, som tur var sov båda barnen. Så nu har jag två barn, en hund och en sjuk make att ta hand om. Hoppas alla sover i natt

• LillLouise84
    Mullan skrev 2015-06-26 21:27:54 följande:

Då har ni haft lika skönt väder som oss idag då :) synd att det blåser bara...

Haha man har inget val ;) äldsta barnet sover ju på natten utan att vakna för mat osv. Nu har hon vart blöjfri dagtid 2 veckor med endast ett par olyckor. Så stolt! Sen så är det klart att man inte kan aktivera henne till fullo alla dagar, man är ju inte mer än människa. Dock är inte lillebror en så krävande bebis och storasyster är lättroad så jag ska absolut inte klaga. Lite jobbigt att va med i alla lekar samtidigt som man ammar bara ;) så ibland får man ta hjälp av iPad. Eller så ammar dottern sin docka ;) hon är även mycket till hjälp trots att hon bara är 2,5. Hjälper till att hämta napp, slänga blöjan, prata med lillebror när han är lite gnällig. På något sätt får man det till att fungera. Dock fick sambon va hemma när hon hade magsjuka. Det var tufft fastän att vi var två. Men jag kan ju inte ha en magsjuk tvååring som spyr och skiter samtidigt som man ska hinna tvätta allt som blir nerspytt och samtidigt en bebis på det. Omöjligt. Haha sorry för WOT. Skulle kunna fortsätta i all evighet ;)

Vi har lite samma situation. Lillebror är jättesnäll och ligger gärna i gymmet och leker eller sover i vagnen. Men storasyster kräver dock väldigt mycket då det finns obegränsat med energi. Vi kämpar med blöjor vi också men det går så där, men hon har precis fyllt två år så det är lite tidigt. När hon åkte på magsjuka när lillebror bara var 5-6 veckor fick pappan vara hemma och ta hand om henne, annars hade det inte gått.
  • LillLouise84

Dagarna springer iväg, det känns som att livets karusell snurrar väldigt väldigt fort just nu. Bilen pajade så det blev verkstad och vi beställde en ny bil. Nu har vi den gamla bilen lagad men ute på blocket så den måste hållas städad och fin samtidigt som vi i helgen ska döpa lillebror och träffa halva släkten. Ibland känner jag att de här småbarns åren kommer jag minnas som en dimma.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-06-27 09:20:56 följande:

Vissa dagar bara? ;) jag tycker mitt tålamod är dåligt typ jämt just nu. Känns som att jag inte gör annat än skälla på våra äldre barn.. de är förvisso i nån extra trotsig period nu så det kanske är befogat! Volymen är uppe i taket, det springs in och ut och smälls i ytterdörren sjutusen gånger per dag, allt man KAN söla ut SKA sölas ut, varenda legobit ska spridas ut över hela huset, vartenda klädplagg ska kastas ut.. vi är osams varje kväll för att det tydligen är absolut nödvändigt att skrika och sjunga så fort lillasyster somnat:( ja jisses!

snö 81 skrev 2015-06-27 18:37:11 följande:

Haha, guuud vad jag känner igen mig!! Har typ dåligt samvete hela tiden för att jag inte gör annat än är arg på min dotter. Hon är 5,5 år och det verkar vara en trotsperiod, det också! ;)

Jag känner mig som ett åskmoln mest hela tiden. Dottern är två år och har energi till tusen, klättrar, springer, river och skriker. Jag känner att jag gapar och skriker åt henne mest hela tiden. Men tålamodet räcker liksom inte när hon för tredje gången samma dag river ut alla sina och lillebrors kläder på golvet, spolar och häller vatten över hela golvet i både kök och badrum. Medans jag tar reda på en katastrof så fixar hon två nya.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-06-28 08:02:35 följande:

Exakt så är det! Städar man i rum 1 hinner de riva ut i rum 2-10. Never ending story!

Min dotter är verkligen i någon söl-period nu. Jag har hört att mellan 12-20årsåldern så växer hjärnan och därför kan man ha lätt att bli klumpig och tappa grejer.. måste gälla samma för henne nu! Vet inte huuur ofta hon spiller dricka/yoghurt/mat överallt. Och så släpper hon allt precis framför sig och vägrar plocka bort. Ytterkläderna slänger hon av sig direkt innanför dörren och sen får det ligga där. Kläderna hon använt under dagen slänger hon av sig på golvet utanför källartrappsdörren istället för att öppnas och slänga ner det i trappen. Kan inte minnas att sonen varit på det här viset nån gång.

Hon är världens goaste lilla tjej men jag blir fan gråhårig på henne! Igår pratade och sjöng hon till klockan var över 23 :/ gaaah!

Våran tjej älskar att vara ute bland människor och är super social och underbar för det mesta då. Men hemma kan det komma världens utbrott. Men det är det ingen som tror för hon är så underbar jämt
  • LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-06-29 11:00:05 följande:

Känner igen mig. För mig känns det också som att vissa dagar bara är en nedräkning till kvällen. Och när sambon väl kommer hem försvinner timmarna i ett nafs så man hinner egentligen inte med nåt speciellt innan det är dags att sova. Låter kanske deppigt, men att vara hemma med en bebis utan interaktion med andra vuxna är allt annat än stimulerande. Har ingen familj här i stan och de vänner och bekanta jag har är frivilligt barnlösa så det känns som att vi glidit ifrån varandra.

Vi har mest kontakt med de som är barnlösa för de som har barn har det så fullt upp med sina barn (alla har 3-4 barn). Men det blir lite tråkigt då det alltid blir hemma hos oss vi träffar folk för att det är lättast så. Men på vardagarna jobbar alla utom jag.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?