Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Murrmys skrev 2015-03-06 06:44:11 följande:

Inga fler bebisar här, men vi hoppas det kommer snart :)

Angående frågor om bebis kommit. Sist var det ett j-la tjat för jag gick över 17 dagar så denna gång har jag sagt att jag räknar med minst 2 v mer än bf. Peppar peppar så har ingen hört av sig och frågat än! :) så nu är det bara att hoppas bebis kommer inom de veckorna ;) för nu börjar jag bli klar med det här...

Min mamma frågar varje gång jag träffar henne ifall det är nåt på gång med bebisen. Och sen magen sjönk ner så frågar hon ännu mer, träffas vi inte så ringer hon och frågar. Eftersom jag fortfarande har 15 dagar till BF så känns det tröttsamt om jag redan nu ska få frågan typ varje dag! :(
  • snö 81
    Murrmys skrev 2015-03-06 07:25:02 följande:
    Åh fy va drygt "/ HUR ska man vet om nåt är på gång snart liksom?! "Ja jo jag har nog värkar nu, och vatten kommer ikväll..." Äh det är väl bara att stå ut och vänta!

Min mamma är då verkligen inte så. Bor 50 mil bort och kommer inte förrän mitten av april oavsett, ringer och hör hur det är så klart men ca 2 ggr/v. Svärmor däremot...*phu*
    Här är det tvärt om, svärmor frågar inget mer än hur jag mår med tanke på blodtrycket. Vet inte ens om hon har koll på exakt när det är dags heller :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-03-06 09:16:15 följande:
    Jag kan dubbelklicka men hur gör man sen? Finns inget kryss eller så där man kan stänga de senaste ställena man varit på?? Är helt lost uppenbarligen smile1.gif
    Dra bilderna uppåt en och en då försvinner dom. Det är bra att rensa där nån gång i veckan eftersom att vissa applikationer som ligger öppna där drar batteri. Och om en applikation hänger sig är det bara att dra bort den så kickar den igång igen sen.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 08:17:45 följande:

Sambon har varit hemma från jobbet två dagar så nu har jag gjort ett ryck här hemma igen. Nu är garderoberna färdiga och jag är SÅ nöjd! Ordning och reda bland alla kläder, äntligen! Och så tog vi en tur till soptippen igår och slängde hur mycket rat som helst som legat länge och stört mig. Och så renbäddade jag igår och dammtorkade hela huset.. med onda fogar som resultat så jag fick inte på mig höger strumpa imorse haha.

Nu när jag fått färdigt allt som stressat mig tänkte jag varva ner och vänta på bebis i lugn och ro..

Skämtar förstås! Åker till syrran i eftermiddag och hämtar några dvd-skåp som jag ska måla i helgen:P

Men SEN.. Kanske;)

Åh, har han äntligen fixat hyllplanen. Tur att skid-VM hann ta slut innan bebis kom så det blev klart :)

Jag sitter här hemma med solen som strålar in genom fönstren och längtar efter att riktigt vårstäda och göra fint. Men eftersom vi har hela tvättstugan och ena badrummets alla saker i "hallen" mellan vardagsrum och hall plus hantverkarnas alla saker i hallen på övervåningen så är det ingen jäkla ide att städa. Min mamma har varit här och hjälpt till att dammtorka och städa bort det värsta, men mer går inte att göra just nu :(

Längtar till nästa vecka då hantverkarna MÅSTE vara klara så att vi kan börja fixa tillbaka allt där det ska vara och göra fint här hemma igen. Sen har maken beställt barn till nästa helg ;)
  • snö 81

Tog en bild av magen idag med 15 dafar kvar. Ser så rolig ut, som att basketbollen är på väg att trilla av framåt :)

Jämförde med senaste bilden när jag hade 40 dagar kvar. Jisses så liten mage jag hade då.

• snö 81
    Kpax skrev 2015-03-06 09:56:40 följande:
    Såg igår att solen FÖRSÖKTE stråla in genom fönstren, men det gick inte... Undrar om man orkar putsa utsidan kanske?
    Ja en fönsterputsning hade inte suttit fel just nu. Sen så gör ju solen att allt damm man inte visste om att man hade syns väldigt tydligt ;)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-06 10:23:29 följande:
    Trodde först att den vänstra bilden var tagen nu, och kände mig avundsjuk på att du var så liten och nätt, den högra kändes mer rättvis, hehe ;)
    Haha, eller hur! Sådär smärt och snygg får man banne mig inte vara på sluttampen ;)

Magen är bara fin fram till sista månaden, sen blir den grotesk... haha
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-03-06 10:25:58 följande:

Jag ska börja med att rosta müsli och damma, sen får vi se om jag putsar några fönster. Antagligen inte.

Hur var det med gördel, ska man köpa det? Och vad har ni köpt för bindor? Jag köpte Always nattbindor med flest droppar, räcker de eller finns det speciella på apoteket?

Jag ska testa gördel denna gången. Beställde från Jollyroom, märket är Carriwell. Får väl se hur det känns, men hag inbillar mig att det kommer vara skönt :)

Bindor har jag köpt de största nattbindorna från Always och sen de turkosa och de rosa från Libresse. Jag blödde inte så värst förra gången så jag kommer gott klara mig på det om det inte är jättestor skillnad denna gången. Sen kommer ju min mens att komma igång rätt snabbt eftersom jag inte ska amma så bindor kommer att gå åt :-/
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 11:21:37 följande:
    Det har varit en craving här också, typ det enda jag varit sugen på. Tyvärr har vi ju inget sushiställe här i närheten och att göra egen är inte samma sak. Vet dock att i samma stad som vi ska föda ska det finnas en sushirestaurang så det har jag beordrat min (sushihatande) sambo att köpa åt mig som "tack" efter förlossningen;)
    Jag tror inte att jag haft några cravings alls denna gång. Men i eftermiddag ska vi gå och köpa en god flaska rödvin som får stå här hemma och vänta på den dagen vi kommer hem från BB med en liten. Då ska vi fira med ett glas vin! Lär ju räcka med en klunk för mig ;)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-03-06 11:51:04 följande:
    Haha! Ne, inget går ju att jämföra med köpes (såklart!). Vi har en sushibar o sen två restauranger som har "vanlig" utemat o sushi - varav den ena har sushibuffé till lunch. Dock har jag varit lite kräsen nu under graviditeten och bara köpt från den renodlade sushibaren, har känts säkrast så :)

Kom nyss hem från bm-besöket... "Bebis mår jäääättebra!" Jaja, kul för den men den får gärna komma ut typ NU. Blodtryck 130/70, SF 37 o vikten oförändrad jämfört besöket för snart 2 veckor sedan. Bokade in ett till besök 12/3 hos henne (då 41+5, men det besöket ska jag väl ändå slippa?!) Då sa hon att vi får ringa spec.mödra för att boka in en kontroll inför ev igångsättning... "Finns ingen anledning att stressa igång förlossningen" fick jag till svar när jag sa att jag hade begravningen som jag så gärna vill gå på. Jäkligt konstigt egentligen när man passerat bf med marginal.
    Nä, dom vill ju aldrig stressa dom där inom sjukvården. Dom tycker ju inte egentligen att man börjar gå på övertid förrän man passerat BF med 2 veckor. Det fick vi veta på ett läkarbesök på specmödra tidigare under denna graviditet. Konstigt kan jag tycka eftersom bebis är fullgången i v. 37+0 och moderkakan börjar åldras då. Jag själv hade slut fostervatten och dåligt flöde i navelsträngen i v.40+6 när jag väntade dottern och blev då igångsatt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?