septemberbarn08 skrev 2015-03-06 08:17:45 följande:
Sambon har varit hemma från jobbet två dagar så nu har jag gjort ett ryck här hemma igen. Nu är garderoberna färdiga och jag är SÅ nöjd! Ordning och reda bland alla kläder, äntligen! Och så tog vi en tur till soptippen igår och slängde hur mycket rat som helst som legat länge och stört mig. Och så renbäddade jag igår och dammtorkade hela huset.. med onda fogar som resultat så jag fick inte på mig höger strumpa imorse haha.
Nu när jag fått färdigt allt som stressat mig tänkte jag varva ner och vänta på bebis i lugn och ro..
Skämtar förstås! Åker till syrran i eftermiddag och hämtar några dvd-skåp som jag ska måla i helgen:P
Men SEN.. Kanske;)
Åh, har han äntligen fixat hyllplanen. Tur att skid-VM hann ta slut innan bebis kom så det blev klart :)
Jag sitter här hemma med solen som strålar in genom fönstren och längtar efter att riktigt vårstäda och göra fint. Men eftersom vi har hela tvättstugan och ena badrummets alla saker i "hallen" mellan vardagsrum och hall plus hantverkarnas alla saker i hallen på övervåningen så är det ingen jäkla ide att städa. Min mamma har varit här och hjälpt till att dammtorka och städa bort det värsta, men mer går inte att göra just nu :(
Längtar till nästa vecka då hantverkarna MÅSTE vara klara så att vi kan börja fixa tillbaka allt där det ska vara och göra fint här hemma igen. Sen har maken beställt barn till nästa helg ;)