BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Äntligen har vi haft en riktigt bra natt. Lilleman la sig 20.30 och sov till 4.40, tuttade och sov till 7.
Äntligen har vi haft en riktigt bra natt. Lilleman la sig 20.30 och sov till 4.40, tuttade och sov till 7.
Skönt! Igårnatt hade vi det så.. Var jäkligt skönt! Inatt däremot har vi sovit oroligt. Hon har velat äta hela natten så jag har blivit väckt typ en gång i kvarten av att hon tappat bröstet:( är sååå trött idag!
Selina är halvrisig i magen idag.. eller ja, hon bajsar inte mer löst än vanligt och egentligen inte alls mycket varje gång men 6 bajsblöjor på 7 timmar, varav 4st de senaste 3 timmarna. Så var det ju när hon var nyfödd men sen har det blivit bättre och landat på 3-4 blöjor/dag. Nu är det som sagt väldigt lite i varje blöja, hon verkar inte ha ont alls och inget annat är annorlunda.. men emetofoben i mig förstorar ju upp allt och får panik! Jag som njöt av att det var soligt idag och tänkte gå en vagnpromenad med de äldre barnen:(
Jag har ett extremt sockersug. Efter flera veckor utan fika och godis så är jag som galen, samtidigt som jag gått upp 1 kilo utan att äta onyttigt bara varit sugen. Men det är två veckor sen jag satte in hormonspiral så jag misstänker att det är den som gjort att jag gått upp och är sötsugen.
Jag glömde skriva om vikten i måndags, -700g sen förra veckan. Så det är ju bra, men fy vad less jag är på mitt utseende.
Jag var så glad över att jag kände mig stolt och nöjd över kroppen efter förlossningen. Inte att den var snygg, men att den inte BEHÖVDE vara snygg, den var så bra ändå.
Nu har jag fallit tillbaka i gamla hjulspår, skäms och vill typ be om ursäkt för mig själv. Så jävla dumt, och ingenting jag vill att min dotter ska se och i värsta fall ta efter i framtiden. Jag måste skärpa mig.
Jag provade 10.000 jeans och toppar idag, och det hjälpte inte självförtroendet direkt. Jag önskar att jag visste att jag kunde träna utan att sabba bäckenbotten, så att jag i alla fall kunde få tillbaka rumpan. Men jag är rädd, och ska jag välja mellan utseende och funktion väljer jag funktion!
Josefin har krånglat med amningen några dagar nu. Hon blir ibland så ledsen att hon inte kan ta bröstet på en bra stund ens när vi liggammar. Det är mycket värre när jag sitter, och idag fick jag det verkligen inte att funka hos svärföräldrarna, så jag fick gå hem. Nu är jag nervös för att det ska bli så när vi är borta på midsommar...
Är för övrigt vansinnigt sliten och trött efter många nätter med dålig sömn, inte W fel, han käkar och somnar om. Men det gör inte jag, ligger vaken och sover lätt. Maken har fått åka på Seden rock och på golftävlingar och så, så jag har dragit Babylasset ensam och så har HAN mage att klaga över dålig sömn! För att han har festat och utövat sina hobbys! Män.
Ibland är jag lite elak och lämnat H till maken på morgonen efter han har varit ute sent och roat sig. Brukar säga att det var hans val men H behöver omsorg oavsett hur mannen tillbringat natten och jag behöver få vila ibland utan H. Dessutom sover han i gästrummet när han druckit så han slipper upphackad sömn. Har inte hänt många gånger men å andra sidan så är han inte ute lika mycket och när han är det blir det mycket mindre alkohol än förut.
Jag tror också att min mage är helt som den ska, men jag är livrädd för mitt underliv. Dessvärre har jag blivit väldigt slö på knipandet :(
Jag måste få gnälla lite. Min svärmor som påstår sig älska barn (4 egna barn och lärare på 1-9). Hon har aldrig tid med barnbarnen (våra två är de enda) hon har alltid något som är viktigare, eller så lovar hon vår dotter något och skiter sen i det. Vi kan fråga om barnvakt tre månader innan eftersom hon är så uppbokad och hon bokar in det i kalendern och ställer ändå in. Eller hon ställer inte in utan styr och ställer så barnens farfar får fixa det i stället. Nu har våran dotter börjat prata mycket och kan namnen på de flesta vi träffar ofta. Fastrar, farbror och farfar och alla djur men inte farmor och det blir hon irriterad för. Farmor har aldrig tid utan för att kompensera så köper hon saker och kläder. Dottern önskar sig inte 20 böcker, utan att farmor läser en.
Ja knipa glömmer jag också hela tiden! Ska maratonknipa i helgen inför efterkontroll på måndag .
Är det någon mer som har problem med läckande bajsblöjor? Händer minst en gång om dagen här från typ inget innan... Började fasa in stl 2 blöjor nyligen, har varierat Pampers 1or och Libero 2or och sedan någon vecka endast libero 2or... Hon väger knappt 4,5 kg och testade även en libero 3a men den var tokstor... Kanske ska testa pampers 2or istället? Eller gå tillbaka till ettor känns fel? Vilket märke föredrar ni?
Ska till BM på måndag. När jag ringde och bokade sa hon att jag skulle ta med lilltjejen och visa upp men hur gör jag med mannen? Ska han också med? Antar att man kan välja det själv men hur gjorde ni? Känner inga problem att gå själv med lillan då hon oftast är nöjd att sitta och gunga i bilbarnstolen om hon är mätt och torr.
Nej det är inge kul med när släkt som lovar men inte kommer. Så gnälla får man. Här är det tyvärr (för min det) tvärt om. Svärföräldrarna är så barnkära och vi bor på samma ort. Tyvärr är de lite äldre och har lite svårt att hjälpa till men vi är ofta där och myser.
För mina föräldrar räknas min brors barn mer känns det som. Vi bor ca 1h 20min ifrån varandra jag och brorsan. Min mamma bor 30 minuter från min bror och 50min från oss men hon har bara träffat lillan 2 ggr. Men det har blivit bättre. Innan kom hon hit typ 2 ggr per år. Är alltid jag som åker till henne. Hos brorsan är hon minst en gång i veckan. De har precis fått andra barnet. Min pappa bor på samma ort som vi men åker till min bror i princip varje helg så han besöker oss inte så ofta heller. Jag åker typ till hans jobb ibland och visar henne... Lite tråkigt men vad ska man göra. Har påpekat för min mamma i flera år att jag faktiskt inte bor på andra sidan Sverige utan 50min i bil bort...