• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skönt att jag inte är ensam om att irritera mig på min mamma, hoppas föräldraskapet hjälper snarare än stjälper vår relation. Just nu är det ju så mycket hormoner och skit.

Sambon kom just och sa att han tror att han är lite allergisk mot någon av medicinerna, han har nämligen fått sån klåda. Hahaha, jag oooorkar inte ens bli arg över den jävla offerkoftan han fått på sig.

• Kpax
    Mimipig skrev 2015-03-04 23:26:47 följande:

Träffade en kompis idag (hon har fött tre barn) som jag inte sett på över ett halvår och hon utbrast "villa svullna läppar du har! Nu är förlossningen nära!" Det skulle vara ett säkert tecken, tydligen. Någon annan som hört nåt liknande?

Jag har hört det, och tyckte mina läppar var svullna för ett par veckor sedan. Men det var väl inbillning eller nån allergi :D
  • Kpax

Åh så spännande ni har haft i natt Snö 81 och LillLouise! Trist att det stannat av, men hoppas det bara är vilopaus. :)

Mitt due date är här, men ingen bebis. Jag tog en alvedon innan jag gick och la mig igår, och har haft mindre ont i höfterna i natt, jag får vara glad för den lilla segern :D

Och ska jag vara riktigt positiv så kan jag sträcka mig till att det är en alldeles för solig och fin dag för att ligga och vrida sig i plågor. Jag ska nog sitta ute på altanen för första gången i år

Kanske.

• Kpax
    Misty W skrev 2015-03-05 08:29:22 följande:

Det tycker jag att du gör helt rätt i! Jag bor i lägenhet med någon form av innegård som grannarna igår kröp ut till så satt en stund igår eftermiddag medans sonen lekte med grann barnen. Idag tänkte jag köpa nån god bulle eller något liknande och sätta mig på gården och suga i mig solenergin!

Ja! En vaniljmunk är man allt värd... :)
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-05 08:31:20 följande:

Det är inte alls kul att se att de två med samma bf som mig har världens action och för mig har det tydligen bestämt sig för att stanna av helt. Jag som haft såna förvärkar i tre veckor har helt plötsligt inte haft ont alls nu i tre dagar. Någon enstaka förvärk igårkväll, som egentligen inte gjorde särskilt ont, men de berodde nog mer på att jag burit en massa tungt och suttit ihoptryckt i en garderob och skruvat hyllor.

Jag vill också att något händer nu!!

Nä, jag kände mig allt lite bortglömd när tovemaja FÖDDE BARN, vi som hade samma bf... :(

Men men, nu tänker jag istället bara tacksam över att slippa en lång och jävligt latensfas (än kan jag iofs åka på 14 dagar om det vill sig illa), det verkar fruktansvärt jobbigt!
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-05 08:43:23 följande:

Jag försöker iofs tänka så att om de med samma bf som mig föder nu och jag får vänta 2v till så har ju jag mitt roliga kvar (jag som är så störd att jag ser förlossningen som något roligt:P). Och så får jag ju ha min bebis 2v yngre isf och jag vet ju vilken panik jag haft med tidigare två barn att tiden går för fort och de växer för snabbt i början:)

Jag tycker det är härligt med folk som längtar till förlossningen för förlossningens skull, och inte bara för att få den överstökad! Jag hoppas att jag får en positiv upplevelse och att jag också kan känna så inför en eventuell andra förlossning längre fram.

Ska försöka tänka som du :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-05 10:06:49 följande:

Kpax: din tur snart! Tänker på dig extra idag! Fin dag att födas på om det skulle vara så! Och lång latensfas rekommenderar jag INTE nej! Usch!

Tack! Tänk ut mitt barn! :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-05 11:30:58 följande:

Läkaren trodde inte att det var någon på väg ut än. Det var nog bara pinvärkar, och inte fick jag nån hinnsvepning heller :(

En viktuppskattning gjordes iaf och krabaten beräknas väga 2850 g - inom normalspannet, men åt det mindre hållet.

Ny tid den 19/3 för bedömning om igångsättning...

Åååh vad tråkigt!

Men innan dess har du besök hos vanliga barnmorskan va?
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-05 15:31:27 följande:

Ja, jag går ju till barnmorskan en gång i veckan så jag hinner gå dit två gånger till.

Kan barnmorskan tänka sig att göra en hinnsvepning kanske? Min gör det när man nått bf, men jag tänkte att om man redan haft jobbigt med värkar och sådär kanske de kan prova tidigare... Iofs går det ju inte just nu om du inte var mogen, men jobbigt att gå sådär till den 19/3!
  • Kpax
    fruberg skrev 2015-03-05 15:55:07 följande:

Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3

Lycka till!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?