• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-03-01 15:21:29 följande:

Åh, ja! Går ock spanar på vårmodet för icke-gravida och undrar hur lång tid det kommer att ta att skrapa ihop en hyfsat representabel kropp efter förlossningen. Undrar också vilka plagg jag kommer att inse för sent att jag inte bör köpa om jag ska fram med bröst i det fria titt som tätt. (Om amningen funkar.)

Jag har börjat titta på vårkläder flera gånger, men det slutar med att jag muttrar och ger upp, jag har ju ingen aning om hur kroppen ser ut om två-tre-fyra månader.

Ja, undrar om man måste ha amningslinne eller amningstopp i sex månader, eller om det är bara i början?
  • Kpax

Äh, det blev varken dammsugning eller matlagning idag, men jag handlade och badade hundens tassar (hon har hudproblem och tassarna ska tvättas varje dag). Det får räcka, ryggen är inte alls med på noterna idag.

Jag tycker att allt känns värre idag, hoppas det antingen är ett tecken på att förlossningen kommer igång, eller att det är bättre imorgon. Segt om det ska gå utför drygt tre veckor...

BF -4 idag.

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-01 20:01:06 följande:

Tänker peppa dig lite och tala om att jag kände mig RIKTIGT nere och ur fas en tisdagkväll innan jag gick och la mig och vid halv ett på natten startade värkarna.. det var inför senaste förlossningen:) hoppas det är likadant för dig så bebis kommer snart;)

Jaaa! Hoppas det är samma! Fast vad sjutton gör jag med sambon? Ber dem ge honom också EDA? Han ska till kiropraktorn strax efter 8 imorgon, och är värkarna inte jävligt täta kommer jag tvinga iväg honom, det tar bara 20 minuter inklusive restid, det är det värt!
  • Kpax
    Astilbe skrev 2015-03-01 20:00:16 följande:

Denna hemska mensvärk. Blir galen!! För varje dag så stegrar den dessutom i styrka så jag vet redan nu att det kommer bli lite värre i morgon men jag kan inte koppla ihop smärtan med sd. I natt vaknade jag halv fyra av smärta och sen tog det några timmar innan det släppte och jag kunde somna igen. Någon mer som känner igen detta? Är det barnet som trycker på? Förvärkar? Ligamenten? Blir knäpp av att inte ha en susning om vad som händer i kroppen...

Jag tycker det låter som att något är på gång, men det är en gissning :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-03-01 20:22:17 följande:

I helgen har jag plågat min höggravida kropp. Igår lagade jag 16 matlådor, bakade bröd för flera veckor framåt, bakade sockerkaka och promenerade 4 km. Sen var kroppen slut. Somnade vid 22, kissade vid 2 och sen vaknade dottern vid 4, sen var det kört att sova förrän 5.45 ich dottern vaknade 6.30. Så då var det bara att kliva upp igen. Idag har jag bakat bullar och tagit hand om dottern, för en man med ont i halsen är nästan döende och kan inte göra något alls. Jag blir så sur på hon då jag tagit hand om dottern helt och hållet måndag- fredag. Så lördag skulle jag få sovmorgon, visst jag sov till 8 jätteskönt men sen var mannen som ett åskmoln hela dagen för han bara sovit 22-06, när han hela veckan sovit 8-10 timmar oavbrutet varje natt.

Oj vad duktig du är!

Men vad är det med männen? Är det en graviditetsgrej som gör dem så här klena på sluttampen?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-01 20:29:32 följande:

Min sambo fick så lov att bita ihop under senaste förlossningen trots att han natten innan hade "magsjuka" (nej det var inte riktigt magsjuka, då hade han naturligtvis fått stanna hemma men det är en annan historia). Han höll sig faktiskt pigg under hela förlossningen men blev dålig igen så fort han åkte hem. Förhoppningsvis blir din karl mirakulöst bättre i ryggen om förlossningen sätter igång:)

Och, hör och häpna, ETT hyllplan är nu kapat! Det går framåt.. synd bara att det är ca12 hyllplan till att ta itu med;)

Ja, det låter rimligt att han biter ihop då, annars har de väl tabletter åt honom...

Oj, ett hyllplan? *applåder* :D
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-03-01 21:10:18 följande:

Ibland när bebisen rör sig i magen så knäpper/knackar det till. Nån annan som upplever det?

Jag hör det ibland, har läst att det är bebisens leder som knäpper, men har ingen källa på det.
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-03-01 21:07:07 följande:

Haha känner igen mig lite i att man blir grinig på när det är synd om karln. 

Häromdagen råkade han tappa ut några grejer på golvet, suckade och tog inte upp dem. Lite senare skulle han gå ut. Säger jag surt "Jag hoppas du tänkt ta upp dom där själv och inte förväntar dig att jag ska göra det".

Då tog han upp dom medans han stönade och tog sig för ryggen och sen suckade igen innan han gick. Fullt frisk (smal) 28 årig man utan minsta ryggproblem.... 

Haha, vad fan..
  • Kpax
    Astilbe skrev 2015-03-01 21:19:27 följande:

Det hoppas jag inte!! :-O Har tid för snitt först den 26:e... Och är inte klar med att packa väska, inköp och fix av rum (kontrollfreaket i mig fixar inte riktigt oplanerade överraskningar Har haft det så här en vecka ungefär. Funderar på om det kan vara foglossning men vet inte om det känns konstant? (alltså även om man ligger ner och är stilla) blir knäpp på detta!!

Jag tycker inte att min foglossningssmärta känns som mensvärk, men så har jag sällan mensvärk i ryggen. Äh, ingen idé att oroa sig, du lär ju märka om du får värkar. Får du snitt ändå isf? Förutsatt att bebisen inte är halvvägs ute förstås.
  • Kpax

Nu kommer bristningarna, det spänner och sticker i huden. Fan också.

Jag har fått röda prickar/knottror på magen idag, typ 10 stycken precis ovanför naveln. Undrar vad det är...

Ska man alltid ringa om vattnet går, eller bara om det är missfärgat? Känns som att de flesta som ringer när vattnet går ändå blir tillsagda att vänta på regelbundna värkar?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?