Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tänkte bidraga med en magbild från mig som inte är så pinnsmal från början. Vecka 17+2 imorgon fyller vår son 1 år och jag är lika stor denna gången i vecka 18 som jag var i vecka 25 sist så det märks ju att det inte var så länge sen man var gravid ;)

• Skumbollen
    TigerBamse skrev 2014-10-09 06:55:17 följande:
    Ååh! Jag känner så väl igen mig! Har fått börja använda en annan överdel på jobbet nu istället för skjorta. Dessa har mestadels praktikanter, sommarjobbare, gravida etc. Kollegor har börjat fråga varför jag plötsligt börjat använda dem. Det ör bara 4 st på jobbet som vet. Egentligen tror jag att de vet men frågar lite "safe". Varje gång får jag panik och säger att jag gillar den tröjan bättre än skjortan bara. Än har de accepterat mitt svar men hur länge till? Snart kommer jag behöva andra byxor och då blir det verkligen officiellt.

Min älskade sambo tycker jag är löjlig och blir nog också lite ledsen då han säger att detta är det bästa som hänt honom så han vill gärna tala om det för alla vi träffar. Han undrar hur jag ska göra om några veckor på jobbet när byxorna inte går på längre, om jag ska typ använda en gördel då. Hmm, han har så rätt men jag är så rädd att det inte ska gå bra!

Jag är här inne å läser varje dag och beundrar verkligen alla er som skriver här och vågar tro på sin graviditet. Så underbart fint babynest, så härligt det låter med lapptäcke, jättefin Bola, goa UL-bilder och fantastiska magar ni visar upp tjejer! Själv vågar jag fortfarande inte tro på att detta kommer gå vägen. Har ju redan gjort 5 UL, lyssnat på hjärtljud hos BM 2 gånger och innan varje besök har jag sagt till mig själv "om allt ser bra ut idag ska jag vara glad och tro på att det kommer gå bra och inte skämmas över tjockismagen längre". Så går det några timmar efter besöket och jag känner mig lika osäker igen. smile4.gif Blä, hatar det!! Jag vill så gärna vara glad men jag vågar inte!
    Förstår din oro mer än väl, med två sena missfall i bagaget är jag inte så kaxig... MEN är det någonting jag lärt mig så är det så är deg att man precis lika ledsen om något går galet oavsett om man köpt lite babysaker, berättat för folk eller beställt barnvagn eller inte, så mitt råd till dig är att tro på ditt lilla pyre, om inte du gör det, vem skall göra det då? :)

Livet är fullt av tvärnitar och om de kommer så ta det då. Det är så lätt att tro att man skyddar sig när det i själva verket är tvärtom. Jag är idag jätteglad för de minnen jag hann samla på mig, utan de så skulle ju det vara som barnen inte funnits.

Första steget är jobbigast när man är rädd, köp en sak i terapisyfte :)

Kram!
  • Skumbollen
    tovemaja skrev 2014-10-10 09:17:10 följande:

blir lite orolig när jag läser om era bebisars aktivitet... varit kolugnt i veckan trots att jag kände lördag och söndag... hoppas allt är bra med Plutt! RUL på onsdag och börjar bli nervös. Speciellt eftersom jag kände UVI tendenser i natt och inte har möjlighet att besöka MVC förrän på måndag :(

Jag håller med övriga, inget konstigt alls, när jag väntade sonen kände jag inget före vecka 23. Kände inte utanpå före vecka 25 typ. Han var en lugn bebis hela graviditeten som mest bökade och tryckte runt. Jobbigt att vänta såklart. Känner inget med denna fisen än heller, vecka 18 nu.

Finns det inte hemtest för uvi?
  • Skumbollen

Ni som skall skaffa syskonvagn, vad har ni kikat på för sorter? Jag tyckte det var jättekul att välja vagn till sonen men syskonvagn känns bara som man måste kompromissa med allt... Eller? :)

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-10-13 18:50:25 följande:
    Till dottern hade jag en Brio Go sim sittvagn och tyckte den var lite dum då den inte hade fullt sittläge. Dottern trivdes inte att åka eftersom hon satt så långt bak att hon inte såg något.

Denna gång vill jag hitta en vagn med ergonomisk sittdel eftersom barnen verkar sitta jättebra i en sådan och det funkar säkert ok att sova i en sådan med.
    Roligt det är ändå vad man tycker om vagnar, vi har haft ergonomisk sittdel till sonen och skulle inte vilja ha det igen. Då får den hellre inte vara vändbar om det skulle knipa :)
  • Skumbollen
    chikita124 skrev 2014-10-13 21:17:39 följande:

Jag köpte teutonia prestige bara liggdel då jag vill ha en smäcker sittvagn..sen är de kul byta lite modell o märke..

Känns som många säljer sina vagnar med nästan nya oanvända sittdelar ändå såg jag hoppas jag gjort rätt...

Smart! Känns som man ändå har helt olika kriterier på ligg och sittvagn. Att hitta en vagn som är perfekt från dag ett till två års ålder går nog inte har vi insett efter första barnet. Varför har inte jag tänkt som du :)

Gör det nu då ;)
  • Skumbollen
    chikita124 skrev 2014-10-13 21:17:39 följande:

Jag köpte teutonia prestige bara liggdel då jag vill ha en smäcker sittvagn..sen är de kul byta lite modell o märke..

Känns som många säljer sina vagnar med nästan nya oanvända sittdelar ändå såg jag hoppas jag gjort rätt...

Smart! Känns som man ändå har helt olika kriterier på ligg och sittvagn. Att hitta en vagn som är perfekt från dag ett till två års ålder går nog inte har vi insett efter första barnet. Varför har inte jag tänkt som du :)

Gör det nu då ;)
  • Skumbollen
    Teresiat skrev 2014-10-14 07:15:07 följande:

Jag har en fråga! Åkpåse till vagn. Hur många månader är bäbisen för att ligga i en sådan innan bäbis blir för stor? Den jag kikat på är 110 cm lång...

Vi har vår åkpåse i sittdelen nu, så hela tiden? :)
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2014-10-15 13:05:33 följande:
    Det var Mountin Buggy (hur det nu stavas smile5.gif ) barnvagnsbloggen ska ha recenserat den. Jollyroom som jag såg nyheten
    Åhhhhh tack!!! Äntligen en vettig vagn! Den bästa lösningen jag sett hittills, hoppas den är lika bra i verkligheten ! :)
  • Skumbollen

Då kan vi bocka av RUL :) allt gick bra! Lipade mig igenom hela organscreeningen, givetvis tog läkaren hjärtat sist... Men allt såg fint ut, till 99% är det en flicka som flyttat in :) BF 18 mars :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?