Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Pojkmamma01 skrev 2014-10-06 08:32:03 följande:

Rul idag..

Har varit lugnt i magen flera dagar vilket gör mig orolig att det är nåt som är fel (även fast jag vet att i de här veckorna så är det normalt att känna och sen inte känna nåt).

Kommer kännas skönt när det är klart. Hoppas allt ser bra ut! :-|

Spännande! Lycka till :)
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-10-06 08:52:30 följande:

Mu har jag gått bananas på Zalando och beställt mammakläder för drygt 5000 kr, oops! smile2.gif men jag antar att det är få saker som kommer att passa, om jag har riktigt tur så kanske hälften.

Införskaffade en gravidbaddräkt också då jag börjar gå på gravidvattengympa snart. Ser mycket fram emot det! smile1.gif

Gud vad roligt! Hellre köpa i början så man verkligen använder kläderna. Sist hankade jag mig fram, sommaren var ju enkel att vara stor på då man inte har så mycket kläder då, men det var surt att köpa nya mammakläder med typ sex veckor kvar sen. Dessutom gav jag bort dem så nu har jag inget ändå :)

Hittade du någon bra jacka? Jacka behövde jag inte sist heller på sommaren men inser nu att jag/vi kommer vara som störst när det är som kallast :)
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-10-06 09:57:51 följande:
    Jag har beställt en jacka från Bonprix, kostade 450: har jag för mig. Tycker den är smidig då den har dragkedjor i sidorna som man kan öppna så blir den rymligare. Man slipper alltså gå runt nu och se ut som man har ett tält på sig...
    Provade min jacka jag köpte förra hösten och den går inte att knäppa.... Så har nog fått en hel del mage ändå :)
    Spännande, jag har aldrig handlat där. Får in och kika! Hur är de i storlekarna? Kan man ta sin vanliga "ej gravid storlek"?
  • Skumbollen
    Misty W skrev 2014-10-06 17:07:57 följande:
    Vilket lyx! Jag har B-förare 16/3 men inte rul förts 27/3 :(

Varför är det så olika när man har rul? Jag kommer vara i v.20+6 när jag har. Det känns lite för sent, eller?
    Ju senare man gör det inom spannet desto mer ser man och desto större chans har man att upptäcka eventuella problem. I vecka 17-18 är det tex jättesvårt att se hjärtat ordentligt. Så även om det är en trist väntan så är det positivt tycker jag.
  • Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-10-06 19:45:04 följande:

Någon som vet om man kan använda vetekudde som gravid? Eller blir det för varmt för magen då?

Det är helt ok, värm på :)
  • Skumbollen
    sommarstad skrev 2014-10-07 17:03:09 följande:

Påtal om kläder var jag på stan idag. Bor i en småstad men vi har de vanligaste butikerna (hm, lindex kappahl och några till) men bara hm hade mammakläder. Det är en liten avdelning som dessutom var väldigt rörig. Jag älskar småstäder men detta blev jag lite besviken på. Tur är det nära till både Örebro och Karlstad så det blir nån tur till nån av städerna snart för att handla lite till bröllopsresan :)
    Barnavdelningarna är det dock inget fel på så kunde inte låta bli att handla lite till bebisen.  ;)

Tyvärr är det inte så jättemycket bättre hos oss i Göteborg. Bästa kläderna till rimliga priser hittar man på nätet tycker jag :)
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-07 17:56:26 följande:

Jag var just på HM i Västerås (Erikslund), och jag upptäckte att mammajeans i strl 40 är snoooortight. Alltså, jag har normalt 36-38, och jag köper att jag skulle behöva 38-40 nu. Men det sjuka är att det var över vaderna och resten av benen de var värst, och jag har världens tanigaste vader. Visst att det var "skinny", men det brukar jag ha. Hur som helst, det fanns 38 och 46, typ två st 42 (av fel modell och färg) av alla mammajeans. Fan :(

Blev i alla fall två nya BHar (större), en stor flanellskjorta och ett lite rymligare linne. Fast det var mest byxor jag behövde. Jag har fått låna gravidkläder av en kompis, men de såg ut att passa bättre om tre månader, hehe.

Vad märkligt, jag fick köpa en storlek mindre på hm. De måste ju varit felmärkta de du fick tag på.
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-08 07:24:22 följande:
    Nixe skrev 2014-10-07 20:39:39 följande:

Jag köpte också byxor på hm men fick gå upp två storlekar och då var de ändå lite tajta. I de vanliga jeansen (förutom att de inte gick att knäppa helt) hade jag min vanliga storlek. Och då har jag ändå gått ner fyra kg sen jag blev gravid :-/

Jag kollade igenom hur många par som helst, och provade fyra, jag tror att någon stjärna tänkt lite fel med storleken på just skinny-modellen (slim och vad nu den andra modellen heter verkade större, men de hade fel färg). De var inte så små i linningen (precis där mudden börjar), men benen... Jag som brukar ha lite problem med att skinny jeans är lite för stora över vaderna.

I vanliga fall hade jag nog köpt de i storlek 40 och töjt dem tills de blev bra, men nu kommer jag ju bara bli större, och jag orkar inte med hårda kläder direkt.
    Nej det förstår jag verkligen att du inte vill. De jeansen du provat är det dem med låg eller hög mudd? Jag köper bara de med hög mudd, kan det vara det som är skillnaden? Du får beställa på nätet annars kanske?
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-08 07:41:23 följande:
    De var med hög mudd. Jag ska kolla på HM här i stan idag, det är ju möjligt att de rymligare modellerna finns i svart här (kommer behöva/vilja använda dem på jobbet snart, och då är det svart som gäller). Online är så svårt, jag skulle vilja prova först.

Har inga Lindex och Kappahl mammakläder??
    Jag tänkte mest om du redan provat modellen men behövde en annan storlek, hm har massa online rea nu :) Lindex har mammakläder men inte i butik. Om du kan hitta svarta byxor någon annanstans än hm skall du nog kolla på det. Jag upplever både denna gången och förra graviditeten att de svarta byxorna tappar sin färg och blir dassiga bara efter ett par tvättar. Ingen höjdare alls. Vero Moda har lite mammakläder i butik vet jag.
  • Skumbollen

Var föresten inne på asos.com och kikade på deras rea. Massor av gravid-badkläder under hundralappen :) var ni inte ett gäng som skulle utomlands eller börja med vattengympa?

In och fynda :))

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?