• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2014-08-23 10:05:33 följande:

Jaha, jag tyckte de fanns i svart också, måste sett fel :)

Jag sökte iallafall på

Maternity cargo pants och fick ganska många träffar :) asos.com har ju mycket mammakläder, kollat där?

De fanns i mörk oliv, mycket snyggare än svart tycker jag, men men.

Jag har kollat på ellos, hm, kappahl, lindex och asos.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-08-23 12:43:15 följande:

När jag var gravid med dottern fanns sådana byxor på hm tror jag. Har du kollat på asos.com eller Zalando?

Ja, på Zalando hittade jag massor av cargobyxor, men inga för gravida. Deras gravidbyxor var ganska dyra också, 800kr för en bomullsbyxa?

Däremot fanns det massor av snygga leggings (inte heller för gravida) som jag blev jäkligt sugen på! :)

Asos hade inte heller några.
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-08-23 19:21:23 följande:

Jag har en störning när det gäller problem, det måste bara gå att lösa :))

Hittade dessa, undrar om de skickar till Sverige dock... :)

www.soonmaternity.com/soon-band-cargo-maternity-pant/w1/i1002334/

Haha, praktisk störning!

Det blir typ 600kr med frakt, och upp till 3v leveranstid. Känns lite krångligt och dyrt, jag ska ju bara ha dem på jobbet (blir både smutsig och trasig). Jag hade tänkt att det skulle finnas något för 300 spänn på HM. I värsta fall skiter jag väl i benfickorna och köper ett par billiga svarta mammabyxor/-jeans, finns det inte arbetskläder att beställa får de skylla sig själva.

Det kan hända att mina vanliga byxor funkar med gummisnodd, jag ska prova det också! Om det bara är magen som växer borde det vara okej ganska länge :)
  • Kpax
    Mammis2011och2015 skrev 2014-08-23 16:52:54 följande:

Hej hej! väntar barn nr två i början av april. :) tänkte att jag kanske får hänga med er en smula också.. gjorde ultraljud i torsdags som visade ett finfint pickande hjärta :D

Välkommen! Skönt att ha UL gjort så man vet att det är på riktigt, och att allt är okej :)
  • Kpax
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 18:55:20 följande:

Snöar ju in på hur vanligt det är med ma och hur lång tid det kan ta innan man i så fall upptäcker det. Tänk om jag gör ul om två månader och det visar sig att den inte levt sen vecka 6 liksom... Lyssnar de på hjärtljuden på inskrivningen?

Precis sådär tänker jag också. Fostret dog i v 5-6, och sedan dess har jag bara varit skendräktig (eller skengravid kanske det heter på människor...). Jag har symtom, men det är för att kroppen tror att den är gravid, magen har inte växt alls (förutom gaser och fett).

Jag vill inte berätta att jag är gravid, för jag vet inte om det är sant.

Ingen kommer lyssna på hjärtat före ul, och det blir i månadsskiftet september/oktober, när jag är i v 18. Om jag är gravid kommer jag antagligen få anknytningsproblem pga den här förnekelsen :S

Men det går i vågor, ibland är jag mer hoppfull! Men overkligt känns det 100%av tiden.
  • Kpax
    Teresiat skrev 2014-08-24 10:59:59 följande:

Jag har läst att om mannen inte tömt sig på länge innan sexet så är det störst chans på tjej då pojkspermierna lever kortare även i pungen. Utifrån den teorin så ska det bli spännande att se vad vi väntar.. Hade noll koll på ÄL månaden bäbisen blev till och hade bara sex en gång den månaden eftersom jag satt på sjukhus med en nära anhörig större delen av tiden. Alla i min omgivning gissar på att jag väntar pojke.. Någon som har någon känsla kring vad ni väntar? Tror ni kille eller tjej? Varför? :)

Om jag öht är gravid tror jag att det är en eller två blonda flickor. Antagligen för att allt känns helt overkligt och påhittat, och blonda flickor är allt jag kan relatera till (jag är själv blond, min sambo har däremot mörkbrunt hår).

Magen syns inte alls (förutom gaserna och mer fett), så det där med tvillingar är taget ur luften. Kanske för att jag vill ha mer än ett barn, men hittills inte trivs så bra med att vara gravid. Eller för att jag är rädd att inte klara av ens EN bebis, och så spär jag på min nervositet med "tänk om det är två...".
  • Kpax
    TigerBamse skrev 2014-08-24 20:29:12 följande:

Känner PRECIS som ni gör. Jag tycker mig inte ha "tillräckliga" symptom. Lite ömma bröst, bara lätt illamående om jag inte äter tätt, otroligt trött och ofta kissnödig. MEN, det känns inte som det räcker. Är det bara så det ska kännas att vara gravid?! Jag tror att jag inbillar mig. Det kan inte vara sant att JAG är gravid.

Vi såg vår lille kotte och ett pickande hjärta på tidigt VUL i v 8 (7+5) i början på augusti men vem vet vad som hänt sen dess?! Wwwaaahh! Jag blir tokig av att noja som jag gör. Av ett dygns tankar går till 99% att oroa mig typ.

Ja, om jag bokade ett tidigare ul privat så skulle det säkert bara lugna mig några dagar, sedan skulle jag, precis som du, tänka att mycket kan hända på en vecka! Hopplöst. Jag skulle vilja ha exakt statistik på missfallsrisk i olika veckor.
  • Kpax
    Sail on silvergirl skrev 2014-08-24 20:45:49 följande:

Kpax: Exakt så känner jag också! Tror dock inte att jag har två där inne ???? Tror att jag mår för bra för det!

Men så jobbigt att inte kunna vara glad, vill ju njuta av den här tiden.

Har dock inga erfarenheter av missfall, första gången jag är gravid.

Nej jag har inte heller erfarenhet av graviditeter och missfall sedan tidigare, det gör att jag dessutom känner mig lite dum, jag har ingen anledning att vara så nervös. :)
  • Kpax
    Yllraz skrev 2014-08-25 08:34:20 följande:

Detta har jag gått på så att ett tidigt VUL (där jag sett hjärtat slå) faktiskt lugnat mig:

-Heartbeat at < 6 week; With bleeding 33% are lost, 16% are lost if no bleeding present-Heartbeat at 7-9 week; With bleeding 10% are lost, 5 % are lost without bleeding present-Heartbeat at 9-11 week; With bleeding 4 % are lost, 1-2% are lost without bleeding present. 

Ja det där var ju en tröst! Nu har jag ju inte hört hjärtljud, men jag måste ju räkna med att räkan lever :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?