BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Längesen jag skrev här nu! Läser dock allt!
Vi var på 1,5 års kontroll i veckan som var, 10 kg och 79 cm, en liten kille. Han äter inte mycket alls, för han har verkligen inte tid att sitta vid bordet och äta. Dock så var varken jag eller BVC särskilt oroliga då han är pigg och frisk annars!
Något som däremot stressar mig lite är att han inte alls pratar, han säger där, eller typ däää, och pappa. Men inte så han ropar på pappa eller så. Utan säger det om jag ber honom eller ber han säga mamma. Det säger han inte alls..
han förstår typ allt jag säger, kan hämta saker osv och gör sig förstådd genom att peka och ta tag i en och visa vad han vill man ska göra, men blir väldigt arg om man inte förstår honom. Någon fler som har ungefär lika? Olle har alltid varit duktig och tidig motoriskt, så hoppas han är en som tar en sak i taget helt enkelt. Skulle dock vara så skönt om han började prata lite snart!
Sen så börjar det kännas slitsamt med två små, vissa dagar är pure survival som gäller. Sigge som nu är 4 månader går inte under kategorin nöjd bebi direkt. Han vill bli buren 24/7 och jag får så svårt att hinna med Olle och allt annat som ska/bör/måste göras. Jag vet att det kommer bli lättare när man kan sätta ner han en stund men nu är det tufft. Olle är dessutom inne i någon gnällig period och allt han vill är att gå ut, får han inte det blir han ARG. Vi är ute massa och går på öppna osv, men känner att vi måste köpa hus snart, för han och jag blir snart galen av att sitta i en lägenhet alltså,
Men så kommer stunder, framförallt när dom sover brevid varandra i sängen och småsnarkar, då jag nästan gråter för dom är så himla fina. Dom stunderna försöker jag verkligen absorbera just nu!
OJ vad långt det blev, men en liten update från oss! Vill påminna alla om VILKA JÄKLA SUPERHJÄLTAR ALLA MAMMOR ÄR! Heja oss!
Här är en bild på mina korvar
Går Olle på förskola? Tror det kommer bli räddningen för oss, för Josefin är inte heller nöjd med att vara inne i lägenheten och greja en hel dag. Å andra sidan blir hon fruktansvärt trött av dagis och orkar knappt med livet mellan 14 och 18. Min plan är att ta Frank i vagnen (bärsele som backup) och ta en promenad när jag hämtat henne. Då kan hon äta en frukt eller klämmis under tiden och få 30-60 minuters extra vila. Hon sover mellan 12 och 13.30 på förskolan, så jag tror inte hon somnar. Och sedan är det bara 1-1,5h tills sambon kommer hem.
Men jag drömmer också om hus, gud vad skönt det vore...